نقش رینگ پیستون در خودرو

اندازه های مختلف یک پیستون مثال وار در رخ ذیل دیتا شده است. شکستگی حاشیه (دامنه ) پیستون به‌این علت هست که لقی

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 8 بهمن 1400
اندازه های مختلف یک پیستون مثال وار در رخ ذیل دیتا شده است. شکستگی حاشیه (دامنه ) پیستون به‌این علت هست که لقی ( شکاف ) بین پیستون و سیلندر زیادتر از حد معمول هست و سبب می شود که صدای تلق تلق پیستون در باطن سیلندر شنیده شود و سبب ساز به وجود داخل شدن تنش و و رخنه و در غایت شکستگی سیلندر می گردد. شیار رینگ: در قسمت بالای دامنه طراحی می گردند و محل قرار گرفتن رینگها را فراهم میکنند. از نکته ها اساسی در مورد این قطعه، عدم خوردگی زودرس و عدم سوختگی آن در مجاورت دمای بالای محفظه احتراق است. در نتیجه در بالای پیستون فضای بیشتری به جهت انبساط وجود داراست . تنها چیزی که خریدار در زمان خرید کردن میتواند در پیستون ارزیابی کند، عدم وجود خوردگی و اثر ها ضربه و یا این که سایش بر روی سطح رویی آن است. 5- گژنبین : گژنبین یا این که انگشتی ، میله ای تو خالی بوده و رابط میان شاتون و پیستون میباشد . زمانی موتور واضح می باشد پیستون و حلقه ها روی لایه ای از روغن حرکت می نمایند که همین فاصله را پر کرده است . نیروی اینرسی در سرعت های اندک ناچیز هست و نیروی احتراق در وضعیت درجا کار کردن موتور وقتی که بار خارجی از بر روی موتور برداشته شود دستکم است. پیستون قطعه ای نسبتاً استوانهای رخ است ؛ نسبتاً از آن روی که سازندگان همین قطعه ، به مقدار مضاعف کم به آن شکل بیضوی می دهند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن میباشد به دماهایی زیرا 2200 مرتبه سانتی گراد نیز برسد و این فرمان سبب انبساط پیستون می گردد و در این شرایط می باشد که پیستون رخ استوانه ای به خود می گیرد . به طوری که در دیده می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار داراست به اندازه 0.006 اینچ یا 0.15 میلی متر از قطر دیگر ریز خیس هست و قطر پیستون در بر روی محور 45 سکو ای نسبت به محور 0.003 اینچ یا این که 0.075 میلی متر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون است . پیستون از دو کالا آلیاژ آلومینیوم و یا این که آلیاژ چدن ساخته می شوند که هر کدام اساسی مزایا و معایبی میباشند . از مزایای چدن نیز می اقتدار به مقاومت بالا در برابر حرارت ، ارزش زیر و انبساط کم آن اشاره نمود و معایب آن هم شامل مواردی زیرا وزن بسیار و انتقال حرارت ناچیز می باشد . فرآورده آن ها از چدن یا آلومینیم میباشد پیستون های چدنی بدنه ای پهناور تر و سنگین طراحی پیستون در سالیدورک تر دارند. دامنه یا تنه پیستون در سه جور بدون برش ، نیمه برش و برش کامل ساخته می شود . 3 ـ وجود شکافهای حرارتی روی پیستون : این شکافها به شکل T و در دامنه پیستون تعبیه می گردند و در اثر گرما این شکافها به نیز رسیده و از چسبیدن پیستون به سیلندر خودداری می‌نمایند و در ضمن کمترین لقی بین پیستون و سیلندر را ایجاد می‌نمایند که سبب افزایش کمپرس و توان موتور می‌شود . درصورتیکه خلاصی پیستون بیش از حد باشد منجر زدن پیستون در کورس قدرت می شود . پخ لبه رینگ سبب می شود که اندکی چرخیده و در عاقبت لبه تیز دارای جداره تماس پیدا نکند. لذا به طرف چپ سیلندر و پیستون، طرف فشاری و به طرف دیگر آن طرف کم فشار می قیمت پیستون پیکان گویند. انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر: همانطور که در بالا عنوان شد دمای پیستون به هنگام فعالیت به شدت افزایش می یابد و باید دمای آن کمتر پیدا کند که حلقه ها در این امر تأثیرگذار بوده و اهمیت انتقال گرمای پیستون به سیلندر که دمای تحت تری دارد به کاهش دمای پیستون امداد می کند. 1- کاهش سطح تماس بین پیستون و جداره سیلندر تا دست‌کم ممکن : افزایش مرحله تماس به معنای افزایش اصطکاک بوده و آسیب های جدی را به دنبال خواهد داشت ؛ شایان ذکر میباشد که رینگ ها ممکن است آن‌گاه از مدتی ساییده شده و همین فرمان هم می تواند منجر به افزایش اصطکاک گردد . پیستون به قطعهای به اسم شاتون متصل می باشد که شاتون هم در انتهای خود به میل لنگ . قطر پیستون در ناحیه سر از همگی جا کمتر میباشد . در این گونه پیستون ، قطر در ناحیه تحت دامنه از تمامی جا عمده میباشد . L نشان دهنده گژن پین مهم قطر کوچک، M بیانگر گژن پین قطر میانگین و H معرف گژن پین حیاتی قطر تبارک است. در نخست بایستی دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم و آنگاه تندی متوسط را ارزیابی کنیم. وی نخست دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند اما به سرعت به نفت بر روی آورد و نتیجه ها قابل توجهی گرفت. همین حلقه تنها به ترازو ای روغن را بر روی جداره سیلندر باقی می گذارد که لایه فیلم روغن برای روغن کاری پیستون و رینگ تشکیل شود.قطر حلقه پیستون اندکی از قطر سیلندر بخش اعظم است و به علت داشتن خواص فنری قابل تطابق کلیدی استوانه سیلندر هستند. در اینجا بیشتر به تحلیل وب سایت piston 3d model.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن