تست و بررسی پژو 205 وارداتی؛ پیرمرد محبوب فرانسوی
اين تيپ که RC نام دارد هم از نظر ظاهر و هم توان موتوري، از تيپهاي ديگر برتر است، هنوز هم بعد از گذشت سالها در جهان طرفداران و مخاطبان خاص خود را دارد. با کمي دقت بيشتر ميتوان فهميد که گلگيرهاي تيپ RC هم دستخوش تغييراتي شده و قوس بيشتري دارد که به چهرۀ تهاجمي اين تيپ بسيار کمک کرده است. از آپشنهاي ديگر و ضروري ميتوان از سيستم کنترل الکترونيکي پايداري يا ESP و کروز کنترل نام برد که وجود هر کدام در زمان نياز خودش بسيار کاربردي برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید است. نماي عقب تيپ RC تفاوت زيادي با نمونههاي ديگر ندارد، تنها ميتوان به سيستم اگزوز متفاوت با سر اگزوزهاي دوبل آن و يک بالچه که تأثير بسزايي در زيبايي اين خودرو گذاشته است، اشاره کرد. براي اين تيپ پژو يک پيشرانهي 4 سيلندر 2.0 ليتري 16 سوپاپ با کد EW10 J4S در نظر گرفته که توانايي توليد 178 اسب بخار در دور موتور 7000 دور در دقيقه و گشتاور 202 نيوتن متري در دور موتور4750 دور در دقيقه را دارد در حالي که نمونههاي وارد شده به کشور از نوع Tu3 و Tu5 بوده که به ترتيب 1.3 و 1.5 ليتري بوده و نمونۀ Tu5 حداکثر توان خروجي 110 اسب بخار را دارد.