چه کسی فروشگاه اینترنتی را می خواهد؟

یک وبسایت میتواند ابزاری بسیار قدرتمند برای توسعه کسب و کار شما باشد، به شرط آنکه درست طراحی شود و در این راستا باید طراح یا شرکت مناسب طراحی سایت را انتخاب کنید. در ادامه قصد دارم تا به بررسی برترین فروشگاه های اینترنتی ایران بپردازم، برای این کار به معیارهایی نیاز دارم تا بتوانم بهترین ها را تفکیک کنم، پس برای انتخاب درست ابتدا معیارهای خودم را معرفی میکنم. در آن زمان آنقدر تبلیغات این فروشگاه اینترنتی در صدا و سیما و در بیلبوردهای سطح شهر زیاد بود که باعث شده بود تا این برداشت وجود داشته باشد که به زودی به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل میشود و این فروشگاه نیز به عنوان یکی از رقبای دیجی کالا ظاهر شده بود، اما این اتفاق کاملا برعکس بود، این شرکت آنقدر بی هدف هزینه کرده بود که پس از مدتی دیگر حتی نام آن را نیز کمتر کسی میشنوید، این فروشگاه اینترنتی بعدها فعالیت خود را محدود تر کرد و به صورت تخصصی در حوزه محصولات زیبایی، جوانسازی و لاغری فعالیت خود را تغییر داد. در سال های خیلی دور مهمترین دلیل عدم اعتماد کاربران به فروشگاه های اینترنتی نبود مجوزهای معتبر از سازمان های مربوطه بوده است ولیکن چند سالی است که با وجود مجوزهایی مانند نماد اعتماد الکترونیک ، ساماندهی و …

سایت های مرجعی مانند الکسا و موتور جستجو گوگل به وب سایت هایی که دارای ارزش بالایی هستند رتبه بیشتری میدهند و این یکی از معیارهای من خواهد بود، چراکه گوگل به در دسترس بودن یک سایت و فاکتور های مهم یک وب سایت امتیاز میدهد، البته امتیازی شامل این معیار نیست به دلیل اینکه جزو خدمات به حساب نمی آید. مدت زمانی که از لحظه تکمیل سفارش مشتری در فروشگاه اینترنتی تا زمان تحویل کالا میگذرد بسیار مهم است، این که چه مدت زمان میبرد تا مشتری کالای خود را در اختیار بگیرد مهم است، برخی از فروشگاه های اینترنتی هستند که کالا را در همان روز ارسال میکنند و این بسیار برای کلیک کنید مشتری اهمیت دارد. مثلا در سال های اخیر با ارائه دسترسی و ایجاد پنل برای فروشندگان دیگر، نظم سایت بهم ریخت و هر فروشنده ای با بارگذاری عکس های بی کیفیت و نامرتبط و همچنین ارائه اطلاعات ناکافی و غلط در مورد محصول باعث شد تا وضعیت نابسامانی در سایت ایجاد گردد و رفته رفته از طرفداران بامیلو کاسته میشد، یکی دیگر از مهمترین دلایلی که باعث میشد کاربران از خرید از بامیلو صرف نظر کنند ارسال نامظم و ضعیف کالا برای خریداران در سال های اخیر بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی مانند احداث شعبه جدیدی از فروشگاه شما می باشد. این مجموعه یک فروشگاه اینترنتی و حضوری مانتو و شلوار، شال، روسری، کیف و کفش است که از طریق سایت هم فروش دارند. با وجود اینکه دیجی کالا فرهنگ خرید اینترنتی را در ایران جا انداخته است ولی باز هم بسیاری از کاربران اینترنتی در خریدهای اینترنتی شان تردید دارند. هیچ کاری در دنیا وجود ندارد که زحمتی نبرد و هر چه انسان بیشتر تلاش کند قطعا جواب بیشتری می گیرد . که رقبا با صرف هزینههای تبلیغاتی بیشتر هم نمیتوانند چنین فروشی را تجربه کنند. تجربه کاری و ماندگاری بیشتر هر یک از فروشگاه های اینترنتی در فضای کسب و کار باعث اعتماد سازی بیشتری در بین کاربران خواهد شد و این موضوع سبب شده تا معیار دیگری برای من باشد، البته این بخش نیز در امتیاز دهی من سهمی ندارد به این خاطر که وب سایتی میتواند هم تازه شروع به کار کرده باشد و هم بسیار موفق باشد.

فروشگاهسازها، نسخه موبایل سایت را هم با تخصص طراحی کرده و با این کار، نظر مخاطبان و موتورهای جستجو را بهطورهمزمان جلب میکنند. فروشگاه اینترنتی اُکالا یکی دیگر از فروشگاه های اینترنتی معتبر در ایران است که در ابتدای کار، با خرده فروشی به صورت کسب و کار سنتی کارش را آغاز کرد.ده فروشگاه اینترنتی اُکالا در سال 1396 شکل گرفت و هم اکنون این فروشگاه اینترنتی یکی از موفق ترین و پربازدیدترین فروشگاه های آنلاین در ایران است. بامیلو که از ابتدا خود را رقیب دیجی کالا معرفی کرده بود و فعالیت خوبی هم داشت، در نهایت در سال ۱۳۹8 فعالیت خود را متوقف کرد، این فروشگاه که یکی از زیر مجموعه های یک هلدینگ بزرگ در ایران بود، از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد، در ابتدا این فروشگاه فعالیت بسیار خوبی داشت و مشتریان زیادی را به خود علاقه مند کرد اما رفته رفته شرایط برای بامیلو سخت تر شد و فروش این شرکت نیز کمتر شد، بامیلو در ادامه روش های مختلفی را برای بقا امتحان کرد اما با هر کدام از آنها شرایط را برای خود سخت تر کرد. روتختی چهار فصل نوع دیگری از کالای خواب میباشد که الیاف ظریفتری دارد و معمولاً از بهصورت مشبک به هم دوخته میشوند.