تبلیغات اینستاگرام راهی به سمت موفقیت تجاری2022-01-27
بازاریابی دیجیتال اینستاگرام +تعریف، نکات حیاتی و استراتژی های آن آژانس تبلیغات نکسوس
در صورتی که بتوانید یک برنامه ریزی صحیح در خصوص بازاریابی در اینستاگرام و تبلیغ محصولات خود انجام دهید می توانید درآمد خوبی را از این راه کسب کنید. شما با داشتن فالورهای فعال، میتوانید بهترین استراتژی تبلیغات در اینستاگرام را تجربه کنید. مطمئن باشید، آسیبی که فالورهای فیک به پیج شما وارد میکنند، بیشتر از تصور شماست.
این تعامل میتواند جواب دادن به کامنتهایی باشد که مخاطبانتان مینویسند. همچنین شما برای بیشتر دیده شدن پیجتان، میتوانید پیجهای همکارانتان را دنبال کنید و گاهی، برای آنها کامنت بگذارید. اگر شما میخواهید بهعنوان یک کسبوکار در اینستاگرام حضور پیدا کنید، باید از بیزینساکانت استفاده کنید. در واقع، اینستاگرام قابلیتهایی را برای پیجهای کسبوکار داخل اپلیکیشن قرار داده است. شما از بخش بیزینساکانت، میتوانید به آن قابلیتها دسترسی داشته باشید.
سپس، نگاهی به نمایههای آنها بیندازید تا اطلاعاتی درباره جمعیتشناسی و چیزهایی که به آنها علاقه دارند به دست آورید. هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد و شما می توانید اهداف متعددی داشته باشید، اما آنچه که برای رسیدن به آن تلاش می کنید، نحوه سنجش عملکرد شما را تغییر می دهد. برای اینکه بیشترین بهره را از بازاریابی اینستاگرام خود ببرید، باید یک برنامه منظم داشته باشید. بسته به هدف، از قالبهای تصویری، ویدئویی، کاروسل یا مجموعهای استفاده کنید تا بهترین تاثیر رو داشته باشین. از رنگها، فونتها و سبکهایی استفاده کنین که با تصویر کلی برندتون همخوانی داشته باشه.
- بودجه روزانه به تبلیغ شما اجازه میدهد تا به طور نامحدود اجرا شده و هر روز تا مبلغ تعیین شده خرج شود. {
- شما با استفاده از یک برنامهریزی ازپیشتعیینشده، میتوانید سر موقع محتوایتان را آماده و آپلود کنید. |}
- اگر روزانه، زمان مشخصی را نمیتوانید برای منتشر کردن استوری بگذارید، پیشنهاد میکنیم از اپلیکیشنهایی برای برنامهریزی استوری اینستاگرامتان استفاده کنید. {
- برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد. |}
- مخاطبین زمانی ترغیب به خرید می شوند که تحت تاثیر محتوای شما و فضای صفحه تان قرار بگیرند. {
- کاربران میتوانند نظرات، پیامها و پیشنهادات خود را به برندها ارسال کنند و برندها نیز میتوانند به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ دهند. |}
هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود. یکی دیگر از اهداف آموزش اینستاگرام مارکتینگ، آگاهیبخشی اشتباهات متداول و روشهای اجتناب از آنها است که در ادامه آنها را بررسی میکنیم. با استفاده از ابزارهای دقیق، بررسی دادهها و بازبینی استراتژیها میتوانید کمپینهای موفقتری ایجاد کنید و به اهداف بازاریابی خود نزدیکتر شوید. پلتفرم تبلیغات جریان با اجرای هزاران کمپین موفق میتواند به شما در گرفتن نتایج بهتر کمک کند و گزارش کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهد. به این نکته توجه کنید که نقش تبلیغات در بازاریابی اینستاگرام را نمیتوان انکار کرد و برای بازگشت هزینه باید تبلیغات به شکل موثر و هدفمند اجرا شوند. مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامهریزی، خلاقیت و ایدهپردازی، طراحی کمپینهای تبلیغاتی و انتشار آنها در کانالهای مناسب، مهمترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.
پست های لحظه ای می توانند سرگرم کننده باشند، اما باید در استراتژی شما استثنا باشند. امیدواریم اکنون درک اولیه ای از نحوه استفاده از بازاریابی اینستاگرام برای تبلیغ برند خود داشته باشید. این افراد با هزاران یا حتی میلیون ها دنبال کننده، فرصت بزرگی را برای مشاغلی که به دنبال راهی برای بازاریابی معتبر محصولات یا خدمات خود هستند، فراهم می کنند. استوری های اینستاگرام کلیپ های کوتاهی هستند که در نمایه شما نیز نمایش داده می شوند. آنها در فیدهای دنبال کنندگان شما به صورت حلقه های کوچک در بالا ظاهر می شوند.
نقدهای کاربران، بهویژه نظرات منفی در پستهای تبلیغاتی، ممکن است تأثیر منفی بر اعتبار برند داشته باشد. برندها باید قادر به مدیریت و پاسخگویی به این نظرات باشند تا از آسیب به شهرت خود جلوگیری کنند. تبلیغات در اینستاگرام میتواند برای بسیاری از کسبوکارها بسیار مؤثر باشد، اما همچنان چالشهایی وجود دارند که ممکن است مانع از موفقیت کمپینهای تبلیغاتی شوند. در دنیای تبلیغات آنلاین، دیگر روشهای سنتی مانند بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی، آنچنان که باید، کارآمد نیستند.
مثلاً وقتی کاربری مشغول خواندن یک مقاله درباره طرز تهیه غذای موردعلاقهاش است، تبلیغهایی درباره ظروف آشپزخانه، قابلمههای باکیفیت و سوپرمارکتهای آنلاین برای خرید مواد غذایی مشاهده خواهد کرد. از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما میتوانید بهجای انتخاب یکی از این روشها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیتهای بیشتری هم بهرهمند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است.
با خواندن این نوشتار، شما با مفاهیم کلیدی بازاریابی دیجیتال در اینستاگرام، روشهای بهینهسازی محتوا برای جذب مخاطب بیشتر و همچنین نقش آژانس تبلیغاتی نکسوس در تسهیل این فرآیند آشنا خواهید شد. از مبانی اولیه تا تکنیکهای پیشرفته، این مقاله راهنمای جامعی برای هر کسی است که میخواهد از قدرت اینستاگرام در عرصه بازاریابی دیجیتال به نفع کسبوکار خود بهرهبرداری نماید. قبل از خواندن ادامۀ مقاله به شما پیشنهاد میکنیم در صورت تمایل به سفارش تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به صفحۀ تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مراجعه نمایید. آمار نشان میدهد اینستاگرام در ماه یک میلیارد کاربر فعال دارد و بعد از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی پرطرفدار در جهان است.
تجزیه و تحلیل برای درک اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی مفید نیست ضروری است. Instagram Insights به شما کمک میکند رشد فالوور، تعامل و عملکرد حلقهها، استوریها و پستها را دنبال کنید. تجزیه و تحلیل عملکرد خود در پلتفرم می تواند به بهینه سازی آنچه کار می کند و سرمایه گذاری بر روی پست هایی که تعامل بیشتری دارند کمک کند. تبلیغات ابزاری است که از طریق آن پیامهای بازاریابی، بهگونهای جذاب و خلاقانه به مخاطب هدف منتقل میشود و نقش مهمی در تحقق اهداف تجاری برند ایفا میکند.
بهجای اینکه فقط محصولات خود را تبلیغ کنید، محتوای آموزشی بسازید که ارزشافزوده برای مخاطب داشته باشد. این نوع محتوا باعث میشود تا مخاطبان به شما اعتماد کنند و در بلندمدت به مشتریان وفادار تبدیل شوند. تحلیل عملکرد در اینستاگرام مارکتینگ یکی از مهمترین بخشهای هر کمپین بازاریابی است. این فرایند به شما کمک میکند تا بفهمید کدام استراتژیها مؤثر بودهاند و کجا به بهبود نیاز دارید.
برگزاری مسابقات یا ارائه هدایا در اینستاگرام به افزایش تعامل و جذب فالوورهای جدید کمک میکند. این کار میتواند مخاطبان را به اشتراکگذاری پستها و معرفی برند شما ترغیب کند که بهصورت رایگان میتواند دسترسی شما به کاربران بیشتری را فراهم سازد. همچنین میتوانید پستهای معمولی را تقویت کنید تا آنها را در معرض مخاطبان هدف قرار دهید، برای مدت زمان مشخصی، و همچنین کمپینهای کامل ایجاد و اجرا کنید. مانند اکثر تبلیغات دیجیتال پولی، قیمت این تبلیغات پولی بسته به هدف، رقابت و زمانبندی متغیر است. این پلتفرم اجتماعی ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربر دارد و 90 درصد از افراد عضو آن حداقل یک پیچ کاری را دنبال میکنند. با در نظر گرفتن این موضوع، عجیب نیست که اینستاگرام را به عنوان مهمترین رسانه اجتماعی برای برندها بدانیم.
برای داشتن یک تبلیغات موفق، باید به طور مداوم عملکرد خود را ارزیابی و بهینه کنید. این فرآیند شامل تغییر عکس ها، متن زیر عکس ها و حتی عبارات دعوت به اقدام است. با هر تغییر، بازخورد مخاطبان را بررسی کنید تا ببینید کدام استراتژی ها بهترین نتایج را به همراه دارند. در نهایت، موفقیت در تبلیغات اینستاگرام بستگی به درک درست از نیازهای مخاطبان، استفاده از محتوای جذاب، انتخاب استراتژیهای صحیح و تحلیل دقیق نتایج دارد. برای اینکه تبلیغات شما مؤثر واقع شوند، باید دقیقاً بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند.
در بیشتر موارد، بازاریابی رسانه های اجتماعی باید بین شش تا نه ماه نتایج نشان دهد و شروع به تولید مزایای واقعی کند. تبلیغات حرفهای، تخصصی است که به دانش گستردهای نیاز دارد؛ همچنین برای طراحی و اجرای اصولی آن به خلاقیت و تجربه بالایی نیاز است. از طرف دیگر این کار جزئیات بسیاری دارد که هر آژانس تبلیغاتی از عهده هماهنگی آن برنمیآید. اواخر دهه ۱۹۸۰، نایکی با چالشی بزرگ مواجه بود؛ Reebok فروش بیشتری داشت و نایکی باید سریع کاری میکرد تا از این رقابت عقب نماند. برای پیروز شدن در این رقابت چکار کرد؟ کمپین افسانهای “Just Do It” که تحولی در تبلیغات ورزشی است را راه انداخت. تبلیغات محیطی نیز نوعی تبلیغات چاپی است، اما در ابعادی بسیار بزرگتر و با تاثیرگذاری بیشتر.
با این حال، قرقره های اینستاگرام می تواند تا 90 ثانیه طول بکشد، و نوعی استوری عمیق را تشکیل می دهد که به شرکت ها اجازه می دهد بینش بیشتر و تعامل بالقوه را ارائه دهند. حلقه های اینستاگرام یکی از بهترین راه ها برای ایجاد تعامل و نمایش خلاقانه محصولات یا خدمات شرکت شما با ویدیوهای کوتاه است. با این حال، آنها به 15 ثانیه محدود می شوند، بنابراین اگر می خواهید یک کلیپ طولانی تر ارسال کنید، باید ویدیو را به بخش های 15 ثانیه ای تقسیم کنید. داستانگویی در تبلیغات، فراتر از معرفی یک محصول یا خدمات است؛ این هنر، تصویری بزرگتر و انسانیتر از برند خلق میکند. زمانی که داستانی با قلب و ذهن مخاطب همخوان شود، انگیزه او برای اقدام به انجام کاری چند برابر میشود. تبلیغات همسان و تبلیغات بنری هم از جمله موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال هستند.
در روشی دیگر میتوانید از اینفلوئنسر مورد نظر خود بخواهید به شرکت یا فروشگاه شما بیاید و در محل فعالیت شما محتوای تبلیغاتی را تهیه کند. بدون شک این روش بسیار موثرتر خواهد بود زیرا نهتنها مخاطبین را به شکل بهتر و گستردهتری با فعالیت خود آشنا کردهاید بلکه با نشان دادن پایگاه فعالیت خود به نوعی در آنها اعتماد هم ایجاد کردهاید. یکی از روندهای آینده تبلیغات در اینستاگرام، افزایش استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای شخصیسازی تبلیغات است. این فناوریها به اینستاگرام کمک میکنند تا تبلیغات را به شکلی دقیقتر و مرتبطتر برای کاربران نمایش دهد.
به این ترتیب میتوانید داستانوار و با توضیحاتی کوتاه، اسلاید به اسلاید محصولات خود را معرفی کنید. فقط کافی است در هر بار معرفی یک محصول کمی خلاقیت به خرج بدهید تا محصول هر بار به شکلی متنوع و جدید به مشتریان معرفی شود. همچنین اگر بهترین زمان برای انتشار استوری در اینستاگرام را نیز بدانید بهترین و بیشترین بازخورد را از این قابلیت خواهید گرفت. تبلیغات در اینستاگرام با ویژگیهای خاص خود میتواند تأثیر زیادی بر افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطب، و افزایش فروش داشته باشد. در ادامه، به بررسی انواع مختلف تبلیغات در اینستاگرام و چگونگی استفاده مؤثر از آنها خواهیم پرداخت. طبق تحقیقات، بیش از ۸۰٪ کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال میکنند و ۷۲٪ از آنها پس از دیدن یک محصول در این پلتفرم، اقدام به خرید کردهاند.
این مورد را در نظر داشته باشید که استراتژی ها برای هر کسب و کار ممکن است متفاوت باشد و نسبت به زمینه کاری خود استراتژی بازاریابی به کمک Instagram را برنامه ریزی کنید. اینستاگرام یک پلت فرم عالی برای ایجاد رابطه با اهداف شما، آموزش مشتریان در مورد برند شما و گسترش مخاطبان شما است. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که کاتالوگ محصولات خود را با پروفایل خود ادغام کنید و آت را مستقیماً از طریق پست ها، حلقه ها و غیره به مشتریان بفروشید. یکی از استراتژی های مهم تبلیغ کردن در اینستاگرام این است که باید هوشمندانه برای تبلیغ هزینه کنید.
بازبینی مخاطب هدف:
اگر این اصول را بهدرستی بهکار بگیرید، برندتان به نامی ماندگار تبدیل خواهد شد؛ درست مثل تبلیغات که در طول زمان، همچنان بهعنوان ابزاری قدرتمند باقیمانده است. برای موفقیت در تبلیغات، مهم است که اهدافی که میخواهید برندتان با آنها شناخته شود را شناسایی کنید و این مفاهیم را از طریق داستانها یا ویدئوهای جذاب در تبلیغات خود بگنجانید. همچنین، همکاری با اینفلوئنسرهایی که با ارزشها و شخصیت برند شما همخوانی دارند، میتواند ارتباط مثبت برند شما با مخاطبان را تقویت کند و تأثیر ماندگاری بر مخاطبان بگذارد. تبلیغات کلیکی (PPC)، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جذب مخاطبان هدف در موتورهای جستجو مانند گوگل است. با این روش، تبلیغ شما در صدر نتایج موتورهای جستجو و در مقابل چشم مخاطب هدف قرار میگیرد.
مرحله پنجم؛ مشخص کردن بودجه و برنامه تبلیغاتی
به گزارش استاتیستا اینستاگرام با بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه، یکی از پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی جهان است. این تعداد زیاد کاربران، به برندها و کسب و کارها فرصت بسیاری برای رسیدن به مخاطبان هدف ارائه میدهد. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، فرصتهای بسیاری را برای بازاریابان فراهم میآورد. از جمله مزایای این بستر میتوان به تعامل بالای کاربران، قابلیتهای بصری قوی، دسترسی آسان به اطلاعات تحلیلی و هدفگیری دقیق مخاطبان اشاره کرد.
{داستانهای موفقیت مشتریان دیدار
|}همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، میتوانید آنها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند.
مثلاً میتونین یه استوری جذاب طراحی کنین که پیشنهاد ویژهای رو تبلیغ کنه. از این فرمت معمولاً برای کمپینهایی که نیاز به انتقال پیام سریع دارن یا معرفی یک محصول یا خدمت خاص استفاده میشه. مثلاً میتونین یه عکس جذاب از محصولتون با یه پیام تبلیغاتی مختصر و مفید قرار بدین. راهحل چیست؟ چگونه میتوانید سر موقع پستهایتان را منتشر کنید؟ یکی از بهترین راهها، استفاده کردن از تقویم محتوایی است. شما با استفاده از یک برنامهریزی ازپیشتعیینشده، میتوانید سر موقع محتوایتان را آماده و آپلود کنید. اگر میخواهید از این روش استفاده کنید، مقاله تقویم محتوایی را بخوانید؛ چراکه کمک بزرگی به شما خواهد کرد.
اینستاگرام برای دیده شدن حساب شما، دهها قابلیت را در اختیارتان قرار داده است. شما میتوانید از قابلیت ریلز، برای استراتژی تبلیغات اینستاگرام خودتان استفاده کنید. بهتر است در محتوای استوری، اشاره کنید که برای چه چیزی این شمارشگر را گذاشتهاید. کاربرانتان بعد از کلیک روی شمارش معکوس، هنگام منتشر کردن پست یا برگزاری مسابقه، اعلانی دریافت میکنند. حتی آنها میتوانند شمارشگر شما را در استوری خود نیز منتشر کنند تا کاربران دیگر نیز، مطلع شوند.
از ویژگیهای هدفگذاری اینستاگرام مثل دموگرافیک، علایق و رفتارها برای پیدا کردن مخاطب هدف استفاده کنید. استراتژي در تبلیغات است که مسیر را برایمان روشن میکند و به ما میگوید که از کدام طرف حرکت کنیم که به نفعمان باشد. از نتایجی که از مرحلهٔ قبل از تست تبلیغات به دست آوردهایم، در اینجا باید استفاده کنیم. این آزمون بسیار به شما دید استراتژیک میدهد و مسیرتان را روشنتر میکند.
اولین چیزی که برای این روش تبلیغاتی نیاز دارید، یک حساب تجاری فیسبوک است. بعد از ایجاد حساب کاربری میتوانید وارد قسمت Ad Manager شوید، جزئیات کمپین تبلیغاتی خود را مشخص کنید و آن را اجرا کنید. پاسخگویی به نظرات و پیامهای کاربران به محتواهای تبلیغاتی شما نشان از اهمیت دادن به مخاطبان و مراقبت از آنها است. این نوع ارتباط مستقیم با مخاطبان میتواند رابطه مثبتی بین برند و مشتریان ایجاد کند. محتوای جذاب و خلاقانه میتوانند به شما کمک کنند تا بین رقبا برجسته شوید.
شما میتوانید از مشتریان خود بخواهید که تجربیات خود را با محصولات شما به اشتراک بگذارند و آنها را در صفحه خود منتشر کنید که هم موجب افزایش اعتبار برند شما میشود و هم تعامل بیشتری جذب میکند. تیم متخصصان جریان همیشه آماده است تا در تمام مراحل تبلیغات از برنامهریزی تا ارزیابی، به کسبوکارها مشاوره و راهنمایی ارائه دهد. شما هم با همکاری جریان میتوانید به اهداف تبلیغاتی خود دست پیدا کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.
بازاریابی در اینستاگرام یکی از مباحثی است که این روزها در فضای مجازی بین مشاغل و استارت آپ ها بسیار داغ می باشد. بازاریابی در اینستاگرام به قدری می تواند در برند سازی و پیشرفت کسب و کار کمک نماید که چشم پوشی از آن تقریبا غیر ممکن می باشد. در سال 2017 شرکت Webdam عنوان کرد شبکه های اجتماعی مبتنی بر چند رسانه ای رشدی بسیار سریعتر نسبت به شبکه های اجتماعی مبتنی بر متن دارند. برنامه (اپ) اینستاگرام برای iOS، اندروید یا ویندوز را دریافت و نصب کنید؛2. نام کاربری و رمز عبور مورد نظر خود را انتخاب کرده و اطلاعات پروفایل حساب کاربری را تکمیل کنید (در ادامه، روش بهینه سازی بخش اطلاعات پروفایل را شرح خواهیم داد.)5.
ویدئوهای کوتاه در ریلز به دلیل تاثیرگذاری بالاتر و قابلیت اشتراکگذاری بیشتر، به سرعت در حال محبوبیت هستند. پیشبینی میشود که در آینده، ویدئوهای تبلیغاتی در اینستاگرام نسبت به دیگر فرمتها بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان، امکانات متعددی برای تبلیغات ارائه میدهد. از آنجایی که این پلتفرم توانسته است توجه میلیونها کاربر را جلب کند، تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای برندها و کسبوکارها شده است. نفوذ بالای اینفلوئنسرها و تاثیری که بر مخاطبان دارند باعث شده تا در بحث آموزش تبلیغات در اینستاگرام جایگاه ویژهای برای اینفلوئنسر مارکتینگ در این شبکه اجتماعی قائل باشیم. البته انجام تبلیغات به این شیوه هزینههایی مثل دستمزد اینفلوئنسر، هزینه تولید محتوا و هزینههای جانبی مثل هدایا را در پی دارد که نباید از آن غافل شد.
کار تمام است به راحتی این مورد قابل انجام خواهد بود.توصیه ما این است که قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام مخاطبین مد نظر خود را پالایش و دسته بندی نمایید. اسپانسرینگ یکی از انواع تبلیغات در اینستاگرام است که حساسیت بالایی دارد و اگر اصولی اجرا نشود، خیلی سریع شکست میخورد. روش اول این است که اسپانسر محتوای پیج دیگری شوید و با تأمین هزینههای تولید محتوا از آنها بخواهید برند شما را هم در محتواهایشان معرفی کنند. مثلا یک روش متداول برای برندهای ایرانی این است که اسپانسر کلیپ طنز کمدینهای اینستاگرامی شوند. بازیگران هم در ازای تأمین این هزینه، محصول را معرفی میکنند یا در طی ویدیو از آن استفاده میکنند و در کپشن هم تبلیغات انجام میدهند. اینستاگرام امکان تعیین بودجه متناسب با نیازها و منابع کسب و کارها را فراهم میکند.
50 درصد از مردم میگویند که پس از دیدن تبلیغات خود در پلتفرم، کسب و کارها را جالبتر میدانند. ممکن است از محتوای ارگانیک استفاده کنید یا تبلیغات پولی یا یک استراتژی ترکیبی، در هر حالت اینستاگرام راهی عالی برای ایجاد حضور بصری و نمایش شما است. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم، تعامل کاربران بسیار بیشتری نسبت به فیس بوک و توییتر ایجاد میکند. بازاریابی در اینستاگرام یکی از موضوعاتی است که مورد توجه بسیاری از کسب وکارها قرار گرفته است و سهم بسزایی در رونق کسب و کارهای مختلف را دارا می باشد.
اگر پیجتان را برای کسبوکار خود راهاندازی کردهاید، بهترین گزینه برای پروفایل، استفاده از لوگوی برندتان است. در این صورت، افراد با مشاهده عکس پروفایل پیج شما، سریعا برندتان را میشناسند و آن را دنبال میکنند. فراموش نکنید تبلیغات اینستاگرام ، ابزاری اساسی برای هر بازاریاب شبکه های اجتماعی است. اگر به تازگی مدیریت اینستاگرام یک پیج تجاری را در دست گرفته اید اصلا نگران نباشید.
این رقابت میتواند هزینه تبلیغات را افزایش دهد و در نتیجه برندها مجبور میشوند بودجه بیشتری صرف کنند تا به نتیجه دلخواه برسند. بنابراین، تبلیغات در اینستاگرام ابزار قدرتمندی برای برندسازی، جذب مخاطب و افزایش فروش است. هر یک از انواع تبلیغات اینستاگرامی ویژگیهای خاص خود را دارند که میتوانند به کسبوکارها کمک کنند تا به اهداف خود برسند. یکی از مهمترین ویژگیهای تبلیغات در اینستاگرام این است که برای هر نوع کسبوکاری، از برندهای بزرگ گرفته تا استارتاپهای کوچک، کاربرد دارد. فرقی نمیکند که در حوزه مد و فشن، تکنولوژی، خدمات زیبایی، آموزش، گردشگری یا حتی صنایع غذایی فعالیت میکنید، اینستاگرام میتواند به شما در افزایش برندآگاهی، تعامل و فروش کمک کند. بعد از اینکه اهداف تبلیغاتی خود را تعیین کردید وقت آن رسیده است که یک بازنگری بر روی مخاطبین اینستاگرامی خود داشته باشید.
اینستاگرام در قالب سیستم فروش خود، قابلیتهای ویژهای را برای افزایش و تسهیل فروش حسابهای تجاری تأیید شده فراهم میکند. فروشنده با استفاده از این قابلیت میتواند تگ محصول را در پست و استیکر آن را در استوری قرار بدهد. توجه داشته باشید که کپشن پستهای اینستاگرام در نتایج جستجو ظاهر نمیشود؛ اما هشتگها این محدودیت را ندارند. هنگامی که یک کاربر روی یک هشتگ کلیک میکند یا با استفاده از قسمت جستجوی اینستاگرام به دنبال آن میگردد، همه پستهایی که حاوی هشتگ مورد نظر هستند را مشاهده خواهد کرد. این روش بسیار خوبی برای نشان دادن محتوا به افرادی است که شما را دنبال نمیکنند.علاوه بر استفاده از هشتگهای موجود، میتوانید هشتگ یا هشتگهای مخصوص برند خود (Branded Hashtag) را نیز ایجاد کنید. چنین هشتگهایی مظهر برند شما هستند و به دنبالکنندگانتان انگیزه میدهند تا تصاویری که متناسب با آنها هستند را به اشتراک بگذارند.
آنها پستهایتان را لایک نمیکنند، کامنت نمیگذارند و در واقع، هیچ تعاملی با پیج شما ندارند. این کار، باعث میشود آمار تعامل پیج شما، بهطور چشمگیری کاهش پیدا کند. مهم نیست که شما الان با یک استراتژی تبلیغات در اینستاگرام به اوج رسیدهاید. مهم این است که بتوانید همیشه، این استراتژی را تحلیل کنید و روزبهروز آن را بهتر کنید.
اینجا