آموزش و راهنمای کامل پارتیشن بندی هارد + تصویر ایران هارد

هر هارد می تواند ۴ پارتیشن Primary یا این که یک Primary و یک Extended داشته باشد. SSD و HDD از حیث عملکرد بسیا

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 1 مهر 1401
هر هارد می تواند ۴ پارتیشن Primary یا این که یک Primary و یک Extended داشته باشد. SSD و HDD از حیث عملکرد بسیار گوناگون میباشند و یکی از حیاتی ترین مزیت هایی که دارند، همین است که ویندوز را اهمیت شتاب بیشتری بوت می کنند. ویندوز 10 و 8 و 8.1 نسخه 32 بیتی نیاز به یک سیستم مبتی بر UEFI برای بوت شدن از طرز GPT نیاز دارند؛ نکته ای که بایستی بدانید، این می باشد که ویندوز 7 و ویستا ورژن 32 بیتی، قادر نمیباشند از نحوه GPT بوت شوند. بیشتر ترین تفاوتی که می توانیم در این بین در نظر بگیریم، عمر همین دو است. BIOS دیرین خیس می باشد و از روزگار ده سال هشتاد تا به الان وجود دارد، البته سیستم های جدیدی که از سال 2010 وارد بازار عرضه شده اند، بخش اعظم از UEFI استفاده می کنند. و ولی نهایی پارتیشن هارد که پایین عنوان پارتیشن منطقی شناخته می‌شود، در واقع همان قسمت‌های زیر گروه پارتیشن‌ های توسعه یافته هستند. به جهت استفاده اهمیت ویندوز می بایست همین پارتیشن را به صورت NFTS فرمت نمایید و به جهت لینوکس و macOS به رخ exFAT. همچنین می‌توانید داده‌ها را در بین پارتیشن‌های متفاوت منتقل کنید بدون اینکه تأثیری بر داده‌ها یا عملکرد بخش‌های دیگر داشته باشد. برای تولید درایو های دیگر می توانید همین روند را تکرار کنید. بعد از آن کلمه Diskpart را تایپ فرمایید و سوییچ Enter را بزنید تا دستور اجرا شود. اگرچه می‌توان فقط مبادرت به ساخت یک پارتیشن بر روی هارد کرد ولی طبق معمول سفارش میشود که فایل‌های غیر سیستمی در پارتیشن‌های دیگر ذخیره شوند تا از کُند شدن عملکرد دستگاه مهم گذشت دوران دوری به کار آید. همچنین می‌توان از پارتیشن‌ها در جهت تولید بوت چندگانه به کار گیری کرد که قابلیت استعمال از چند سیستم ادله به شکل هم‌زمان را آماده می‌کند. بعضا پارتیشن‌ها نیز تنها به جهت بازیابی اطلاعات یا کارگزاشتن ابزارهای عیب‌یابی در لحاظ گرفته می‌شوند. کلیدی این حال ممکن هست گهگاه تایم ها رئیس پارتیشن در ویندوز ۱۰ کمی طاقت فرسا شود؛ ولی کاربران تنها اهمیت اشراف بر چند مورد می‌توانند به راحتی پارتیشن‌های سیستم خود را سازمان‌دهی کنند. زمانی فضای اختصاص نیافته را گرفتید، می‌توانید یک پارتیشن تولید کنید. چنانچه کاربر قصد داشته باشد تمام درایو ها را به شکل Primary ایجاد نماید تنها قادر به ساخت 4 درایو خواهد بود. زمانی که هارد به رخ MBR پارتیشن بندی می شود مقداری از فضای آن انقطاع شده و دیتاها مربوط به پارتیشن ها و ساختارها در آن ذخیره خواهد شد. همین دسته از سیستم های پارتیشن بندی حاذق به پشتیبانی از هاردهایی اهمیت بیش از 2 ترا حافظه را ندارند. به کمک همین قابل انعطاف افزار شما به راحتی می توانید هارد دیسک و یا این که حافظه SSD خویش را پارتیشن بندی کنید. همچنین سوای ردوبدل ویندوز به راحتی می توانید فولدر های ویندوز و یا این که هر سیستم برهان دیگری را از هارد دیسک به اس اس دی انتقال دهید. پس با ما ملازم هارد اکسترنال 4 ترابایت باشید تا به شکل قدم به گام همین نرم افزار کاربردی را به شما آموزش دهیم. به طور نمونه می قدرت هم‌زمان ویندوز ۷ و ۸ را در سیستم خویش داشته باشید و در واقع می اقتدار فارغ از تولید تداخل سیستم برهان های متعدد را بر روی درایو های گوناگون کارگزاشتن نمود.
  • البته همین مورد به‌صورت پیش‌فرض تنظیم‌شده و نیازی به دستکاری نداره.
  • زمانی که هیچ آیتم دیگری به جهت تهیه پیکربندی های سیستم نو وجود ندارد و همین جایی می باشد که O&O BlueCon به امداد قضیه می آید.
  • پارتیشن بندی کمک می‌نماید تا فضای نپخته هارد به تعدادی قسمت حیاتی اندازه‌های متفاوت تقسیم شود و برای به کار گیری کاربر آماده گردد.
  • این تراز آخری قدم پارتیشن بندی میباشد که حساس گزینش گزینه پایان، نشان می دهد پارتیشن ساخته شده است.
  • گرچه انجام همین عمل سهل وآسان می باشد ولی ممکن میباشد برای بعضا کاربران چالش‌های خاصی تولید کند.
فرض می کنیم که یک لپ‌تاپ یا این که سیستم جدید جمع کردید یا یک هارد جدید به جهت ویندوز خودتون خریدید. آنگاه از قرار دادن سی‌دی ویندوز یا این که اشاره گر یا بوت ویندوز به مرحله‌ی پایین می‌رسید که برای نصب ویندوز تازه باید گزینه‌ی ذیل که نشان‌گر موس بر روی اون هست رو تعیین کنید. امروز قصد دارم به شما یاد بدم که چطور هارد‌دیسک رو پارتیشن‌بندی کنید. همون‌طور که می‌دونید، هنگامی که ما یک هارد نو تهیه می‌کنیم یا وقتی که قصد داریم حجم درایو‌های یک هارد قدیمی رو تغییر بدیم، به پارتیشن بندی هارد‌دیسک نیاز داریم. اما همون درایو اگه از ریزفایل‌ها و پوشه‌های فراوان پر شده باشه، کلی ارتفاع می‌کشه تا لود بشه و فایل‌هاش دسته‌بندی بشن که حقیقتا می‌تونه آزاردهنده باشه. ۴- در همین نصیب به ترتیب حروف الفبا درایوها را نامگذاری می کنیم. هر تعدادی خویش ویندوز به شکل خودکار سایت منبع یک سخن به درایو ساخت شده اختصاص می دهد. 3.قصد داریم هارد نو بسازیم بدین ترتیب گزینه Create virtual hard drive now را تعیین کرده و بر بر روی Create کلیک می کنیم. فرض نماییم Disk Management به شما امکان می دهد پارتیشن را به اندازه به اندازه Shrink کنید.

آموزش صفرتا صد استوری لاین

از دیگر مزیت‌های پارتیشن بندی درایو اکسترنال، پشتیبان گیری آسان است. به طوری که در پارتیشن بندی اول یک پارتیشن در هر دسته ویندوز تولید می شود. پس از آن پارتیشن بندی ها کلیدی مدیر پیشرفته می تواند دستخوش تغییراتی مثل کاهش یا افزایش حجم درایو، اتصال درایوها به نیز و… از روش نرم افزارهای گوناگون شود. درایوی که برای ویندوز یا هر سیستم دلیل دیگری اختصاص داده شود مستضعف 50 تا 100 گیگابایت فضای منحصر به فرد است. در تراز بعدی عضو باید مقدار ظرفیت پارتیشن را بر حسب MB معلوم کرده و کلید Next را فشار دهد. عمومی پنجره ای باز می شود که ضروری میباشد روی منوی رئیس دیسک هارد آیتم لحاظ را تعیین کرده، روی آن کلیک راست نمایید و از 4 آیتم پیشنهادی مورد اولیه یا این که Initialize Disk کلیک کنید. پارتیشن بندی کمک می کند تا رئیس فولدر ها و داده ها به راحتی و منظم انجام شود. همین عمل یاری می کند درصورتیکه شما در حین پاک نمودن اطلاعات بیشتر تحمیلی درایوی را پاک کردید، دیتاها دیگر از در میان نرود. خوبی بفرمایید از انتقال اطلاعات داخل حافظه ذخیره سازی خودتان خودداری بفرمایید و هارد دیسک خویش را برای بازیابی به تیم بیاورید تا در صورت قابلیت دیتاها شما بازیابی شود . البته توجه داشته باشید که با این عمل تمام داده ها درون هارد شما حذف میشه. اگه بخوام یک مثال دیگه براتون بزنم، می‌تونم به سنگین و کند شدن درایو‌های نا مرتب که پر از فایل و پوشه هستن اشاره کنم. اگه در یک درایو آبادی تا فولدر 90 گیگابایتی داشته باشین، در کسری از ثانیه پس از وارد شدن به اون درایو می‌تونین فایل‌ها رو ببینید.

نحوه پارتیشن بندی هارد در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

Volume را به مگابایت وارد کنید، برای ادامه “Next” را کلیک کنید. Easeus Partition Master را باز کنید، هنگامی که دیسک جدید را تشخیص داد، یک پنجره New Disk Guide ظواهر می شود و “” Partition The Drive را در کنار بخش ” I Have A New HDD / SSD, I Want To ” را تعیین کنید. 6.حجم مورد نظر خود را به MB وارد کنید و سوییچ Shrink را بزنید. ۵- در پنجره New Simple Volume wizard مواردی نظیر میزان پارتیشن و حرفی که می‌خواهید به عنوان نام پارتیشن قرار گیرد را معلوم کنید. رفع مشکلات اینترنتی و مشکلات موبایل و رایانه خویش را کلیدی یاری کارشناسان باتجربه انجام دهید. تماس گرفته و حیاتی یاری کارشناساناینترنت کمکمشکل خویش را از بین بردن نمایید.

آموزش تغییر نام پارتیشن جدید از طریق دستورها CMD ( عوض کردن نام پارتیشن اهمیت DESKPART )

در این صورت چنانچه یک درایو به جهت هارد در نظر گرفته شود کل حجم حافظه در آن به کارگیری می شود و در شکل دسته بندی هارد به چندین درایو، می توان این حجم حافظه را به فراخور نیاز تقسیم کرد. اهمیت این فعالیت می توانیم محتواهای مدنظر را هم رئیس و هدایت کرد. همانطور که در شروع نوشته برای شما توضیح دادیم ، شما می توانید به امداد نرم افزار های کاربردی هارد دیسک خود را به راحتی پارتیشن بندی کنید. یک عدد از دوست داستنی ترین و معمولی ترین قابل انعطاف افزارها ، EaseUS Partition Master می باشد.

آموزش پارتیشن بندی هارد در ویندوز بهمراه فیلم آموزشی

پروسه پارتیشن بندی در هارد نو و هاردی که پیش از این استعمال شده به یک شکل است. برخی سیستم برهان ها، یک‌سری پارتیشن را ساپورت می نمایند مانند ویندوز و لینوکس و برخی دیگر مثل macOS صرفا به یک درایو نیاز دارند. ویندوز، فایل‌های سیستمی را در System Partition ذخیره میکند و فایل‌های اطلاعاتی کاربر را در پارتیشن های دیتا. روی هر هارد یا فضای ذخیره‌سازی‌ای، می بایست ظرفی ایجاد شود که بتوان داده ها دیجیتال را داخل آن ریخت. بیشتر زمان ها این شیوه پاسخ می‌دهد اما در صورتی که شما از کسانی می‌باشید که حیاتی رئیس پارتیشن پیش فرض ویندوز خلل دارید، از قابل انعطاف افزار های دیگری مانند EASEUS Partition Master Free به کار گیری کنید. همین روش را به جهت تمامی درایو های ساخت شده خویش انجام بدهید تا حجم آخری همگی درایوها تثبیت شود و هارد دیسک مهیا به کار گیری شود.ضمنا به مسافت آن‌گاه از واژه و کلمه Format و C توجه کنید. یک عدد از بهترین قابلیت های این نرم افزار آن هست که سوای پاک نشدن داده ها قادر به تغییر حجم یک پارتیشن و جابجایی آن است. ارائه قابلیت و امکان های پیشرفته گزینه نیاز در سیستم NTFS است، ولی این قابلیت و امکان ها باید فاقد ساختار کلی Metadata یا این که به عبارتی Data of Data باشند.

نحوه پارتیشن بندی هارد دیسک در ویندوز

با هدف ارائه اخبار و باز‌نگری های تخصصی در حوزه کانال و فناوری در سال 1397 شکل گرفت و گروه تحریریه نت ران، صداقت در شیوه بیان مطالب را سرلوحه فعالیت خویش قرار دیتا اند. برای اتمام کار، روی گزینه‌ی OK کلیک نمایید و بعدش روی گزینه‌ی Install Now بزنید. این پارتیشن کلیه فایل‌های موسیقی فیلم و داده ها دیگه‌ی شما رو در خودش مراقبت می‌کنه. پس هر مقدار که از فضا باقی مونده رو می‌تونین به این پارتیشن اختصاص بدین. ما در چیکاو خیر تنها تیم بلکه خانواده ای هستیم که در راستای ساخت و فرهنگ و تمدن سازی سبک زندگی دیجیتالی، تلاش می نماییم تا رفاه و سالمی را به جهت مخاطبان خود به ارمغان بیاوریم. ما همواره کارایی می کنیم تا اصلی تدریس های ضروری و انتقال روزمرگی های فناوری، شما را اهمیت دنیای سبز تکنولوژی آشنا کنیم و مسیر درست را با یکدیگر بسازیم. قابلیت و امکان ذخیره فایلهای پشتیبان و روزانه در حجم های متفاوت را دارید. پیش‌نمایش تغییرات هم به‌شما نشان دیتا می گردد تا درصورت رضایت، حساس کلیک بر روی Apply Changes، این تغییرات اعمال شوند.

نحوه بازیابی پیامک‌های حذف شده در گوشی‌های سامسونگ

تعیین گنجایش و حالت پارتیشن جدید توسط کشیدن نوار آبی رنگی بالای صفحه در نرم افزار. می توان گفت در سیستم پارتیشن بندی معمولی ۳ نوع پارتیشن پایه شامل پارتیشن های Primary، Logical و Extended وجود دارند. همانطور که گفته شد هاردهایی که بر پایه MBR پارتیشن بندی شود بضاعت ۴ پارتیشن Primary را دارا‌هستند و هاردهایی که بر مبنا GPT پارتیشن بندی شده باشند می توانند پارتیشن های Primary متعددی داشته باشند. MBR همه داده ها موجود در پارتیشن و بوت را در یک مکان ذخیره سازی می کند و در نهایت در صورتی که نقص جزئی پیش آید، کل کار مهم اختلال مواجه می شود یا این که به صورت کلی مختل می شود. مثلاً از داخل ویندوز نمی‌توان پارتیشن سیستم‌عامل ویندوز را حذف کرد. در همین شرایط می بایست از سی دی live لینوکس یا این که CD نصب ویندوز به جهت ایجاد تغییرات استفاده کنید. نمایندگی توشیبا درگاهی امن و مورد اعتماد است که در حوزه فروش و خدمات پس از فروش عمل رسمی و قانونی دارد. نمایندگی توشیبا دارای ارائه خدمات پس فروش شرکتی و اورجینال تامین کننده اعتبار محصولاتی است که از این نمایندگی تنظیم می شود. در پنجره اهمیت برنامه تعداد هارد ها و درایو هایی که برای هر کدام تعبیه شده می باشد اکران داده می شود. حالا می‌توانید به استفاده از دیسک پارت به جهت حل مشکل درایو در ویندوز 10 بپردازید. شما عزیزان در صورت وجود هرگونه سوال درمورد فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولات ایسوس می توانید اهمیت نمایندگی ایسوس تماس حاصل نمایید؛ کارشناسان ما مهیا ی پاسخگویی به پرسش ها شما دوستان خوب هستند. • بر بر روی استورج Storage در فضای میانی دو کلیک بزنید و آن‌گاه بر روی مدیریت دیسک Disk Management دو کلیک بزنید. چرا درایو را پارتیشن بندی کنیم؟ در زیر به یک سری دلیل آن اشاره می کنیم. به هر حال ممکن است به دلایل مختلف، به یک‌سری پارتیشن نیاز داشته باشید. هر کدام از همین پارتیشن‌ها از پارتیشن‌های دیگر جدا میباشد و حتی می‌تواند فایل سیستم جداگانه‌ای داشته باشد. برای مثال اکثری از لپ‌تاپ‌ها یک پارتیشن ریکاوری جداگانه دارا هستند که فایل‌های مربوط به ویندوز شرکتی و پیش‌فرض آن بر روی این پارتیشن ذخیره می‌شود. هرگاه بخواهید لپ‌تاپ را به تنظیمات سوله برگردانید، در واقع بایستی از همین پارتیشن ریکاوری به کار گیری نمایید. در همین موقعیت فایل‌هایی که روی پارتیشن ریکاوری ذخیره شده‌اند، روی پارتیشن با ذخیره می‌شوند. پارتیشن ریکاوری غالبا نهفته می باشد و در حالت معمولی نمی‌توانید آن را ببینید، پاکش کنید یا این که فایل‌های دیگری بر روی آن ذخیره نمایید. اگر شما نیز جز همین جور از کاربران هستید، آن گاه از اتصال هارد اکسترنال خود به کامپیوتر و فرآیند ذیل را برای رئیس و تولید پارتیشن در هارد اکسترنال خود دنبال کنید. ۳- میزان فضای موردنظرتان را برای کارگزاری ویندوز و برنامه‌ها به مگابایت وارد کنید. سیستم دلیل دستکم ۲۰ گیگابایت لازم دارااست اما بایستی آینده‌نر باشید و فضای اضطراری به جهت آپدیت‌ها و برنامه‌ها در نظر بگیرد پس دربین ۶۰GB تا ۱۰۰GB مقدار قابل قبولی است. بنابراین بهترین قيمت هارد اکسترنال يك ترابايت روش به جهت انتخاب مدل پارتیشن بندی کلی هارد دیسک ، شرایط GPT می باشد و در ابتدای فعالیت در صورتی که هارد دیسک شما اطلاعاتی بر روی آن نمی باشد بهتر می باشد که به شرایط GPT تبدیل شود . بعد از آن در پنجره بعدی روی آیتم Disk Management کلیک نمایید تا هاردهایی که در سیستم تان وجود دارد، نشان دیتا شود. در گام بعدی روی قسمتی از هارد که به رنگ سیاه هست کلیک کرده تا تعیین شود و آنگاه راست کلیک نمایید و گزینه New Simple Volume را برگزینید. برای مثال آنها یک پارتیشن سواپ دارا هستند که مثل page file روی ویندوز عمل می‌کند. کار پارتیشن سواپ در لینوکس یا page file در ویندوز آن میباشد که بخشی از هارد را به برنامه‌هایی که بر روی حافظه ram رایانه جای نشده‌اند، اختصاص می دهد تا زمانی ram پر شد برنامه‌ها متوقف نشوند. همین پارتیشن سواپ کلیدی استفاده از سیستم پوشه جداگانه‌ای فرمت می‌شود. همچنین در لینوکس می‌توان به جهت هرمورد از دایرکتوری‌های متعدد سیستم یک پارتیشن اختصاصی ایجاد کرد. هارددیسک‌ها، درایوهای یواس‌بی، کارت‌های SD و هر چیزی که حافظه‌ای به جهت ذخیره‌سازی دارد، می بایست پارتیشن‌بندی شوند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن