آموزش سئو برای مبتدیان راهنمای کامل

آموزش جامع سئو و بهینه سازی سایت از مبتدی تا پیشرفته همراه با ویدئو

این دوره برای کساییه که هیچی از سئو نمی‌دونن؛ همچنین اگه می‌خواین سئو رو خیلی تخصصی یاد بگیرین و کارهای پیچیده سئو رو انجام بدین، این دوره مقدماتی براتون کمه. با GTMETRIX می توانید به طور کامل و دقیق سرعت بارگذاری سایت خود و رقبا را بررسی کنید، خطاهای سایتی که باعث کندی سایت شما می شود را بیابید و برای افزایش سرعت سایت خود اقداماتی را انجام دهید. سوالی که همیشه مطرح می شود این است که آموزش سئو وردپرس فقط به وردپرس محدود می شود؟! اما در وردپرس با کمک افزونه های مختلف، سئوی شما را راحت تر می کند و در نهایت مسیر سئوی شما با سئوی سایت های دیگر که فقط به پلاگین ها محدود می شوند متفاوت خواهد بود. بررسی‌های رایگان بازاریابی Exposure Ninja به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند که مشکلات پنهان وب‌سایت خود را درک کنند.

در بهترین دوره های آموزشی سئو، همه به این نکته اشاره می کنند که در طی فرآیند سئوی وب سایت خود، حتماً به موضوع ریدایرکت می پردازند و می پرسند ریدایرکت چیست. گرفتن لینک از وب سایت ها روند خاصی دارد و به این ترتیب اگر بدون برنامه به دنبال بک لینک از هر وب سایتی هستید قطعا جریمه می شوید و سئوی سایت شما منفی می شود. همچنین باید بدانید که می توانید بک لینک های خود را برای وب سایت خود ایجاد کنید، اما باید طبق برنامه ای باشد که در کل قسمت آموزش سئو از مقدماتی تا پیشرفته به شما گفته می شود. سئو کلاه خاکستری یکی از پرطرفدارترین روش ها در بین متخصصان سئو است و به جرات می توان گفت که بیش از 50 درصد وب سایت ها از این روش سئو کلاه خاکستری برای سئو سایت خود استفاده می کنند. چون ریسک کمتری دارد و در مدت زمان کوتاهی به صفحه اول گوگل و در نهایت لینک یک گوگل می رسند. پیشنهاد می شود برای سئوی وب سایت خود از سئو کلاه خاکستری هم استفاده کنید تا بتوانید هزینه کمتری صرف کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید که منبع خوبی برای شماست.

لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیق‌تر تحلیل کنید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع).

در این مرحله تمام نکاتی که قرار است در صفحه مطرح کنید را به بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنید و برای هر بخش یک تگ هدینگ قرار می‌دهید. در این فصل می‌آموزید چگونه محتواهایی بنویسید که در گوگل رتبه بگیرند. به همین علت تصمیم گرفتم یک ابزار برای این کار طراحی کنم تا این کار را ساده‌تر کند. مثلا اگر سایت شما در حوزه فروش عطر و ادکلن است؛ کلمات بذر شما عطر و ادکلن می‌شوند. اگر نکاتی که تا اینجا مطرح شد را به درستی متوجه نشدید لطفا وارد فصل ۱ شوید و فصل اول را مطالعه بفرمایید.

و حالا ارزش سئوی یک کلمه به این معناست که اگر یک سئوکار بخواهد یک کلمه را برای یک سایت سئو کند و در صفحه اول گوگل قرار دهد، کمتر از 10 میلیون در ماه نخواهد بود. با توجه به این شرایط، بسیاری از شرکت هایی که وب سایت ایجاد کرده اند باید در گوگل دیده شوند و مشتریان لازم را جذب کنند و این کار فقط به یک صورت امکان پذیر است، یعنی وب سایت شما در صفحه اول گوگل باشد. شما نمی‌توانید بدون داشتن یک وب‌سایت، واقعاً سئو را یاد بگیرید. وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که به‌سرعت وب‌سایت خود را بسازید و با برخی از تکنیک‌هایی که تا کنون یاد گرفته‌اید، را به صورت عملی یاد امتحان کنید. با تیم وبلاگ‌نویسی Ahrefs که محتوای درجه یک و کاملا با کیفیت و خلاقانه تولید می‌کنند، همواره موضوع تازه‌ای آن‌جا وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید. وقتی فهمیدی رقبات کیا هستن، از همون ابزارهایی که برای لینک‌های خودت استفاده کردی بهره بگیر و ببین کی به اونا لینک داده.

این کار باعث می‌شود تا دانسته‌های شما با شرایط جدید بروزرسانی شوند. در این روش شما در گوگل و یوتیوب جستجو می‌کنید و نتایج مربوط به سئو را مطالعه کرده تا بر این مهارت مسلط شوید. با این حال روش‌های زیاد و اطلاعات بسیار بیشتری که در نتایج مشاهده می‌‌کنید را تست و بررسی می‌نمایید. در سئو سایت آموزشی باید توجه داشت که محتوا حرف اول را می‌زند و داشتن مطالب ضعیف می‌تواند منجر به حذف شما از دایره رقابت با دیگران شود. آن هم ساده‌تر بودن سئو در وردپرس است؛ زیرا در این این سیستم مدیریت محتوایی افزونه‌ها و پلاگین‌های مختلفی مثل یوآست و رنک مث وجود دارند که به شما یک چک لیست برای بهینه سازی سایت می‌دهند. به طور کلی با آنالیز و بررسی درست می‌توان متوجه شد که دلیل موفقیت یا عدم موفقت رقبای شما چیست.

عامل اصلی جریمه و پنالتی شدن بسیاری از وب‌سایت ها در سراسر جهان اشتباه در سئو خارجی است. همچنین سوء استفاده از تکنیک های سئو خارجی که مهم ترین آن ها بک لینک است، باعث شده تا گوگل به شدت بر روی این موضوع حساس شود و آن را با دقت بیشتری بررسی نماید. استفاده درست از لینک سازی داخلی علاوه بر افزایش زمان ماندن کاربر در سایت، باعث می شود تا موتورهای جستجو نیز بتوانند به بخش های جدید و مختلف سایت دسترسی داشته باشند و ساختار آن را به درستی درک کنند. همچنین، زمانی که صفحات محتوای پیلار را به کلاستر آن ها وصل می کنید، با رشد هر صفحه، صفحات دیگری که به آن ها لینک داده اید نیز به طور خودکار قدرت گرفته و رشد می کنند. در ویدئو رو به رو، با انواع اصطلاحات سئو بیشتر آشنا می شوید و می توانید با کلیک بر روی دکمه اصطلاحات سئو، به مقاله آموزش جامع تکنیک ها و روش های مهم SEO مراجعه کنید. قبلاً بحث کرده‌ایم، تحقیقات کلمات کلیدی هنوز ارزشمند است، و مسائل فنی سئو که گوگل و سایر موتورهای جستجو را از درک و رتبه‌بندی محتوای سایت‌ها باز می‌دارد، همچنان رایج هستند.

اما برای موفقیت وب سایت تان بهتر است تا عوامل کلیدی و شاخص را بلد باشید. در این دوره آموزشی برای مبتدیان SEO، من فرض می‌کنم که شما هیچ اطلاعاتی در مورد بهینه‌سازی موتور جستجو ندارید. بررسی های مسائل فنی وبسایت ها می تواند  شما را چندیدن گام برای گرفتن جایگاه های مناسب در کلمات کلیدی جلو بیندازد. داشتن شناخت کافی نسبت به HTML و CSS می تواند برای آموزش مقدماتی و اولیه سئو مفید باشد. دونه به دونه همه ی این موارد رو بررسی میکنیم ولی یه نگاه کلی بهشون بندازیم که ببینیم با چه روندی قرار است دوره آموزش سئو مقدماتی را طی کنیم.

برعکس، اگر کسی به دنبال کلمه کلیدی نباشد، مخاطبی برای یافتن محتوای شما از طریق جستجو وجود ندارد. شما باید پس از آموزش‌ مفاهیم اولیه سئو، مواردی را که درباره سئوی داخلی، فنی سایت و لینک‌سازی یاد گرفته‌اید، روی یک سایت واقعی اجرا کنید. موارد زیر، از جمله دلایلی است که افراد زیادی به سمت یادگیری SEO جذب می‌شوند و دوست دارند سئو را به‌طور کامل و جامع آموزش ببینند. زمان مشاهده نتایج سئو بستگی به عوامل مختلفی مانند میزان رقابت در صنعت شما، کیفیت اجرای استراتژی‌های سئو، و به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل دارد. به طور کلی، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتایج قابل توجهی مشاهده شود.

وبمستر وب‌سایت بخاطر بی احتیاطی آدرس صفحه اصلی را در فایل robots.txt قرار داده بود و disallow کرده بود و صفحات سایت ایندکس نمی‌شدند. درصورتی که یکی از مهم‌ترین کارهای تولید محتوا بخش ترویج محتوا است. چنانچه اشتراک‌گذاری مناسبی انجام دهید می‌توانید در همین ابتدا چندین بک‌لینک (هرچند نوفالوو) بدست آورید. بنابراین باید برای تولید محتوا استراتژی محتوایی عالی داشته باشیم. بعضی از صفحات که مهم‌تر هستند ده‌ها کلمه کلیدی با هدف جستجوی یکسان نیز خواهند داشت که به آن‌ها اختصاص یافته است.

موتورهای جستجو وقتی مورد استفاده قرار می گیرند که افراد بخواهند چیزی را در اینترنت جستجو کنند. روش‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و بدون هیچ تجربه‌ای در زمینه SEO، ممکن است دشوار باشد که بدانید از کجا باید شروع کنید. همیشه استفاده از یک مشاور سئو برای درست رفتن مسیر می تواند برای شما زمان را بخرد. پس برای مشاوره سئو با جواد یاسمی با شماره من تماس بگیرید یا سایت و شماره خود را در صفحه اصلی در اولین باکس وارد کنید. اگر هیچ چیزی بلد نیستید در یک سال میتوانید دیتای خوبی بدست آورید که با کمی شانس تبدیل به دانش شود.

حالا بیایید ببینیم چگونه باید سایت را از لحاظ تکنیکال بهینه کنیم. چنانچه در شناخت تگ‌های بالا مشکل دارید لطفا فصل سئو تکنیکال را به صورت کامل مطالعه نمایید. افرادی مانند وبلاگ‌نویسان، روزنامه‌نگاران و البته سایر علاقه‌مندان که منبعی برای لینک دادن به شما دارند. اما در این مرحله می‌خواهیم مطمئن شویم هیچ غلط املایی و نگارشی در صفحه وجود ندارد. بعد از پر کردن زیر تگ‌های هدینگ وقت آن است که تصاویر را به مقاله خود اضافه کنید. تصاویری که به مقاله اضافه می‌کنید باید میانگینی از بالاترین کیفیت ممکن و کمترین حجم ممکن باشد.

بنابراین در سئو اینگونه سایت‌ها ما صفحات محصول یا خدمات نداریم. من قبل از هر چیز سایت‌‌‌های رقیب این دوستمان را بررسی کردم و متوجه شدم یکی از سایت‌های رقیب برای هر رنگ؛ یک محصول دست کرده و در تمام صفحات محتوای کاملا تکراری قرار داده. افزونه یواست سئو در ستون سمت چپ صفحه؛ تعدادی صفحات پیشنهادی برای لینک‌سازی داخلی به شما ارائه می‌دهد. در فصل تولید محتوا و در بخش بهینه‌سازی مقاله؛ به صورت کامل به بهینه‌سازی محتوا پرداختیم و اینجا تکرار مکررات نمی‌کنیم. دقت کنید که صفحه مقاله یا محصول را فقط در دسته‌بندی و تگ‌هایی قرار دهید که واقعا مرتبط هستند. ضمن اینکه شما در مرحله ساختارسازی سایت؛ باید تگ‌ها و دسته‌بندی‌های سایت را مشخص کنید و اینجا فقط اختصاص دهید.

این بر اساس اعتبار صفحاتی است که برای کلمه کلیدی مشخص شده رتبه بندی می‌شوند. در اکثر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در مقیاسی از 0 تا 100 نشان داده می‌شود. هر چه امتیاز بالاتر باشد، رتبه بندی در SERP 1 برای کلمه کلیدی دشوارتر است. معیاری به نام سختی کلمه کلیدی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. علاوه بر این، رتبه بندی فقط برای کلمات کلیدی با حجم بالا همیشه امکان پذیر نیست.

یکی از ترندهایی که سال‌ها است در مجامع سئو بین‌المللی روی آن بحث می‌شود؛ ساخت بک‌لینک با تولید محتوا است. بنابراین حالت هوشمندانه این است که یک وب‌سایت در سال اول از رپورتاژآگهی برای تقویت دامنه خود استفاده کند و در سال‌های بعد روی تقویت صفحات مهم کار کند. در ادامه آموزش سئو؛ می‌خواهیم ۴ تاکتیک لینک‌بیلدینگ را با شما به اشتراک بگذارم. البته شاید علت این موضوع این باشد که اکثر جستجوکنندگان به دنبال تاکتیک هستند و به جای آن استراتژی را جستجو می‌کنند. بنابراین متخصصین سئو مجبور می‌شوند تاکتیک‌ها را به جای استراتژی مطرح کنند. تمام فاکتورهای سئو فقط یکبار در صفحه می‌توانند موثر باشند اما بک‌لینک فاکتوری است که می‌تواند هزاران بار در صفحه اعمال شوند.

امروز، اگر هدفم رتبه‌بندی برای کلمه کلیدی اصلی باشد، هرگز بلاگی کمتر از ۲۰۰۰ کلمه نمی‌نویسم. آخرین و مهمترین نکته، استفاده از کلمه کلیدی هدف در متن لینک‌های داخلی شما است. استفاده از کلمه کلیدی اصلی در سرخط H1 صفحه بهترین شیوه استفاده از آن است. بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی که می‌خواهید برای آن‌ها رتبه بگیرید، باید با ارزیابی رقابت، بفهمید چقدر این کار سخت است. در این فصل، شما یاد خواهید گرفت که چگونه جایگاه و کلمات کلیدی سودآوری را که می توانید برای آن رتبه بگیرید پیدا کنید. نیازی نیست که همه عوامل موثر بر سئو وب سایت را بلد باشید یا همه الگوریتم های گوگل را بشناسید!

هر بررسی وب‌سایت منحصربه‌فرد است و توسط یک متخصص واقعی بازاریابی تهیه می‌شود. مجستیک یک پروفایل‌‌ساز قدرتمند بک‌لینک است که به کاربران رایگان تعداد محدودی اعتبار می‌دهد. کارشناسان سئو، روزانه از مجستیک برای تحقیق درباره پروفایل‌های بک‌لینک رقبا و ساخت برنامه‌های جذاب استفاده می‌کنند. ابتدا مطمئن شو که سایتت برای موتورهای جستجو قابل دسترسیه و مشکلی در خزش سایتت وجود نداره. بعدش می‌تونی از ابزار Google Search Console استفاده کنی و URLهای ایندکس نشده رو بررسی و درخواست ایندکس بدی. برای این کار، اول باید بفهمی رقبای اصلیت توی دنیای آنلاین کیا هستن.

دروس زیر به صورت گام به گام طراحی شده‌اند و با کلیک بر روی هر سرفصل به صفحه آن درس هدایت خواهید شد. با رعایت این نکات، می توانید به رتبه های برتر در نتایج جستجو دست پیدا کنید. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، به‌جای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده می‌شود. سپس ما درباره برخی نکات و ابزارهای پیشرفته مانند Surfer SEO بیشتر یاد خواهیم گرفت. در این بخش، ما بیشتر با افزونه‌هایی آشنا خواهیم شد که زمان بارگذاری یک وب‌سایت را کاهش می‌دهند.

خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد؛ اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای وب سایت خود استفاده می کنید، توصیه می شود افزونه SEO مانند Yoast SEO را نصب کنید. در مقابل، سئو کلاه سیاه با استفاده از تکنیک‌های غیرقانونی و اسپم مانند پنهان‌سازی کلمات کلیدی و خرید لینک، سعی در دستکاری نتایج جستجو دارد. این روش ممکن است در کوتاه‌مدت موثر باشد، اما در درازمدت منجر به جریمه شدن وب‌سایت توسط موتورهای جستجو می‌شود. خبر خوب این است که برای رتبه بندی عبارات ارزشمند در نتایج جستجو، لازم نیست که یک محقق موتور جستجو باشید. لینک‌سازی داخلی به ایجاد پیوندهایی بین صفحات مختلف وب‌سایت شما اشاره دارد و به بهبود ناوبری و تجربه کاربری کمک می‌کند.

از آنجا که یافتن نویسنده خوب کمی سخت است؛ سعی کنید همیشه در فوتر سایتتان یک منو برای استخدام نویسنده قرار دهید. اما در حین نوشتن این مطلب؛ یکی از شرکت‌کنندگان در دوره جامع سئو سفینه؛ سوالی  را مطرح کرد و من احتمال می‌دهم این سوال خیلی از شما باشد. اما افرادی که اهل چالش نیستند و می‌خواهند هزینه کنند؛ با خرید رپورتاژ؛ لینک‌سازی می‌کنند. خبر خوب این است که ووکامرس به صورت پیش‌فرض همین کار را انجام می‌دهد اما در صورتی که از پلتفرم‌های دیگر استفاده می‌کنید حتما موضوع را چک کنید و در صورت لزوم اصلاح کنید. خیلی از نکاتی که تا اینجا آموخته‌اید در سئو فروشگاه اینترنتی هم اجرایی هستند.

بدیهی است بخش اعظمی از یادگیری، پیاده‌سازی و کسب تجربه است و تا نکاتی که آموخته‌اید را پیاده‌سازی نکنید در واقع یادگیری شما تکمیل نشده است. اگر می‌خواهید سئو را خیلی حرفه‌ای تر بیاموزید می‌توانید از دوره جامع سئو سفینه استفاده کنید. این دوره آنلاین و بسیار کامل است و شما را به متخصص سئو تبدیل می‌کند. من در این صفحه سعی کردم آموزش رایگان و صفر تا صد سئو را از مبتدی تا پیشرفته ارائه دهم. برای مصاحبه نیازی نیست حتما دفتر بزرگ و دکور مناسب داشته باشید (البته اگر داشته باشید بهتر است).


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/