مقایسه تلویزیون شیائومی با سونی + مزایا و معایب

مقایسه تلویزیون شیائومی با سونی + مزایا و معایب داشتن راهنما در مقایسه تلویزیون شیائومی با سونی، بهترین کمک ب

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 16 بهمن 1401

مقایسه تلویزیون شیائومی با سونی + مزایا و معایب

xiaomi tvداشتن راهنما در مقایسه تلویزیون شیائومی با سونی، بهترین کمک برای شماست تا قاطعانه انتخاب کنید! تلویزیون شیائومی بهتر است یا سونی؟ تلویزیونهای شیائومی از سیستم عامل اندروید استفاده میکنند و همین امر باعث کارآیی آسان و سرعت بالا در اجرای این تلویزیونها شده است. تلویزیونهای LED این شرکت از نور پس زمینه Direct در محصولات خود استفاده میکنند و در حالت کلی روشنایی ایجاد شده در تلویزیونهای شیائومی مطلوب بوده و کیفیت بالایی دارد. تلویزیونهای شیائومی به سه دسته OLED ، QLED و LED تقسیم میشوند. از معایب تلویزیونهای شیائومی میتوان به کمتنوع بودن آن اشاره نمود. یکی از مواردی که در خرید تلویزیون بسیار اهمیت دارد، کیفیت مطلوب تصویر است. هنگام مقایسه تلویزیون شیائومی با سونی متوجه میشویم که سونی کیفیت تصویر بهتر و مطلوبتری را ارائه کرده است. محصولات سونی برخلاف برند شیائومی از تنوع بالاتری برخوردار بوده و امکانات فراوانی را در اختیار افراد قرار میدهند، همچنین قابلیت اندروید تی وی برای تلویزیونهای سونی فعال بوده و افراد میتوانند از خدمات گوگل بر روی تلویزیون استفاده نمایند.

  • توان صوتی کم
  • سیستم عامل اندروید
  • کشور سازنده: چین نسخه گلوبال
  • زاویه دید کم

xiaomi tvاین تلویزیونها حجم رنگی معادل با 100% را به کاربر نمایش میدهند. در نتیجه شما میتوانید تصاویر را به صورت واقعی تماشا کنید. در تولید تلویزیونهای اولد شیائومی لامپ تصویر به کار نمیرود. این موضوع سبب میگردد که پیکسلها به صورت جداگانه خاموش یا روشن شوند. خاموش و روشن شدن جداگانه پیکسلها سبب به وجود آمدن تصاویر واقعی خواهد شد. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که نمایش تصاویر در طبیعیترین رنگ و به شکل واقعی برایتان بسیار اهمیت دارد؛ این تلویزیونها میتواند نظر شما را به خود جلب کند. طراحی تلویزیون از دیگر مواردی است که در راهنمای خرید تلویزیون شیائومی این محصول باید به آن توجه کنید. کمپانی شیائومی نیز در طراحی تلویزیون عملکردی مناسب از خود برجای گذاشت. این کمپانی در طراحی تلویزیونها به کوچکترین جزئیات توجه مینماید. همین موضوع موجب شده که شاهد تلویزیونهایی بسیار باکیفیت از برند شیائومی باشیم. طراحی زیبا همواره سبب جلب توجه مشتریان شده است.

IFrame

xiaomi tvگرچه با این تلویزیون باس تکان دهده ای را دریافت نخواهید کرد اما آنچه که دریافت می کنید کاملا واضح است. صدا در این تلویزیون واضح است. بنابراین اگر محتوایی مانند برنامه های تلویزیونی یا مستند تماشا می کنید کیفیت صدای خوبی را دریافت خواهید کرد. این تلویزیون شیائومی از سیستم عامل اندروید 10 پشتیبانی می کند و رابط کاربری PatchWall اختصای خود را به کاربران ارائه می دهد. از زمان معرفی PatchWall تا کنون شیائومی راهی طولانی طی کرده است و در حال حاضر بیش از 20 همکار محتوا دارد. ریموت کنترل تلویزیون شیائومی MI Q1 مدل 2021 همان چیزی است که در سایر تلویزیون های MI مشاهده کرده ایم. این ریموت کنترل کاملا مینیمالیستی راطحی شده است و دارای دکمه خاموش و روشن؛ دکمه دستیار گوگل؛ کلیدهای میانبر برای Netflix و Prime Video و دکمه های اختصاصی برای Android و PatchWall UI است. هیج دکمه مات کردن صدای اختصاصی روی ریموت کنترل وجود ندارد اما می توانید دکمه کاهش صدا را دو بار انتخاب کنید تا تلویزیون کاملا بی صدا شود.

این مقاله تلویزیون شیائومی شما را شگفت‌انگیز می‌کند: بخوانید یا از دست ندهید

خوشبختانه در تلویزیون های شیائومی شاهد این موضوع بودیم که به بخش صوتی توجه ویژه ای شده و از فناوری های قدرتمند صوتی همچون Dolby Audio , Dolby Atmos و DTS بهره گرفته شده است.به جرات می توان گفت که یکی از درخشان ترین بخش های تلویزیون های شیائومی، کیفیت صوتی است که می تواند در کنار کیفیت تصویر تلویزیون تجربه ای سینمایی را برای شما به ارمغان آورد. از مهمترین ویژگی های کنترل تلویزیون شیائومی قدرت فوق العاده آن است که حتی با وجود موانع کاربردش را از دست نمی دهد. دکمه google assistant را در ریموت کنترل فشار داده و نگه دارید. میکروفون باز می شود و شما می توانید درخواست خود را بگویید. به Google Assistant اجازه دهید برنامه های شما را جستجو کند. از قبل به تنظیمات تلویزیون شیائومی خود بروید و شبکه ها و برنامه هایی که می خواهید با صدا جستجو کنید را انتخاب کنید. پنل این تلویزیون طبق ادعای شیائومی (Xiaomi) نسبت کنتراست استاتیک ۱۵۰۰۰۰:۱ و عمق رنگ ۱۰ بیتی دارد و ۹۳ درصد از رنگهای طیف DCI-P3 را پوشش میدهد.

قیمت تلویزیون شیائومی

چیزی که همه جهان را در مورد شائومی شگفتزده کرد، سرعت بالا در تولید محصولات از گوشی و ساعت هوشمنتد گرفته تا لوازم خانگی کرده است. تلویزیون Xiaomi از دیگر محصولاتی است که توسط این کمپانی خوش نام چینی تولید میشود. تلویزیونی هوشمندی که به فناوری روز دنیا از سیستم عامل تا پردازنده و اینترنت مجهز است. این جعبه جادویی ساخته دست شیائومی به حدی پیشرفته است که با غولهای سامسونگ و شیائومی برابری میکند و چه بسا به زودی از آنها پیشی بگیرید. این همه درمورد اعتبار و پیرفته بودن این دستگاه صحبت کردیم ولی باید عرض کنیم این کیفیت بالای دستگاه تضمینی برای عدم خرابی آن نیست. به عبارت بهتر، هر محصول ساخته دشت بشر یک روزی خراب و نیاز به تعمیرات و سرویس دارد. در همین راستا، تی وی تعمیر برای ارائه خدمات پس از فروش برند Xiaomi از نصب و سرویس تا تعمیر تلویزیون شیائومی در منزل در خدمت شماست. باید بدانید که تمامی خدمات ما از نصب و تعمیر تا سرویس تلویزیون شیائومی با گارانتی 180 روزه انجام میشود تا مشتریان با اسودگی خاطر بیشتری با ما تماس بگیرند.

نور پس زمینه این تلویزیون از نوع Direct LED بوده و از لحاظ پیکسل سوخته نباید نگران باشید. تلویزیون شیائومی 4S در سایز 55 و 65 اینچ خود دارای دو بلندگوی 10 واتی است که در مجموع 20 وات خروجی این تلویزیون است. یعنی توان صدای این تلویزیون همانند سایر تلویزیون های بازار (80 درصد) است. خصوصاً اینکه از تکنولوژی های دالبی دیجیتال و DTS نیز پشتیبانی می کند و فرمتهای صوتی رمزگذاری شده را نیز دیکد می کند. پورتهای این تلویزیون بسیار کارامد بوده و متناسب با محصولات کاربردی هستند. یکی از هیجان انگیزترین و جالب ترین قسمت های تلویزیون شیائومی 4S کنترل آن است. زیبایی کار این است که یک کپی برداری دلنشین و با کیفیت از تلویزیون اپل است. پس دیگر آن همه دکمه های بی مصرف کنترلهای قدیمی خبری نیست و ثانیاً از طریق بلوتوث قوی و کم مصرف نسخه ی 4.2 به تلویزیون متصل می شود.

هفت کاری که برای موفقیت تلویزیون شیائومی باید انجام دهید

تلویزیونها یکی از مهمترین لوازم موجود در هر خانه هستند. امروزه این جعبه جادویی علاوه بر منازل در دیگر اماکن نیز دیده میشود. شیائومی یکی از کمپانیهایی بوده که در سالهای اخیر توانسته محصولاتی باکیفیت نظیر تلویزیونهای پیشرفته را تولید و به بازار جهانی عرضه کند. اگر قصد خرید تلویزیونهای شیائومی را دارید، باید پیش از خرید، اطلاعاتی را در مورد این صنعت پرطرفدار کسب نمایید. در ادامه با راهنمای خرید تلویزیون شیائومی همراه باشید. طراحی قاب این تلویزیون ها چگونه است؟ تلویزیونهای شیائومی در اندازه و ابعاد کوچک و بزرگ به عنوان مثال ۳۲ اینچ تا ۶۵ اینچ تولید و عرضه بازار شده است. دو نکته در زیبایی تلویزیون نقش دارند: یکی حاشیههای بسیار کم صفحهنمایش و دیگری نازکی بسیار زیاد تلویزیون.این محصول شیائومی در قسمت بالایی کمتر از یک شیشهی معمولی ضخامت دارد، یعنی ۴.۹ میلیمتر. کمپانی شیائومی سعی کرده است یک تلویزیون با حاشیه کم در عین حال زیبا درست کند که در این سری MI 4S موفق عمل کرده است.

فناوری چون DTS Decoder صدایی همهجانبه را منتشر می سازد. موتور پردازشگر Upgraded graphics engine از دارایی های تلویزیون شیائومی P1 است که کارایی بالایی در پردازش داده های صوتی و تصویری دارد. قابلیت Motion Smooth مربوط به صحنه های سرعت دار کار گذاشته شده که باعث می شود در بازی های گرافیک کامپیوتری گیمرها به حریف حملهور شوند. دستیار صوتی Google Assistant فرمان های صوتی شما را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد. برنامه ChromeCast امکان انتقال فایلهای بر روی گوشی خود را به تلویزیون ممکن می سازد. درگاه های ارتباطی HDMl و USB و ARC که در پشت دستگاه حضور یافته است، اتصال سایر وسایل جانبی را برایتان فراهم می سازند. 1️⃣ آیا تلویزیون شیائومی P1 یک تلویزیون خوب به نظر می آید؟ ✔️ عملکرد تلویزیون P1 در بازی های ویدیویی ستودنی می باشد. با پخش صدای همهجانبه عملکردی عالی در زمینه انتشار اصوات دلپذیر به اجرا گذاشته است. این محصول یک تلویزیون هوشمند بوده و به بسیاری از قابلیت های ویژه دیگر مجهزه شده است که در بخش مشخصات به آن ها اشاره شده است.

  • قیمت معقول و مناسب
  • از مواد شیمیایی مضر اجتناب کنید
  • کیفیت تصویر 4K
  • صفحه قاب تلویزیون

در نقد و بررسی تلویزیون شیائومی نسبت به برندهایی همچون ال جی و سونی از قیمت مناسب تری برخوردار است و با توجه به کیفیت تصویر خوب و امکاناتی که دارد این هزینه کاملاً عالی و به صرفه تلقی می شود و طرفداران بسیار زیادی را به همین دلیل به سمت خود سوق داده است. در این تلویزیون شما مدل های LED, QLED را مشاهده خواهید کرد، که هر کدام از این موارد را می توانید مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید. سرعت رفرش پایین در بیشتر مدل ها، فقط مدل QLED دارای سرعت رفرش 120 هرتز است. سرعت تاخیر ورودی کم متأسفانه یک عامل مهم از معایب این تلویزیون محسوب می شود. این نکات در بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی بسیار موثرمؤثر هستند و تمام این موارد به شما برمی گردد که کدام یک از این ها می تواند یک مزیت باشد یا یک معایب. یا اینکه کدام مورد برای شما در اولیت قرار گرفته باشد. در این قسمت باید چند عامل مهم در تلویزیون شیائومی را به بررسی بگذاریم که در واقع مهم ترین عوامل در انتخاب هر تلویزیونی می باشد و ارکان اصلی یک تلویزیون خوب را تشکیل خواهند داد.

راهنمای خرید تلویزیون شیائومی

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد خرید تلویزیون های شیائومی بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن