مدت زمان طلاق توافقی

مدت زمان طلاق توافقی اما هنگام پاسخ به این سوال که طلاق توافقی چه مدت طول می کشد ، جزئیات آن نیز موثر است. به

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 9 تیر 1400

مدت زمان طلاق توافقی

اما هنگام پاسخ به این سوال که طلاق توافقی چه مدت طول می کشد ، جزئیات آن نیز موثر است. به عنوان مثال ، خوب است بدانید که معمولاً از بیست و پنجم هر ماه تا اول ماه بعد ، دادخواست دیگری برای طلاق توافقی یا دادخواست دیگر. داده های آماری. آنچه هر شعبه باید ارسال کند پرونده ارجاع نیست. بنابراین اگر دادخواست در پنج روز آخر ماه تنظیم شود ، مدت طلاق با رضایت متقابل بیشتر خواهد بود.

 

در مورد توافق نامه های طلاق که توسط زوجین منعقد شده است ، برخی شعب از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و طلاق توافقی در اکثر شعب خانواده تهران معمول است که در دفتری که طلاق از آن اخذ شده است ، در مورد اعتبار و اعتبار آن سedال می شود.

 

البته این یک استعلام دستی است به گونه ای که اگر دفتر مورد نظر در همان شهر باشد می توانید در یک روز با مراجعه به دفتر پاسخ استعلام دادگاه را بگیرید طلاق توافقی  اما اگر دفتری که طلاق از آن بوده است دریافت شده در شهر دیگری است بدیهی است که رأی دادن به زمان بیشتری نیاز دارد ، مگر اینکه در سند ازدواج در هنگام ازدواج قید شده باشد ،  طلاق توافقی در این صورت نیازی به استعلام نیست.

 

مدت زمان طلاق توافقی با وکیل

 در پاسخ به این س ofال که روند طلاق توافقی چه مدت به طول می انجامد ، می توان گفت هنگامی که زوجین در مورد مسائل مالی و غیرمالی به توافق لازم رسیدند ، باید درخواست خود را به مراجع قانونی ارائه دهند.

مدت زمان طلاق با توافق متقابل اخبار شما طلاق توافقی تا حدودی متفاوت است و بسته به رویه دادگاه های خانواده در شهرهای مختلف ، رویه واحدی وجود ندارد.

سوال تکراری دیگر این است که طلاق توافقی بدون وکیل چه مدت طول می کشد و اگر زوجین طلاق توافقی داشته باشند ، آیا می توان طلاق را کوتاه کرد؟

 در پاسخ باید بگوییم که اگر زوجین وکیل داشته باشند ، مدت طلاق با رضایت متقابل معمولاً بین 10 تا 30 روز به طول خواهد انجامید.

این زمان  طلاق توافقی با توجه به اینکه هر شعبه دادگاه خانواده و در شهرهای مختلف کشور سیاست خاص خود را دارد ، متفاوت خواهد بود.

لحظات مهم در طول مدت طلاق توافقی

 

 

ابتدا ،  طلاق توافقی یک یا هر دو همسر باید در سیستم مداخله در طلاق مرکز طلاق ثبت نام کنند و پس از وارد کردن اطلاعات خود و همسر خود سایت یاسا باید برای مشاوره در یکی از مراکز کمک های اجتماعی قرار ملاقات بگذارند.

 مراکز مشاوره پس از  طلاق توافقی تعیین جلسات مشاوره ، که معمولاً حدود 45 روز پس از شرکت در حدود پنج جلسه طول می کشد ، گزارشی را که موافقت زوجین نیست ، گواهی عدم بطلان طلاق را به دادگاه ارائه می دهند.

 توجه: تعداد جلسات معمولاً 5 جلسه است و تعداد جلسات و فاصله این جلسات کاملاً به وضعیت زوجین و تشخیص کارشناسان و مشاوران مرکز مشاوره بستگی دارد.

لازم به ذکر است که حضور زوجین و شرکت در کلیه جلسات مشاوره الزامی است  طلاق توافقی و بدون حضور در جلسات مشاوره ، صدور گواهی عدم پذیرش طلاق و سپس ثبت درخواست طلاق و دریافت نهایی رای دادگاه امکان پذیر نخواهد بود. .

 نکته مهم: اگر نمی خواهید در جلسات مشاوره اجباری ، طلاق توافقی  جلسه دادگاه یا حتی دفتر طلاق شرکت کنید و تصمیم دارید مدت زمان طلاق توافق شده را کوتاه کنید ، با ما تماس بگیرید.

 

مدت زمان جدایی طلاق توافقی

 در طلاق توافقی  پایان جلسات مشاوره ، مرکز مشاوره گزارشی را به دادگاه صادر می کند (گواهی عدم ابطال طلاق) مبنی بر اینکه هیچ توافقی بین زن و شوهر حاصل نشده و زوجین یا وکلای آنها باید به دادگاه مراجعه کنند تا پرونده طلاق

 ابتدا هر یک از زوجین  طلاق توافقی باید در کل سیستم سانا ثبت نام کنند تا از طریق سامانه الکترونیکی از کلیه اطلاعیه ها و مدارک دادگاه مطلع شوند و سپس تقاضای طلاق کنند.

 دادخواست پس از تشکیل پرونده برای طلاق توسط سرویس خدمات الکترونیکی قضایی به مقام قضایی ارسال می شود و توسط مقام قضایی ، شعبه دادگاه و تاریخ و زمان رسیدگی تعیین می شود.

 سپس زوجین یا وکلای آنها باید در جلسه دادرسی شرکت کنند ، طلاق توافقی  جایی که دادگاه موضوع را بررسی کرده و رأی صادر می کند (گواهی عدم امکان سازش).

 پس از صدور رای دادگاه ، زوجین حداکثر 3 ماه فرصت دارند تا با مراجعه به طلاق توافقی  یکی از دفاتر رسمی طلاق ، طلاق خود را ثبت کنند.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن