آموزش سئو به زبان ساده
آموزش اصول و بهترین شیوه های سئو و بهینه سازی صفحات بخش اول
در هنگام تحقیق کلمه کلیدی، با برخی از کلمات روبرو میشوید که میبایست در یک صفحه از آنها استفاده گردد. به عبارت دیگر، کاربر با جستجو این کلمات به دنبال یک هدف میباشد و یک منظور را دارد. شما میتوانید این عبارات را جستجو نمایید (ترجیحا در موتورجستجوی گوگل)، تا بارقبای خود را در این حوزه آشنا شوید و شروع به آنالیز آنها کنید. در این میان ممکن است با عبارات دیگری نیز مواجه شوید که برای سایت شما، سودآوری به همراه خواهد داشت. همچنین درصورتی که شما سابقه فروش به صورت حضوری را داشتهاید، این تجربه کمک شایانی به شما خواهدکرد. در هر حوزه و کسب و کاری تعدادی عبارت وجود دارد که برای وبسایت سودآوری دارند.
لینکبیلدینگ فروشگاههای آنلاین را اگر بخواهید بدون رپورتاژ و کاملا کلاه سفید انجام دهید بسیار چالشبرانگیز است. خبر خوب این است که ووکامرس به صورت پیشفرض همین کار را انجام میدهد اما در صورتی که از پلتفرمهای دیگر استفاده میکنید حتما موضوع را چک کنید و در صورت لزوم اصلاح کنید. بدیهی است که انجام بازاریابی محتوایی حرفهای در سئو احتیاج به کیورد ریسرچ حرفهای دارد. شما در یک فروشگاه متوسط؛ احتمالا ۲ یا ۳ دستهبندی مهم دارید که قابلیت جذب ترافیک زیادی دارند. البته به این موضوع توجه کنید، ارزش تمام صفحات دستهبندی یکسان نیست. اما اینجا میخواهم بگویم کلمات را چگونه روی صفحات هدفگذاری کنید.
این الگوریتم روی رتبه بندی سایت ها روی نتایح موبایلی شدیدا تاثیر گذار است. همچنین Rank Brain همیشه در حال یادگیری است، بدین شکل که رفتار کاربران را بعد از کلیک روی نتایج و ورود به سایت مورد بررسی قرار می دهد تا متوجه مفید بودن مطلب و رفع نیاز کاربر گردد. بعد از جمع آوری اطلاعات و پردازش گسترده آنها با توجه به تمایلات کاربران رتبه سایت ها را مطابق رفتار و میل کاربران تغییر می دهد. اثرگذاری سوشال سیگنال فراتر از آگاهی بوده و در صورتیکه ما فعالیتی مستمر در جامعهای از مخاطبین دستچین شده داشته باشیم میتواند به بهبود رتبه نیز کمک کند. سئو خارجی ( off-page SEO) به مجموعه فعالیتهایی گفته میشود که خارج از سایت خودمان انجام میدهیم ولی بر سئو سایت و جایگاه ما در نتایج جستجو تاثیرگذار هستند.
باید گفت فعالسازی سرچ کنسول برای سایت از نون شب برای شما واجب تر است. نداشتن سرچ کنسول برای سایت مثله این میمونه شما یک ماشین دارید اما هیچ اطلاعاتی از میزان بنزین ماشین، سرعت ماشین و دور موتور ندارید. با پیروی از این اصول، نه تنها می توانید یک استراتژی لینک سازی داخلی قوی ایجاد کنید بلکه به بهبود ناوبری سایت، افزایش مدت زمان حضور کاربران، و در نهایت، بهبود رتبه بندی سئوی شما کمک می کند. سئو داخلی و موارد تکنیکال پایه و اساس اصلی بهینه سازی یک وب سایت هستند. آموزشهای جامع سئو داخلی و تکنیکال رو هم براتون لینک مقالاتشو قرار دادم حتما اگر میخواهین از صفر این دو مورد حرفه ای تر رو یاد بگیرید مقالاتشونو با دقت بخونید. یادگیری سئو (Learn SEO) به عنوان یکی از مهمترین مهارتها در عرصه بازاریابی دیجیتال به شمار میآید.
آنها همچنین ممکن است تکنیکهای مختلف بازاریابی موتور جستجو، طرحبندی مربوط به وبسایت و تبلیغات را برای بهینهسازی موتور جستجو آزمایش و اجرا کنند. آنها همچنین اهمیت لینکهای داخلی و توانایی حل مسئله را در زمانی که در تلاش برای یافتن بهترین موقعیتها و بهترین روش برای لینکهای داخلی هستند، میدانند. حالا فکر نکنید به همین راحتی هم میشه سایت را سئو کرد و به صفحه اول گوگل رسید و پولدار شیم! سئو یکسری اصول داره و سایت های صفحه اول گوگل هم کلی سختی کشیدن به این جایگاه رسیدن پس به همین راحتی جایگاهی که بدست آوردن را از دست نمیدن! تنها راهش این هست که آموزش سئو را ببینید و یاد بگیرید که چطور به ساده ترین شکل ممکن و بهترین حالت ممکن میشود یک سایت رو سئو کرد و به صفحه اول گوگل رساند. من محسن حبیبی راد تو این مسیر بهترین کسی هستم که میتونم همراهت باشم پس با دقت در ادامه این مطلب همراهم باش.
اما برخی از افراد که قصد دارند پیج های آنها در نتایج گوگل دیده شود فکر میکنند که آموزش سئو اینستاگرام را داریم و مخصوص این شبکه است. حال این نکته هم باید گفته شود اگر درگیری کاربران با پیج شما در اینستاگرام زیاد باشد احتمال اینکه پیج شما در نتایج گوگل دیده شود زیاد است. از نظر اهمیت، بک لینک ها از قوی ترین عوامل تأثیرگذار در رتبه بندی موتورهای جستجو هستند. زمانی که یک صفحه تعداد زیادی بک لینک باکیفیت دریافت میکند، موتورهای جستجو این را بهعنوان نشانه ای از اعتبار و محبوبیت آن صفحه میپذیرند. در فصل 5 آموزش سئو رایگان از صفر تا صد میرسیم به قسمت جذاب موارد سئو خارجی و بک لینک ها که جزء مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل به حساب می آیند.
برای شروع یادگیری سئو چقدر باید هزینه کنید و به چه ابزارها و منابعی نیاز دارید؟ ... در این میان روشهایی وجود دارد که برخلاف استانداردهای گوگل هستند ولی در حال حاضر الگوریتم گوگل قادر به تشخیص آنها نیست. زمانیکه صفحهای از سایت شما به صورت موقت یا دائمی از نتایج گوگل حذف شود عبارت de-index را برای آن به کار میبریم. این عبارت اولین بار توسط بیل گیتس، مدیر مایکروسافت استفاده شده است. جالب است بدانید که این جمله در سال 1996 یعنی دو سال قبل از آنکه موتور جستجوی گوگل وجود داشته باشد گفته شده است.
وقتی که شما از ریدایرکت 451 استفاده میکنید، یعنی اینکه در گذشته این صفحه دارای محتواهای مخصوص به خودش بوده و شما به اجبار و به دستور مراجع قانونی آن را حذف کردید. هر روزه در انجمنها، سوالات زیادی درباره مسائل مختلف پرسیده میشود؛ پس چه بهتر که شما با نام برند خودتان در این انجمنها فعالیت کرده و به سوالهایی که درباره حوزه کاری شما پرسیده میشود، جواب دهید. یعنی عملا شما سه بخش بالا را میتوانید به یکجا در بخش بازاریابی ویدئو به دست بیاورید. در صورت استفاده از ویدئو در سایت خودتان، بهتر است که همان ویدئو را در سایتهای اشتراک ویدئو به مانند آپارات، نماشا، تماشا، یوتیوب و … منتشر کنید. البته این نکته را هم بدانید که در بسیاری از مواقع هم میتوان کلمات مترادف را جزو کلمات برود مچ معرفی کرد. درواقع آدرسی که به آن مراجعه کردید و با خطای 404 مواجه شدید، دیگر هیچ محتوایی در آن وجود ندارد؛ حالا یا محتوای آن حذف شده و یا اینکه اصلا آدرس اشتباهی را وارد کردید.
از سوی دیگر، یکی دیگر از اصول بهینه سازی و آموزش سئو سایت، آشنایی با اجزای سایت است. استراکچر یک سایت از بخشهای مختلفی مانند هدر، فوتر، بخش اصلی محتوا، تیتر اصلی و غیره تشکیل شده است. طبق آمار در ماه ژانویه 2024 بیش از 60 درصد ترافیکهای ورودی وب سایت از طریق صفحه نتایج جستجو یا همان SERP گوگل است. لینک بیلدینگ یا لینک سازی در سئو سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که لینکها میتوانند مقداری از اعتبار صفحه مبدا را به صفحه مقصد منتقل سازد. هدف از ایجاد لینک، دستیابی کاربر و موتورهای جستجو به صفحات دیگر میباشد.
یادتان باشد، در حالی که متریک پیج رنک حذف شده، اما الگوریتم پیج رنک همچنان بخشی از سیستم رتبه بندی گوگل است. بک لینک به معنای پیوندی است که از یک صفحه وب (مثلاً صفحه 1) به صفحهای از سایت دیگر (صفحه 2) داده میشود. پس یادتون باشه که زمانی که برای سایتتون محتوا مینویسید به صورت کامل نیاز کاربرانتونو برطرف کنید، تا مستحق جایگاه صفر بشید. این نوع کش معمولاً توسط شرکتهای ارائه دهنده میزبانی وب (هاستینگ) مدیریت میشود و نیازی به پیکربندی دستی توسط مدیر سایت ندارد. با من همراه باشین تا در ادامه این آموزش بهترین روش های بالا بردن سرعت بارگذاری یک صفحه رو بهتون معرفی کنم. در حالی که همه سایتها به نقشه سایت نیاز ندارند، داشتن آن همیشه مفید است و هیچ ضرری ندارد.
به طور کلی استفاده از ریپورتاژ آگهی علاوه بر دو مزیت بالا، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. درست یا اشتباه بودن این مطالب مشخص نیست و میتواند گاهی اوقات یک باور اشتباه یا روش منسوخ شده را در ذهن شما ایجاد نماید که در نهایت منجر به تباهی سایت شما گردد. به طور کلی هنگامی که یک سایت به خوبی لود نمیشود و عکسهای آن به نمایش در نمیآیند، متن جایگزین تصویر به جای تصویر قرار میگیرد. تکنیکهای سئو را میتوان به سه دسته کلی تقسم بندی کرد، که شامل موارد زیر میشوند. در این صورت است که شما میوانید فروش خیلی زیاد و بینهایت را در کسب و کار خود تجربه کنید و از آن لذت ببرید. اولین کاری که برای جذب مشتری انجام میدهید چه کاری است؟ بله دقیقا درست است.در شلوغترین جای ممکن شهر مغازه خود را افتتاح میکنید و با بلیبورد و روشهای تبلیغاتی دیگر شروع به سر و صدا کرده تا جمعیت را آگاه کنید.
ولی ناگهان الگوریتم پنگوئن ظهور کرد و تمامی روشهای لینکسازی قدیمی منسوخ شد! با ظهور پنگوئن، بسیاری از سایتها از بین رفتند و در لیست پنالتی گوگل قرار گرفتند. همانطور که متوجه شدید، الگوریتم پنگوئن وظیفه نظارت بر روند لینکسازی سایتها را دارد. فکر نمیکنم که موتور جستجوی گوگل نیاز به معرفی داشته باشد؛ برترین و بهترین موتور جستجوی جهان که هیچ رقیبی را در جلوی خودش نمیبیند و همه رقبایش با فاصله بسیار زیادی، در پشت سرش قرار دارند. همچنین در سطح اینترنت هم سایتها و منابع زیادی وجود دارند که در صورت نیاز میتوانید از اطلاعات این سایتها برای یادگیری سئو استفاده کنید. حالا فرض کنید که در روز، بیش از 10,000 دفعه کلمه خرید کفش در گوگل سرچ میشود و سایت شما هم در کلمه “خرید کفش“، در صفحه اول گوگل قرار دارد.
حال در ادامه مهمترین و بهترین مواردی که در سال 2023 سئوکاران حرفهای از آنها استفاده میکنند را بیان میکنیم تا با بهره گیری از این ابزارها بهترین نتیجه را بگیرید. سایت، SEO و اینستاگرام سه عنصر اصلی و درآمدزا برای کسب و کارهای مختلف میباشند. اگرچه اینستاگرام به تنهایی قادر به فروش برای برخی از کسب و کارها به صورت مستقیم نیست اما برای ایجاد آگاهی از برند کمک بزرگی به شما میکند. با استفاده از سرچ کنسول میتوان متوجه رفتار کاربرها شد و همچنین اگر مشکلی برای سایت به وجود آمده باشد، گوگل آن را اطلاع میدهد. بسیاری از سایتهای جهان بخش عظیمی از کاربران خود را از طریق صفحات گوگل جذب میکنند. این موضوع سبب شده تا سایتها برای موفقیت و پیشرفت خود بیشتر از هر چیزی یا هر کسی به گوگل نیاز داشته باشند.
درست است که نباید بگذاریم ابزار بر تحلیل ما برتری پیدا کند اما استفاده از آن و تحلیل خروجی های آن از واجبات سئو امروزی می باشد. در ادامه به بررسی برترین ابزارهای سئو به صورت کاملا مختصر می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد الگوریتم گورخر می توانید صفحه اختصاصی آن را مشاهده نمایید. اگر میخواهید از جزئیات و نحوه عملکرد این الگوریتم باخبر شوید صفحه آموزش الگوریتم رنک برین را مشاهده نمایید. پنگوئن به عنوان انقلابی در دنیای آف پیج از سال 2011 در حال مبارزه با لینک های خریداری شده و لینک های اسپم (غیر طبیعی) می باشد. پنگوئن تا به امروز آپدیت های زیادی داده است که بعد از هر آپدیت برخی از سایت های خاطی جریمه و از نتایج حذف شده اند.
همچنین، اجرای استانداردهای امنیتی مانند HTTPS و رفع خطاهای سرور نیز از موارد حیاتی در سئو تکنیکال محسوب میشوند. برای افزایش شانس نمایش در قطعههای ویژه، بلافاصله پس از مطرح کردن سوال، پاسخ آن را بهطور مختصر و شفاف ارائه دهید. از روش نوشتاری هرم معکوس استفاده کنید، به این صورت که ابتدا پاسخ کوتاه و روشن ارائه شود و سپس جزئیات پشتیبانی ذکر شوند. دقت کنین که همیشه باید تنها یکی از این افزونهها را فعال کنین، زیرا استفاده هم زمان از چند افزونه کش میتواند باعث تداخل و مشکلات در سایت شود. ذخیرهسازی یا کش (Cache) فرآیندی است که طی آن بخشهایی از یک وب سایت (مانند تصاویر، فایلهای CSS و JavaScript) به صورت موقت ذخیره میشوند تا در بارگذاری های بعدی سریعتر ارائه شوند. نکته آخر این قسمت این است که حتما از سرویس های میزبانی نزدیک به منطقه خود استفاده کنین.
یاد بگیرید که گوگل، بزرگترین موتور جستجو، چگونه صفحات وب را کشف و سازماندهی میکند و شما چه کاری میتوانید انجام دهید تا در نتایج جستجوی آن ایندکس و رتبهبندی شوید. یادگیری سئو دشوار نیست اما علاقهمندان این حوزه به دو دلیل در مسیر آشنایی با سئو دچار چالش میشوند. اولین دلیل به وجود اصطلاحات و مفاهیم گسترده سئو برمیگردد که بهنوعی زبان انجام سئو را تشکیل میدهند و یادگیری همه آنها در مرحله اول میتواند چالشبرانگیز باشد. دلیل دوم نیز ماهیت پویا و دائما در حال تغییر سئو است که نیاز به مطالعه مداوم و بهروزسانی آموختههای قبلی را ایجاد میکند. در بخشهای قبلی مفهوم سئو و مدت زمان موردنیاز برای یادگیری آن را بررسی کردیم و از اهمیت ایجاد برنامه یادگیری برای سئو و تأثیر مثبت آن در کسب و کار گفتیم. در این بخش، به تعدادی از پرسشهای متداول کاربران درباره نقشه راه یادگیری سئو پاسخ میدهیم.
با استفاده از این ابزار میتوانید سرعت صفحات سایتتان را اندازهگیری کنید. امکان دیگر افزونه فول اسکیما این است که صاحب سایت میتواند تنظیمات افزونه را طوری قرار دهد که بعد از رای کاربر، کادر اشتراکگذاری و دریافت ایمیل نشان داده شود. یک ابزار چند وجهی و البته کمی گران برای انجام کیورد ریسرچ، آنالیز بکلینک و بهینهسازی محتوا است. از بسیاری جهات، این خیلی خوب است که سئوکاران از وسواس در مورد این معیار دست کشیدند و دیگر روزی صدبار پیجرنک وبسایت را چک نمیکنند. در زمان وجود این تولبار، سئوکارها تمام تمرکز خود را روی پیجرنک یک وبسایت میگذاشتند و به گفته خیلیها، از کیفیت محتواها کاسته میشد.
با این حال باید به ازای هر کلیک روی لینک شما به گوگل هزینه دلاری پرداخت کنید. ✅ توصیه میکنیم ابتدا مقاله آموزش سئو دی ام روم را به طور کامل مطالعه کنید. سپس پیشنهاد میکنیم حتما در دوره آموزش سئو آنلاین و یا کلاس حضوری سئو دی ام روم شرکت نمایید و سئو کردن سایت را از تدوین استراتژی تا رسیدن به رتبه اول خیلی سریع و فوری یاد بگیرید. آکادمی دی ام روم در مقالهای جامع و بینظیر، اقدام به تولید و تدوین یک مقاله در حوزه آموزش سئو و آن را در اختیار افرادی که خواستار یادگیری سئو هستند، قرار داده است. کاربران معمولا برای رفع نیازهای خود به گوگل مراجعه میکنند، درصورتی که شما به طور اصولی بهینهسازی سایت را انجام داده باشید، میتوانید این کاربران را جذب و به اهداف خود نزدیک شوید. گوگل از آپدیت محتوا بسیار استقبال میکند و تمایل دارد که مقالات و محتواهای سایت بروز نگه داشته شوند.
برای اینکه شما بتوانید جزو شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشید باید سه مرحله را به صورت هدفمند و کاملا حرفهای انجام دهید و آنها را مو به مو اجرا کنید. همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید. شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.
بنابراین کسانی موفق خواهند بود که بتوانند در این فضا سهمی گرفته و حرفی برای گفتن داشته باشند. از آنجایی که این رقم بین المللی است، اگر با مفهوم سئو آشنا باشید و بتوانید از طریق آن خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید، زمینه اشتغال، فروش و کسب درآمد در هرکشوری برای شما فراهم خواهد بود. سئو سایت مهمترین عامل در رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل را دارد. با بهینه سازی سایت و کسب رتبه در گوگل میتوانید روزانه میلیونها بازدیدکننده و مشتری داشته باشید. فاکتورهای سئو باعث میشود که شما یک سایت کاربر پسند و مورد قبول از نظر گوگل داشته باشید.
سئو تکنیکال با مسائل فنی سایت، کدهای برنامه نویسی، رباتها و به طور کلی با مسائل داخلی و مرتبط با موتور جستجو سروکار دارد. در سئو تکنیکال هدف اصلی تسهیل کراول و خزش سایت توسط ربات های موتور جستجو است. بسیاری از سایتها با آن که تمام نکات لازم برای تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کردهاند، اما باز هم مورد لطف و عنایت گوگل قرار نگرفته و رتبه خوبی در بین رقبا ندارند. یکی از مهمترین عواملی که در این شرایط باید آن را بررسی کنید، سئو تکنیکال است. فرقی نمیکند به دنبال دوره آموزش سئو در مشهد، تهران، یزد، اصفهان و غیره هستید.
رشته طولانی از اعداد و حروف که در بالای صفحه مرورگرتان نوشته میشوند، نقش مهمی در دیده شدن سایتها در موتورهای جستجو دارند. در حقیقت هیچ تضمینی وجود ندارد که شما حتما در سئو موفق شوید و نتیجه بگیرید؛ اما می توان کارهایی را انجام داد که بیشتری تاثیر را در سئو دارند و برای افزایش رتبه سایت شما بسیار موثر هستند. در سئو با اصطلاحات زیادی رو به رو می شویم که هر یک معنی خاص خود را دارند. برخی از معروف ترین این اصطلاحات، سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری است. به طور کلی بسته به میزان فعالیت شما و رقبا ممکن است افزایش رتبه سایتتان را ظرف مدت 4 تا 6 ماه مشاهده کنید. بدیهی است که نتایج سئو با گذشت زمان رشد یا کمی سقوط خواهد داشت و این عامل به دلیل رقابتی است که بین شما و رقبا رخ می دهد، پس نگران نباشید و به سئو به چشم یک رقابت بی انتها نگاه کنید.
حال اینکه چطور این بهینهسازی باید انجام شود؛ در ادامه به آن میپردازیم. معمولا یک تصویر با فرمت JPG و با عرض ۸۰۰px و ارتفاع ۶۰۰px که کیفیت مناسبی داشته باشد حدود ۷۰ کیلوبایت میشود. در هنگام اضافه کردن تصاویر مطمئن باشید که تگ alt مرتبطی نوشته باشید. اگر آمادهسازی را مناسب انجام داده باشید این مرحله سادهترین مرحله کار است. در این فصل میآموزید چگونه محتواهایی بنویسید که در گوگل رتبه بگیرند. ساختار بردکرامب به گونهای است که از هر صفحه؛ به صفحه بالادستی آن لینک داده میشود.
یعنی محتوایتان را در معرض دید قرار میدهید و افراد ممکن است در سایت خودشان به محتوای شما بکلینک بدهند. لازم به ذکر است ما اطلاع دقیقی از کلمات معنایی (از نظر گوگل) نداریم و نمیدانیم مثلا برای کلمه جلوبندی خودرو؛ از نظر گوگل چه کلماتی مرتبط است. البته راهکارهایی برای معناگرایی وجود دارد که تا حدی اثبات شده هستند و در ادامه به آنها میپردازم. برای افزایش CTR صفحه در نتایج جستجو؛ سعی کنید ۲ بار از کلمه کلیدی استفاده کنید. بعد از اینکه هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را شناختید؛ حالا وقت آن است که پاسخ پرسش کاربر را بدهید.
محتوای بصری روی ذهن کاربر اثرگذارتر بوده و از سوی دیگر، زمان ماندگاری کاربر در صفحه را افزایش میدهد. در محتوای صفحه سئو چیست به هریک از زیرشاخهها به صورت کوتاه پرداخته میشود و برای توضیحات بیشتر کاربر را به صفحه توضیحات کاملتر ارجاع میدهیم. همین مقاله که شما درحال مطالعه آن هستنید، نمونهای مناسب از یک پیلارکلاستر است که مقاله “سئو چیست” پیلار محسوب شده و زیرشاخهها کلاستر نام دارد. فراموش نکنید که برای یک پیلارکلاستر صحیح میبایست لینکسازی دقیق بین پیلار و کلاستر و در صورت لزوم بین کلاسترها رعایت گردد. ناگفته نماند که هریک از کلاسترها، بعدا میتوانند پیلار مجموعه دیگری قرار بگیرند.
در دوره آموزش سئو سایت یاد میگیریم که استراتژی سئو برنامهای برای ایجاد، بهینه سازی و ترویج محتوا، با هدف بهبود دید آن در نتایج موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر برای یک وبسایت است. استراتژی سئو شامل تکنیکهای مختلفی مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی صفحات، سئو تکنیکال و لینکسازی است. ایجاد، اجرا و نگهداری یک استراتژی مشخص هنگام یادگیری سئو میتواند به کسبوکارها کمک کند تا رتبهبندی خود را در نتایج جستجو، ترافیک ارگانیک و حتی نرخ تبدیل ارگانیک، بهبود ببخشند. آشنایی با این استراتژیها دید بهتری در خصوص دوره آموزش سئو سایت به شما میدهند. در این مطلب از مجله فرادرس به مفهوم سئوی وبسایت پرداختیم و یکراست به سراغ آموزش تکنیکهای مختلف آن رفتیم. سئوی وبسایت را میتوان بهصورت مجموعهای از روشها تعریف کرد که هم در داخل و هم در خارج از وبسایت برای بهبود رتبه آن در صفحه نتایج انجام میشوند.
مثلا در یک سایت فروشگاهی؛ احتمالا مهمترین صفحات؛ صفحات دستهبندی هستند. ضمن اینکه تعدادی از محصولات ما همیشه اهمیت بالایی دارند و دوست داریم روی آنها در گوگل رتبه مناسب داشته باشیم. یکی دیگر از نشانههایی که میتوانید از طریق آن، بهبود سایت خود را ارزیابی کنید، مشاهده تغییرات نرخ بانس ریت است. Bounce Rate، آماری است که میزان خروج کاربران شما زمانی که وارد یک صفحه میشوند را نشان میدهد. در این حالت معمولا نرخ 26 – 40 درصد آمار خوبی بوده، 41 – 70 درصد نرمال است و بیشتر از آن، بسیار بد خواهد بود. شما میتوانید این داده را در سایتهایی مانند سیمیلار وب، Moz یا سمراش و اچرف مشاهده کنید.
هر ایده و موضوعی درمورد پیشرفت و تقویت این صفحه را پذیرا هستیم و شما میتوانید موضوعات ناقص این محتوا را در بخش نظرات به ما اطلاع دهید تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را برای شما تکمیل و بدون نقص نماییم. اگر شما یک شرکت خدماتی هستید و قصد فروش محصولات و یا ارائه خدمات به کاربرانتان دارید، هدف سایت شما باید نمایش سرویسهایتان و فروش آنها به کاربر باشد. در ادامه درمورد استراتژی سئو سایتهای مختلف توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. به طور کلی وجود کلمات lsi ارزش محتوا را نزد گوگل بالا میبرد و این موضوع سبب افزایش رتبه سایت خواهد شد. به طور کلی در آموزش سئو ابزار های مختلفی برای پیدا کردن کلمات مترادف وجود دارند اما بهترین ابزار را می توان پیشنهادات یا ساجستهای گوگل معرفی کرد.
یک دوره رایگان و گام به گام که با آن میتوانید تکنیکهای سئو را به صورت رایگان و کامل بیاموزید. در پایان، یک چک لیست سئو نیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است. با توجه به اینکه مقالات کیوردهای لانگتیل معمولا کوتاه هستند، خیلی از افراد نمیتوانند محتوای بیش از ۵۰۰ کلمه بنویسند. شما سعی کنید حتما مقدمه قوی بنویسید و دیگر اطلاعات ارزشمند وارد کنید تا محتوای صفحه زیر ۱۰۰۰ کلمه نباشد. بر خلاف سایتهای فروشگاهی و خدماتی که از فروش محصول یا خدمات کسب درآمد میکنند؛ معمولا درآمد سایتهای وبلاگی و مجلهای از تبلیغات است.
آن دسته از برندها و اشخاصی که درک درستی از سئو دارند و در تلاش برای بهروزرسانی دانش و تکنیکهای خود هستند، نه تنها کاربران بیشتری را جذب میکنند، بلکه قادر خواهند بود ارزش بیشتری برای مشتریان خود ایجاد نمایند. کسانی که سئو یاد میگیرند، میتوانند نتایج حاصل از گزارشهای تحلیلی را برای بهبود عملکرد وبسایت استفاده کنند. یادگیری و اعمال روشهای مؤثر سئو میتواند به مشاغل کمک کند تا براحتی مخاطب خود را پیدا کنند و در معرض دید آنها قرار بگیرند. در این دنیای دیجیتالی، یادگیری سئو میتواند تفاوت میان موفقیت و شکست یک کسبوکار را رقم بزند. آموزش سئو در وب سایت ما یعنی پی ام سئو به صورت جز به جز از تعاریف اولیه تا پیشرفته ترین مطالب توسط پدرام ظفریان( متخصص و مدیر سئو وب سایت پی ام سئو) انجام میشود. در آینده، سئو به طور فزاینده ای پیچیده تر خواهد شد، اما با تمرکز بر اصول کلیدی و استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید به رتبه های برتر در نتایج جستجو دست پیدا کنید.
سئو تنها استفاده از یکسری کلمات کلیدی و دریافت بک لینک نیست و برای بهینه سازی سایت نیاز به یک استراتژی دقیق احساس می شود! در حقیقت، سئو، نحوه اتصال هر یک از عناصر موجود در یک وب سایت به یکدیگر، برای ایجاد یک استراتژی منسجم است. پلتفرم Google My Business «+» ابزار رایگان گوگل برای کسب و کارها است. وبسایتها با ثبتنام و تکمیل حساب کاربری در این پلتفرم در نتایج جستجوهای محلی کاربران نمایش داده میشوند. چون این پلتفرم در خارج از وبسایت قرار گرفته، بهینهسازی حساب کاربری آن را بخشی از سئوی خارجی در نظر میگیریم.
البته این روش با همه هزینهها و ریسکهایی که به دنبال دارد همچنان مورد استفاده گروهی از فعالین حوزه سئو و سایتهای بزرگ قرار میگیرد. در این روش یک لینک با انکرتکست مشخص در همه صفحات یا بخشی از یک رسانه درج میشود. مهمترین تفاوت در تعداد لینکهای دریافتی از یک رسانه و محل قرارگیری لینک است. ماهیت هر صفحه براساس محتوایی که در آن ارائه میشود قابل تشخیص است. اگر در صفحه ما لیستی از محصولات با اطلاعات قیمت و خرید ارائه شود ماهیت صفحه یک فروشگاه اینترنتی خواهد بود.
در ادامه به شما توضیح میدهم چگونه با تولید محتوای مناسب سئو و مارکتینگ سایتتان را متحول کنید. میتوانید در ابزار کبوتر؛ نویسنده تعریف کنید و به آنها دسترسی بدهید. هر نویسنده با دسترسی خود میتواند وارد ابزار شود و صفحاتی که باید منتشر کند را مشاهده کند. خوشهسازی یا گروهبندی به ما کمک میکند؛ کلمات مرتبط به یکدیگر را در یک گروه قرار دهیم و یک استراتژی برای رتبهگیری در آن گروه از کلمات تدوین کنیم. با انجام این کارها لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به کلمات بذر را دریافت خواهید کرد.
نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. آکادمی دی ام روم، مرجع حرفهای برای آموزشهای تخصصی دیجیتال مارکتینگ، طراحی وبسایت، سئو، و راهاندازی کسبوکارهای اینترنتی است. با ارائه دورههای جامع، کاربردی و پشتیبانی مستمر کمک میکنیم تا در مسیر رشد پایدار گام بردارید. رپورتاژ نوعی محتوا متنی به همراه تصویر یا ویدیو که در قالب یک گزارش آموزنده یا خبری در وبسایتهای دیگران انتشار و از آن محتوا به صفحات هدفمند خود لینک داده میشود. درست حدس زدهاید، رپرتاژ نوعی بک لینک است که به سایت ما وارد میشود.
به میزان دفعاتی که یک کلمه کلیدی در صفحه تکرار میشود، چگالی کلمه کلیدی میگویند. فرض کنید از شرکتی پروژه سئو تحویل گرفتهاید و میخواهید کار بهینهسازی روی سایت را شروع کنید. بعد از چند ماه کارفرما از شما میخواهد که گزارش کار یا روندی از پروژه را به او ارائه دهید. در این صورت شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) ها میتوانند کار شما را راحت کنند. چراکه میتوانید با استفاده از این شاخصها، میزان موفقیت یا پیشرفت پروژه خود را به کارفرما نشان دهید. در دیسکاور، گوگل بر اساس سابقه جستجوهایی که توسط موبایل شما انجام شده، محتواهای محبوب را به شما پیشنهاد میدهد.
این ابزار پولی بوده و شما با خرید اکانت میتوانید به تمامی بخش های آن دسترسی کاملی داشته باشید. سئو یوتیوب همان اطلاعاتیست که در کپشن پست های یوتیوب قرار میدهید و عنوان مطلب شماست. اما در این بین میتوان یکسری کارهایی را انجام داد و یکسری لینکسازی هارا که صفحه یوتیوب شما و به نوعی آن محتوای یوتیوب شما سئو شود و در نتایج گوگل دیده شود. باید گفت کار کاملا متفاوتی قرار نیست انجام شود زیرا دنیای سئو یک مسیر مشخص دارد و شما روی هر پلتفری باید همان مسیر را طی کنید تا در نتایج گوگل دیده شود. اگر شما آموزش اینستاگرام را دیده باشید قطعا میدانید که چطور باید در این شبکه اجتماعی دیده شد.
یادگیری سئو داخلی به این دلیل اهمیت دارد که به گوگل در مورد تمام جوانب وبسایت توضیح میدهد. متخصص سئو به کمک سئو داخلی، سایت را هم برای چشمان انسان و هم برای رباتهای موتور جستجو بهینه میکند. سئو فنی یا سئو تکنیکال، به معنای بهبود جنبههای فنی یک وبسایت برای بالا بردن رتبه صفحات آن در نتایج جستجو است. سرعت بخشیدن به وبسایت، تسهیل خزش موتورهای جستجو (Crawling) و درک بهتر وبسایت توسط آنها، از ارکان اصلی بهینهسازی فنی به شمار میروند. یادگیری سئو فنی بخشی از سئو داخلی (On-Page SEO) است که روی بهبود عناصر درونی وبسایت برای کسب رتبههای بالاتر تمرکز میکند. این مفهوم در مقابل سئو خارجی (Off-Page SEO) قرار دارد که به معنای بهبود رتبه وبسایت از طریق کانالهای دیگری مانند بکلینکها و رپورتاژ است.
وقتی کاربران در گوگل برای جستجوی یک موضوع خاص کلمات کلیدی را وارد میکنند، گوگل لیستی از نتایج مرتبط را نمایش میدهد. هدف قرار دادن سایت در صفحه اول، این است که سایت شما در این لیست نتایج بالاترین رتبه را داشته باشد و به صورت قابل مشاهده توسط کاربران در بالای صفحه قرار بگیرد. سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی که کمی جلوتر درموردش صحبت میکنیم. سئو داخلی به مجموعه فعالیتهای بهینه سازی سایت گفته میشود که کیفیت صفحات داخلی سایت را افزایش میدهد. مثل لینک سازی اصولی صفحه یا استفاده از کلمات کلیدی مهم و مترادف آنها. سئو کلاه سیاه همان شخصیت بد و شرور داستان است و از تکنیکهایی خلاف دستورالعملها و قوانین گوگل یا دیگر موتورهای جستجو برای بهبود رتبه سئوی سایت استفاده میکند.
حال راحت تر می توانیم درک کنیم که اگر بخواهیم سایتمان زمانی که کاربر کیورد مدنظر را به همراه یک منطقه جستجو کرد بالا باشیم باید فعالیت های سئو لوکال را انجام دهیم. با استفاده قابلیت فیلترینگ طراحی شده میتوانید جلسات و موضوع آموزش را وارد کنید تا مطالب برای شما نمایش داده شوند. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه میدهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزهای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. خوشبختانه منابع رایگان و دورههای تخصصی متنوعی در وب فارسی وجود دارد. حتی اگر هیچ دانش قبلی نداشته باشید در طول کمتر از 6 ماه میتوانید به سطح قابل قبولی برسید.
سئو