قیمت ورق سیاه

قیمت ورق سیاه چگونه تعیین می شود ؟ یکی از انواع ورق های فولادی که در صنایع متفاوت کاربرد زیادی دارد ورق سیاه

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 27 شهریور 1401

قیمت ورق سیاه چگونه تعیین می شود ؟

یکی از انواع ورق های فولادی که در صنایع متفاوت کاربرد زیادی دارد ورق سیاه می باشد. قیمت ورق سیاه به فاکتورهای متعددی بستگی خواهد داشت. بر همین اساس برای خرید برق سیاه باید در مورد فاکتورهایی که روی قیمت محصول تاثیر می گذارد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. هر یک از انواع ورق های فولادی با ضخامت متفاوت و اندازه خاصی تولید می‌ شوند. بر همین اساس طبق نوع کاربردی که ورق ها دارند می‌ توانید یکی از آنها را برای پروژه های متفاوت خریداری کنید. برخی از مهمترین فاکتورهایی که روی قیمت نهایی این محصول تاثیر می گذارد را در ادامه معرفی می‌ کنیم.

 

فاکتورهای تعیین کننده قیمت ورق سیاه

از جمله فاکتورهای مهمی که قیمت ورق سیاه را تعیین می کند و باید با آنها آشنا باشید عبارت است از :

1. مدل ورق

 یکی از مهمترین نکاتی که زمان خرید ورق سیاه باید به آن دقت نمایید مدل ورق می باشد. ورق های صنعتی،  فابریک، معمولی و ... از جمله مدل های خاص و کاربردی این محصول هستند. بر همین اساس شما باید به خوبی مدل هر یک از ورق ها را از نظر ضخامت، اندازه و میزان متریالی که دارند به خوبی بررسی کنید. هر یک از ورق ها با استفاده از استانداردها و متریال های خاصی تولید می‌ شوند. این مسئله روی قیمت آنها تاثیر زیادی می گذارد. برخی از ورق ها به صورت سفارشی تولید می گردند که قیمت آنها تا حدودی بالا است. ورق سیاه معمولی نسبت به دیگر ورق ها درصد کربن کمتری دارد. به همین دلیل هزینه خریداری این ورق به صرفه تر می باشد. ورق  های صنعتی و همچنین ورق های فابریک نسبت به دیگر ورق ها هزینه خریداری شان بالاتر است.

2. طول، ضخامت و اندازه ورق

از دیگر فاکتورهایی که روی قیمت ورق سیاه تاثیر زیادی می‌ گذارد طول، ضخامت و اندازه ورق می باشد. هر یک از انواع ورق ها بر اساس کاربرد های متفاوتی تولید می گردند. طول ورق ها بزرگترین ویژگی آنها است که روی قیمت آنها تاثیر زیادی می‌ گذارد. پارامتر طول ورق را طبق متر مشخص می ‌کنند. هر یک از ورق هایی که برش می خورند را به صورت ۶ متری یا ۱۲ متر آماده می نمایند. اما اگر ورق ها به صورت رول شده تولید شوند طول آن ها نامحدود است. به همین دلیل شما به صورت سفارشی می توانید آنها را خریداری کنید. عرض و ضخامت ورق از دیگر مواردی هستند که روی قیمت محصول تاثیر می‌ گذارند. ورق هایی که در عرض استاندارد یک تا دو متر تولید می شوند هزینه شان با یکدیگر فرق می کند. ضخامت ورق ها یکی از مهمترین مواردی است که میزان کربن ورق را تعیین می کند. هرچه ضخامت ورق بیشتر باشد قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

3. محاسبه وزن تولید ورق سیاه

 یکی دیگر از فاکتورهایی که زمان خرید ورق های سیاه باید به آن دقت نمایید وزن آنها می باشد. در بسیاری از موارد قیمتی که مربوط به این محصول می باشد را طبق وزنی که دارد تعیین می‌ کنند. در واقع به ضخامت، اندازه و طول ورق توجهی ندارند و تنها وزن آن را در نظر می‌ گیرند. وزن هر یک از ورق ها باید به صورت دقیق تعیین شود. بر اساس کیلوگرم وزن هر یک از ورق ها را تعیین می ‌کنند و سپس قیمت را به مشتری اعلام می نمایند. توجه داشته باشید که وزن هر یک از ورق ها را از نظر استانداردی که دارند باید بررسی کنید. محاسبه وزن باید به صورت اصولی و استاندارد انجام شود.

4. تورم

 یکی دیگر از فاکتورهایی که روی قیمت ورق سیاه تاثیر زیادی می‌ گذارد تورم است. تورم در داخل کشور ایران روز به روز افزایش پیدا می‌ کند. به همین دلیل تورم روی قیمت روز آهن تاثیر زیادی می گذارد. تمامی قطعاتی که  با استفاده از فولاد و آهن تولید می‌ شوند به دلیل تورم هزینه خریداری شان افزایش پیدا خواهد کرد. هر یک از مواردی که به دلیل تورم موجب بالاتر رفتن قیمت قطعات فولادی می شود را باید بشناسید. این مسئله یکی از مواردی است که موجب می گردد افراد به صورت روزانه قیمت قطعات را بررسی کنند.

5. هزینه مواد اولیه برای تولید ورق سیاه

  هزینه مواد اولیه ای که برای تولید ورق سیاه به کار گرفته می شود از دیگر مواردی است که تعیین کننده قیمت خرید ورق سیاه خواهد بود. هر یک از ورق ها با استفاده از متریال های متفاوتی تولید می گردند. برخی از ورق ها درصد کربن شان تا حدودی بالا است. این ورق ها قیمت بیشتری دارند. در واقع اگر کربن بیشتری برای تولید ورق به کار گرفته شود ضخامت ورق افزایش پیدا می کند. افزایش ضخامت ورق به این معنی است که وزن آن بیشتر خواهد شد. این مسئله موجب می گردد که قیمت ورق افزایش یابد. متریال هایی که برای تولید ورق ها به کار گرفته می ‌شوند دسته بندی های خاصی دارند. برخی از آنها خالص هستند و برخی از آنها با درصدی از ناخالصی به کار گرفته می‌ شوند. به همین دلیل این مسئله روی قیمت نهایی محصول تاثیر زیادی می گذارد.

6. میزان عرضه و تقاضا

 یکی دیگر از مواردی که تعیین کننده قیمت فروش ورق سیاه می باشد میزان عرضه و تقاضا است. در صورتی که میزان عرضه ورق سیاه در بازار رو به افزایش برود تقاضای محصول کاهش پیدا خواهد کرد. اما اگر تقاضای محصول افزایش یابد میزان عرضه به صورت ناخودآگاه کمتر خواهد شد. این مسئله را زمان خرید هر یک از انواع قطعات باید در نظر بگیرید. با بالاتر رفتن میزان عرضه و تقاضا هزینه خریداری قطعات کاهش و افزایش پیدا خواهد کرد. الگوی خاصی برای نمودار عرضه و تقاضا وجود ندارد.

7. کارخانه تولید ورق سیاه

از دیگر مواردی که تعیین کننده قیمت ورق سیاه می باشد کارخانه تولیدی است. کارخانه هایی که تولید این محصول را بر عهده دارند از متریال های متفاوتی استفاده می کنند. آنها قیمت هر یک از محصولات تولیدی را بر اساس استاندارد ها و متریال هایی که به کار می‌ گیرند اعلام می نمایند. شما برای خرید انواع ورق های فولادی تنها باید به کارخانه هایی که معتبر و شناخته شده هستند اعتماد کنید

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن