کار با دستگاه تیتانیوم چگونه هست؟

در دستگاه لیزر تیتانیوم با وجود فناوری لیزر سه طول موج الکس، دایود و اندیاگ و تأثیر آن بر روی ملانین موجود در

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 30 تیر 1401

در دستگاه لیزر تیتانیوم با وجود فناوری لیزر سه طول موج الکس، دایود و اندیاگ و تأثیر آن بر روی ملانین موجود در پوست، درمان لیزر موهای زائد برای پوست های برنزه و در فصول مختلف سال امکان پذیر است. دستگاه لیزر تیتانیوم دستگاهی پیشرفته برای از بین بردن موهای زائد می باشد که از تکنولوژی سه طول موج قوی الکس، دایود و اندیاگ استفاده می کند و هر کدام از این طول موج ها برای تیپ های پوستی مختلف بکار می روند. با این حال، اغلب بانوان متقاضی استفاده از لیزر تمایل دارند موهای زائد زیر بغل، بیکینی و دستگاه تناسلی خود را با استفاده از لیزر از بین ببرند. لیزر موجب نازایی می شود: بیکینی و اندام تناسلی عمده ترین مکانی است که در آن برای حذف موهای زائد از لیزر استفاده می شود. دلیل اصلی استفاده از لیزرهای مختلف برای پوست های متفاوت عواملی مانند فرکانس، طول موج و میزان نفوذ اشعه های لیزر در پوست افراد است. تفاوت اصلی تمام دستگاه های لیزر با هم در طول موج، مدت پالس، اندازه لکه لیزری و روش خنک کردن پوست می باشد. ممکن است سایر دستگاه های لیزر نتوانند انرژی لازم را در مدت زمانی کوتاه ایجاد کنند.

اما معمولا بین 4 تا 6 جلسه و در مدت زمانی حدود 6 هفته می باشد. توسط دستگاه تیتانیوم در هر شات محدوده وسیعی از موهای زائد بدن تحت تاثیر قرار گرفته و باعث تسریع مدت زمان لیزر در هر جلسه می شود. اگر هم دستگاه گارانتی داشته باشد که قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم بسته به مدت و نوع و هزینه گارانتی متفاوت است. اگر طیف نوری این دستگاه بر روی Q-switching تنظیم شود، طیف نوری دارای انرژی بالا و پالس های کوتاه ایجاد می کند که برای حذف موهای زاید بسیار عالی است. یا حتی برای اینکه زودتر از شر جوش های پوستی خلاص شود، دوز داروی مصرفی روزانه خود را بدون مشورت با پزشک افزایش ندهید. افزایش جوش های پوستی: در برخی موارد بعد از لیزر، پوست فرد مستعد جوش و آکنه می شود. برخی از ویژگی های این دستگاه از جمله ماژول با قدرت بالا و بهره بردن از سیستم خنک کننده قوی بر قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم تأثیر می گذارد. دستگاه تیتانیوم با داشتن ویژگی های برتر به یکی از پرفروش ترین دستگاه های لیزر موجود در بازار تبدیل شده است. این هندپیس یکی از بزرگ ترین هندپیس ها در میان تمامی دستگاه های لیزر موجود در بازار است و تاثیر مستقیمی روی سرعت اجرای درمان دارد.

با دستگاه لیزر Titanium موهای زائد کل بدن را می توان درمان کرد که شامل نواحی بازوها، دست ها و پاها، زیر بغل، باسن، ناحیه شرمگاه، خط فک، صورت و موارد دیگر می شود. استفاده از لیزر در اغلب موارد می تواند سبب قطع دائمی رویش موهای زائد شود. در برخی موارد بیماری با هیچ نوع عارضه ای مواجه نخواهد شد. همین امر سبب شده برخی بانوان مجرد هنگام مراجعه به پزشک در مورد خطر پارگی پرده بکارت سوال می پرسند. باید بگوییم برخی شایعات و حواشی که در مورد استفاده از لیزر می شنویم بسیار بیشتر از عوارض احتمالی ان است. درد: برای از بین بردن این حال می توانید در ناحیه مورد نظر از کمپرس یخ استفاده کنید. ناحیه گرم شده توسط پالس های ملایم انرژی لیزر که به فولیکول مو نفوذ می کند، موجب از بین رفتن موهای زائد می شود. این دمای کنترل شده موجب می شود سرعت از بین رفتن موهای زائد بیشتر شود.

با این عمل، مقدار کافی از انرژی توسط ریشه مو جذب شده و سبب از بین رفتن پیاز مو می شود. البته تاکید می کنم لیزر سبب کاهش دائمی موهای زائد می شود. بنابراین خطر سوختگی لایه سطحی پوست در افراد برنزه به شدت کاهش می یابد. این دستگاه عملاً درمانی بدون درد را ارائه می دهد و برای افراد از هر نوع پوست و هر رنگی ایمن بوده و حتی بر روی پوست های برنزه نیز به راحتی قابل انجام است. همانطور که اشاره شد در دستگاه Titanium از سه طول موج لیزر ترکیبی استفاده شده که به خوبی روی تمامی تیپ های پوستی و انواع موهای زائد صورت و بدن تاثیرگذار است و به خصوص برای پوست های برنزه شده توصیه می شود. یا اینکه از دستگاه های کهنه و فرسوده برای لیزر استفاده شود. اگر تصمیم دارید برای با لیزر موهای زائد بدن خود را از بین ببرید، بهتر در این مقاله با ما همراه باشید.

با این حال ما مهمترین عوارضی که ممکن است فرد پس از لیزر موهای زائد بدن با آن مواجه شود را بیان می کنیم. دستگاه تیتانیوم هیچ گونه عارضه پوستی را برای بیمار ایجاد نمی کند، فقط ممکن است کمی قرمزی روی پوست ایجاد شود که بعد از چند دقیقه یا چند ساعت از بین خواهد رفت. فقط با توجه به نوع پوست ممکن است تعداد جلسات افراد با یکدیگر متفاوت باشد. از این رو، ممکن است عوارض و آسیب های احتمالی هر ناحیه با سایر نواحی متفاوت باشد. لیزر به پرده بکارت آسیب می زند: در کشورهای مسلمان پرده بکارت بانوان عنصری مهم تلقی می شود. مشکلی که بسیاری از دستگاه های لیزر دارند، سیستم چیلر ضعیف آنها برای خنک نگه داشتن سطح پوست به هنگام انجام لیزر است. اگر دستگاه لیزری از چنین ویژگی برخوردار نباشد، به احتمال زیاد بعد از انجام لیزر پوست فرد تغییر رنگ داده و دچار سوختگی می شود. یکی از طول موج هایی که در دستگاه تیتانیوم مورد استفاده قرار می گیرد الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر است که می تواند موهایی با رنگ روشن را مورد هدف قرار داده و آن ها را از بین ببرد. طول موج دیگر استفاده شده در این دستگاه، دایود با طول موج 810 نانومتر است که ریشه های عمیق مو را هدف قرار می دهد و برای پوست های تیره بیشتر کاربرد دارد.

به غیر از دستگاه تیتانیوم دستگاه های دیگری با مدل های مختلف وجود دارد که در اینجا برای شما عزیزان مدلای مختلف دستگاه لیزر رو گذاشته ایم.

در آقایان نیز استفاده از لیزر برای اصلاح خط ریش، موهای زائد زیر بغل، موهای کمر و پشت گردن کاربرد بیشتری دارد. کاندید خاصی برای استفاده از این دستگاه وجود ندارد و هم آقایان هم خانم ها می توانند از این دستگاه برای حذف موهای زائد بدن خود استفاده نمایند. علاوه بر این، از لیزر الکساندرایت دیودی برای درمان بیماری هایی مانند سنگ کلیه نیز استفاده می شود. به دلیل آنکه اشعه های لیزر گرمای زیادی را بر روی سطح پوست ایجاد می کنند، این گرما اذیت کننده می شود. دستگاه لونا توسط چیلر داخلی خود گرما را به حداقل می رساند. تنظیمات دستگاه تیتانیوم با توجه به وضعیت بیمار از جمله رنگ پوست و موی فرد مشخص می شود و به همین علت ایمنی و تأثیرگذاری درمان با این دستگاه بسیار بالاست و عوارض و خطرات احتمالی به حداقل ممکن کاهش می یابد. دستگاه تیتانیوم لیزر با بهره گیری از تکنولوژی فوق العاده قدرتمند در سیستم خنک کننده، باعث خنک شدن سطح پوست و کاهش درد در طول درمان می شود. با وجود این هندپیس زمان انجام لیزر را می توان تا 40 درصد نسبت به دیگر نمونه های موجود کاهش داد.

 

طول موج سومی که در دستگاه تعبیه شده، اندیاگ با طول موج 1064 نانومتر است که نسبت به دو طول موج قبلی ورود پرنفوذتری به سطح پوست را دارد و درمانی ایده آل برای موهای گرفتار شده زیر پوست است. از این لیزر علاوه بر کارهای درمانی در سایر صنایع نیز استفاده می شود. مراجعه کنندگان می توانند با استفاده از دستگاه تیتانیوم لونا لیزر در طول یک جلسه، درمانی کاملا بدون درد و سوزش را تجربه کنند. با استفاده از لیزر می توان موهای زائد هر نقطه از بدن را از بین برد. امروزه لیزر موهای زائد به یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی در سراسر جهان تبدیل شده است.در کشورمان ایران نیز کلینیک های زیبایی از دستگاه های مختلفی برای لیزر موهای زائد مراجعین خود استفاده می کنند، اما از بین همه آن ها دستگاه لیزر تیتانیوم از بهترین، ایده آل ترین و پرفروش ترین دستگاه های لیزر موی زائد موجود در بازار ایران می باشد. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی سه بعدی سه نوع طول موج متفاوت لیزر را در یک نقطه جمع کرده و پس از تاباندن به عمق لایه های پوست، ریشه موهای زائد را به بهترین شکل ممکن از بین می برد.

 

اما با توجه به میزان نفوذ لیزر به درون بدن آسیب به تخمدان های غیر ممکن است. البته ممکن است اگر شما از پزشک فاقد تجربه کافی یا حتی از اماکن غیر بهداشتی و نامعتبر برای رفع موهای زائد استفاده کنید، سایر بافت های بدن شما نیز در اثر لیزر آسیب ببیند. در این مورد با اطمینان می گوییم استفاده از لیزر هیچ تاثیری بر سلامت پرده بکارت دختران جوان نخواهد داشت. استفاده از سیستم خنک کننده و چیلر داخلی قوی در لیزر تیتانیوم لونا باعث می شود دمای سر هندپیس به طور دائم خنک باقی بماند و پوست بیمار هیچ گونه درد و سوزشی را احساس نکند. نکته مهمی که باید توجه کنید این است که هر منطقه ای که برای حذف موهای زائد با استفاده از لیزر انتخاب می کنید ( پشت لب، زیر بغل، بیکین، خط ریش و …) باید برای حذف و کاهش موهای زائد یک دوره درمان کامل را انجام دهید. غالبا لیزر بر موهای بور یا حتی کرکی هیچ اثری ندارد. یا حتی می توان از داروهایی مانند راکوتان استفاده کرد. با این حال برای برطرف کردن این عارضه می توان از تزریق استروئید یا حتی از لایه بردار استفاده نمود.

 

به عبارت ساده، استفاده از لیزر سبب تحول صنعت زیبایی شده است. کوتاه بودن طول موج این لیزر سبب شده کارایی آن در پوست های روشن بسیار بیشتر از پوست های تیره باشد. این امر سبب ایجاد شایعاتی بی اساس مبنی بر تاثیر لیزر در نازایی شده است. این دوره بر حسب نوع و ضخامت موهای هر فرد متغیر است. این دستگاه برای تمامی تیپ های رنگ پوستی از 1 تا 6 مناسب است و درمان موهای زائد با این دستگاه کاملاً ایمن است. سعی کنید محل های تحت درمان حتما زیر لباس قرار بگیرند تا نور خورشید مستقیم به آن تابیده نشود. لیزر الکساندرایت، الیپس، لیزر ترکیبی، آی پی ال، لیزر Nd:YAG، الکترولیز بخش از مواردی هستند که در رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرند. و استفاده از لیزر به معنی حذف دائمی موهای زائد نیست. البته این عارضه به ندرت اتفاق می افتد. علیرغم نادر بودن این عارضه می توان برای درمان آن، انتی بیوتیک تجویز نمود. همین تنوع کارایی برای مقابله با انواع مختلف موهای زائد و البته راحتی کار با آن، دستگاه لیزر Titanium را به یکی از به صرفه ترین دستگاه های موجود کرده است. در حقیقت، اصلی ترین ماده موجود در مو که قادر به جذب نور است ملانین نام دارد.

 

عملکرد دستگاه Titanium با بسیاری از لیزرهای مشابه موجود در بازار متفاوت است. دستگاه Titanium کاملأ ایمن و مطمئن است و لیزر موهای زائد با استفاده از این دستگاه یک درمان بی خطر برای از بین بردن موهای زائد بدن است. از این دستگاه می توان در مردان و زنان برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده نمود. به عبارت ساده هر چه موهای ضخیم تر و تیره تر باشند میزان تاثیر لیزر نیز بیشتر خواهد بود. تفاوت دیگر این دستگاه با مدل های مشابه خود هندپیس به کار برده شده در دستگاه Titanium است. یکی از پیشرفته ترین لیزرهایی که برای رفع موهای زائد در جهان به کار می رود لیزر الکساندرایت است. شدت عوارض لیزر موهای زائد بدن با توجه به قدرت بدنی بیمار و تجربه پزشک متفاوت خواهد بود. البت بین طول موج و قدرت جذب ملانین رابطه معکوس وجود دارد. در نتیجه قدرت تخریب سلول ها و اندام های حیاتی بدن را ندارند. از قابلیت ها و ویژگی های آن می توان به استفاده از تکنولوژی سه طول موج ترکیبی، نداشتن مواد مصرفی خاص، مناسب بودن برای تیپ های پوستی ۱ تا ۶، صفحه نمایش بزرگ و مواردی از این قبیل را اشاره کرد.

 
آخرین مطالب