موارد استفاده از فیبر نخ دار، فیبر استخوانی و فیبر نسوز در عایق الکتریکی و حرارتی

  موارد استفاده از فیبر نخ دار، فیبر استخوانی و فیبر نسوز در عایق الکتریکی و حرارتی فیبر نسوز فیبرهای

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 28 اسفند 1399

 

موارد استفاده از فیبر نخ دار، فیبر استخوانی و فیبر نسوز در عایق الکتریکی و حرارتی

فیبر نسوز

فیبرهای نسوز انواع و اقسام مختلفی دارند که در ادامه می خواهیم به دو تا از فیبرهای نسوز از جمله فیبر نسوز استخوانی و فیبر نسوز نخ دار بپردازیم.

فیبر نسوز

فیبر نخ دار چیست و چه استفاده ای از آن در عایق الکتریکی و حرارتی می شود؟

فیبر نخدار از جنس کتان آغشته و مستحکم شده به رزین فنولیک از پاچه مقاوم ساخته شده است، فیبر نخ دار (اینجا کلیک کنید) از نوع فیبرهای نسوز می باشد که با رنگ های زرد، قهوه ای مایل به قرمز و قهوه ای روشن و تیره تولیدو عرضه می شوند.

فیبر های نخ دار در طول های 1 متر و در قطر های 10 الی 200 میلی متر تولید می شوند و همچنین ابعاد های آن 1 در 2، 3/1 در 3/1، 4/1 در 2/1 متر می باشد.

فیبر نخ دار دارای قابلیت تراشکاری و پانچ کاری می باشد و جذب آب بسیار پایینی دارد، این فیبر در ساخت قطعاتی با ضربه پذیری بالا، چرخ دنده ها مورد مصرف قرار می گیرد و همچنین در صنایع مختلفی مانند خودرو سازی، نساجی، الکترونیک و... استفاده می گردد.

فیبر نخ دار

فیبر استخوانی چیست و چه استفاده ای از آن در عایق الکتریکی و حرارتی می شود؟

فیبرها استخوانی نیز مانند فیبر های نخ دار از ورق های آغشته به رزین فنولیک ساخته شده است و به همین دلیل مشخصات فنی آن با فیبر نخ دار حدوداً یکی است.

این فیبر با فشار بالای 2000 تن ساخته می شود و به این علت استحکام بالا و بسیار خوبی دارد، تفاوت میان فیبر نخ دار و فیبر استخوانی این است که فیبر استخوانی بر خلاف فیبر نخ دار قابلیت تراشکاری و پان چاری را ندارد و اگر بخواهید آن را سوراخ کنید به ابزاری دقیق نیاز دارید.

یکی از بهترین ویژگی های فیبر استخوانی عایق الکتریکی بودن در .لتاژ بالا می باشد، یعنی در برابر حرارت تا 120 درجه سانتی گراد مقاوت دارد، این فیبر دارای مقاوت مکانیکی بسیار خوبی نیز می باشد و به این دلیل است که در مقابل حلال های شیمیایی مقاومت زیادی دارد و در کنار آن نیز جذب آب بسیار پایینی داردو.

از فیبر استخوانی در صنایع برقی جهت استفاده در مولد ها برق، دینام در نیرگاه برق و ترانسفورماتور ها می باشد.

فیبر استخوانی

خرید فیبر نسوز استخوانی و فیبر نسوز نخ دار

برای خردی هر گونه فیبر نسوز استخوانی و خرید فیبر نسوز نخ دار ما عایق نوین تماس بگیرید تا از محصولات با کیفیت ما بهره مند شوید.

Source

tinyurl.com

bitly.com

آخرین مطالب