مقایسه چانگان cs35 و رنو ساندرو استپ وی؛ کدام بهتر است؟

سال¬هاست که شاسی بلندهای چینی ورد زبان مردم ایران شده و از هر ده کراس اوور در خیابان¬های کشور 7 نمونه آن

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 28 تیر 1399




سال¬هاست که شاسی بلندهای چینی ورد زبان مردم ایران شده و از هر ده کراس اوور در خیابان¬های کشور 7 نمونه آن¬ها چینی هستند که حتی با شاسی بلندهای اروپایی و آمریکایی رقابت می¬کنند. قیمت پایین خودروهای چینی نسبت به خودروهای ساخت کشورهای پیشرفته¬تر اصلی¬ترین دلیل این حجم از تقاضا هستند. در این مقاله اما قرار است یک کراس اوور چینی را با خودرویی از کشور ادب و هنر یعنی فرانسه مقایسه و تحلیل کنیم؛ چانگان Cs35 چینی با رنو ساندرو استپ وی فرانسوی. با ما بمانید تا ببینیم این دو چه چیزی برای نشان دادن به دنیای خودرو دارند.
معرفی دو خودرو
چانگان cs35 اولین تجربه شرکت چانگان در ساخت خودروهای شاسی‌بلند است. این خودرو با هدف استفاده در خیابان‌های شهری و نه در جاده‌ها، به بازار عرضه شد. نسخه اولیه آن دارای پیشرانه‌ای 4 سیلندری با حجم 1.6 لیتر بود که قدرت 123 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 160 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را تولید می‌کرد اما در نسل‌های بعدی چانگان cs35 حجم موتور 100 سی‌سی کاهش یافت و هیچ‌گاه به بازار ایران وارد نشد.
مقایسه طراحی دو خودرو
چانگان Cs35 دارای ظاهری با جلو پنجره کرمی و چراغ¬های هم سایز و یک شکل در جلو وعقب است. چراغ¬های راهنمای تعبیه شده روی آینه بغل¬های ماشین به همراه رینگ¬های 17 اینچی آلومینیومی همگی چهره¬ای نسبتا شرقی و مدرن به آن داده¬اند. ساندرو نیز با ظاهری زیبا و قطعات پلاستیکی سیاه تعبیه شده در اطراف آن و قاب مشکی رنگش چهره¬ای امروزی و جذاب به خود گرفته است.
در کابین چانگان اوضاع مثبت و رضایت بخشی حاکم است. داشبوردی زیبا با خطوط مواج روی آن در کنار غربیلک فرمان زیبا و صندلی¬های جادارش به فرد احساس رضایت از نشستن و رانندگی کردن در این خودرو را هدیه می¬کند. اما در طرف مقابل با رنو روبه رو هستیم که متاسفانه برای ظاهر داخلی و کابینش کم کاری زیادی شده است. سادگی کابین ماشین موجب شده تا بسیاری از فرانسوی بودنش دست کشیده و چانگان را ترجیح دهند.


مقایسه فنی دو خودرو
موتور چانگان Cs35 دارای پیشرانه¬ای 4 سیلندر و 16 سوپاپه با 1598 سی سی حجم و از نوع تنفس طبیعی است. موتور چانگاه قابلیت تولید 123 اسب بخار انرژی را در 6000 دور در دقیقه و 160 نیوتن متر گشتاور را در 4000 دور در دقیقه دارد. جعبه دنده 4 سرعته این خودرو ظرفیت تبدیل سرعت را به 180 کیلومتر در ساعت داشته و در 15 ثانیه از صفر به شتاب 100 در سرعت می¬رسد.
این شرایط در ساندرو فرانسوی کمی تغییر می¬کند. موتور این خودرو دارای پیشرانه¬ای 4 سیلندر و 16 سوپاپه با حجم 1598 سی سی بوده که قدرت را به واسطه دیفرانسیل جلو منتقل می¬کند. موتور ساندرو قادر است 105 اسب بخار انرژی را در 5750 دور در دقیقه و 140 نیوتن متر گشتاور را در 3750 دور در دقیقه تولید کند. گیربکس این خودرو تا 5 سرعت به صورت اتومات و 4 سرعته به صورت دستی بوده که تا 170 کیلومتر سرعت را در یک ساعت به ارمغان می¬آورد. این خودرو می تواند در 11.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 برسد.
مقایسه تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی
چانگان دارای سطح خوبی از امنیت است، به صورتیکه به ترمزهای دیسکی جلو وعقب، سیستم¬های TCS، ESP، EBD، ABS و HBA بوده و به چهار کیسه هوای سرنشین ، پرده¬ای و جانبی مجهز است. کافیست خودرو را استارت زده تا سیستم¬های محافظتی مانند کروز کنترل، هشداردهنده بسته نشدن کمربند وسنسور پارک دنده عقب روشن شوند که به شما کمک کنند تا حین پارک یا شروع به حرکت با اطمینان خودرو را حرکت دهید. سیستم روشنایی چانگان شامل چراغ¬های مه شکن و چراغ راهنما روی آینه¬های جانبی، رانندگی بی¬دغدغه¬ای را برایتان شکل می¬دهند. راننده و سرنشینان در چانگان می¬توانند از امکانات رفاهی مانند سانروف، چراغ مطالعه، صندلی چرم، قابلیت تنظیم صندلی و... استفاده کنند و از مسیر لذت ببرند.
اما در ساندرو استپ وی مجهز به ترمز ABS و ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده و ترمز عقب از نوع کاسه¬ای و تنها به دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز است. از تجهیزات ساندرو می¬توان به سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی آن اشاره کرد که استفاده از هوای تازه را در کابین خودرو میسر می¬سازد. در روزهای بارانی و برفی نگران جاده نباشید؛ چراکه چراغ¬های مه شکن و آینه¬های جانبی خودرو مجهز به گرمکن بوده و رانندگی راحتی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

کلام آخر
این دو خودرو نیز مانند تمام کراس اوورهای دیگر نقاط ضعف و قوت خود را دارند، اینکه کدام یکی مورد نظرتان بوده و فکر می کنید نیازهای شما را برآورده می¬کند به خود شما و میزان شناختتان بستگی دارد. حال که هر دو این خودروها را شناخته اید درست تر تصمیم خواهید گرفت که کدام یک بهترین است. رنو ساندرو در ایران توسط پارس خودرو و چانگان از طریق شرکت سایپا عرضه می¬شوند. انتخاب درست شما در گرو شناخت کاملتان است.

آخرین مطالب