رادیاتور پنلی ایران رادیاتور

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور   راهنمای انتخاب و خرید رادیاتور پنلی ایران رادیاتور 100 سانتی متری : راد

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 3 شهریور 1400

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور

 

راهنمای انتخاب و خرید رادیاتور پنلی ایران رادیاتور 100 سانتی متری :

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور محصول جدیدی است که مطابق با استانداردهای روز دنیا بتازگی تولید و عرضه شده است. اشغال فضای کم (ابعاد مناسب) ، طراحی زیبا، سبکی و... مهمترین ویژگی هاییست که باعث شده این رادیاتور در زمره محبوب ترین رادیاتور های گرمایشی قرار بگیرد. بعلاوه اینکه تست فشار رادیاتور ایران رادیاتور 9 بار بوده و دارای گارانتی 10 ساله می‌باشد.

 

ویژگی های رادیاتور ایران رادیاتور :

1.   تنوع در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف

2.   مقاوم در برابر ضربه و زنگ خوردگی

3.   این رادیاتور پنلی قابلیت نصب انواع شیر ترموستات را دارد.

4.   گارانتی 10 ساله گروه صنعتی ایران رادیاتور

 

جنس رادیاتور پنلی ایران رادیاتور 100 سانتی متری

جنس رادیاتور پنلی ایران رادیاتور 100 سانتی متری ایران رادیاتور از فولاد بوده و با رنگ اپوکسی رنگ شده است. با طراحی زیبا و کم حجم از جدیدترین محصولات شرکت صنعتی ایران رادیاتور است. و محبوبیت خوبی را بدست آورده است. رادیاتور پنلی ایران رادیاتور 100 سانتی متری دارای ظرفیت حرارتی 1650 کیلوکالری بر ساعت است .

رادیاتورهای فولادی و رادیاتورهای پنلی با پکیج های دیواری کارایی بهتری نسبت به رادیاتورهای آلومینیومی دارند. زیرا در ساختمانی که از پکیج های دیواری و رادیاتورهای آلومینیومی استفاده می کنند چون جنس مبدل پکیج دیواری از جنس مس است مس داخل مبدل و رادیاتور پره ای تشکیل پیل الکترونیکی می دهد و گاز هیدروژن تولید می کند و برای کارآیی بهتر رادیاتور آلومینیومی یا پره ای باید رادیاتور هواگیری شود و این کار به مرور زمان از عمر مفید رادیاتور کاسته می شود.

 

مراحل تولید رادیاتور پنلی ایران رادیاتور

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور پس از گذراندن مراحل مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود. این مراحل از ورقکاری که شامل طراحی و تولید ورق متناسب با مکانیزم و راندمان حرارتی با فضای خانه است، شروع می شود. در مرحله بعد برای اینکه از نشت یا خرابی رادیاتور  جلوگیری شود، این ورق ها را با دقت بالایی توسط متخصصان فنی جوشکاری می کنند. پس از گذراندن این مراحل، تست های مختلف دیگری شامل تست نشتی و فشار را زیر نظر مختصصان در آزمایشگاه می‌گذرانند. در پایان، با توجه به اینکه داشتن پوشش باعث دوام رادیاتور می شود، بر روی آن پوششی دو لایه از رنگ آپوکسی گذاشته می شود و پس از کنترل کیفیت نهایی، روانه بازار می شود. پس از این مقدمه بیایید مشخصات فنی رادیاتور پنلی ایران رادیاتور را بررسی کنیم.

 مکانیزم عملکرد

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور دارای دو صفحه فولادی می باشد. این صفحات کاملا متقارن بوده و به موازات هم نصب شده اند. طراحان این رادیاتور با تعبیه دو مبدل حرارتی بنام کانوکتور در بین این دو پنل توانسته اند تا حدود زیادی راندمان این دستگاه را بالا ببرند. نحوه عملکرد این مبدل های حرارتی بر اساس جا به جایی هوا است که با فعالیت خود به سرعت گرما را از آب گرم گرمایشی دریافت کرده و به محیط انتقال می دهند.

ابعاد و ارتفاع آکس

طول این رادیاتور 120 سانتی متر است و ظرفیت حرارتی خروجی آن نیز 2160 کیلوکالری بر ساعت می‌باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رادیاتور پنلی، تطابق آن با سیستم لوله‌کشی ساختمان است. بر این اساس این نوع رادیاتور در انواع مختلف با ارتفاع آکس متفاوت وجود دارد. ارتفاع آکس که در واقع فاصله عمودی بین لوله‌های رفت و برگشت رادیاتور پنلی می‌باشد، در رادیاتور پنلی ایران رادیاتور در عدد 500 میلیمتر خلاصه می‌شود.

 

 

روش های انتخاب رادیاتور پنلی

 

بر اساس متراژ

به طور کلی رادیاتور پنلی در سه نوع تک پنل تک کانوکتور ، دو پنل تک کانوکتور و دو پنل دو کانوکتور تولید می شود. با توجه به ضریب حرارتی بالاتر دوپنل دو کانکوکتور ، شرکت های تولید کننده بیشتر به سمت تولید این نوع گرایش دارند. اما انتخاب رادیاتور نیز با توجه به محل قرار گیری و طبقه آن در ساختمان انجام می شود. اگر ساختمان نوساز باشد و عایق کاری ساختمان نیز بر طبق مبحث 17 مقررات ساختان انجام شده باشد، به ازای هر متر مربع به 120 کیلوکالری انرژی نیاز دارید.

 

جنس بدنه ، پوشش و رنگ

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور از جنس فولاد ساخته شده است. یکی از مواردی که در مورد رادیاتور‌های فولادی باید به آن توجه داشت، هدایت گرمایی آن است. این نوع رادیاتور پس از آنکه گرم شد، گرمای خود را تا ساعتی بعد نیز حفظ می‌کند. این ویژگی دو جنبه خوب و بد دارد. جنبه خوب آن این است که حتی پس از خاموش کردن رادیاتور، محیط گرم باقی می‌ماند. اما جنبه بد آن را می‌توان اینطور در نظر گرفت که کودکان بازیگوش و حتی بزرگسالان در صورت حواس پرتی ممکن است دستشان را بسوزانند. آلیاژ فولاد همچنین به دلیل خصوصیات خود مانع از جذب رسوب در رایاتور می شود که بنابراین نیاز به هواگیری رادیاتور کمتر می شود. بر روی این رادیاتور پوششی دو لایه از جنس اپوکسی قرار گرفته و با استفاده از رنگ سفید آبکاری شده است.

 

 

متعلقات رادیاتور پنلی

در رادیاتور دو قطعه از اهمیت زیادی برخوردارند :

شیر تنظیم فشار آب و شیر هواگیری

ویژگی‌های کلی رادیاتور پنلی ایران رادیاتور

) تنوع در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف

) مقاوم در برابر ضربه و زنگ خوردگی

) قابلیت نصب انواع شیر ترموستات

) گارانتی 10 ساله گروه صنعتی ایران رادیاتور

) تست شده با فشار 13 بار

) حمل آسان بدلیل وزن پایین آن

) تنوع در سايز و اندازه

) اينرسی حرارتی پايين برای هر تنظيم دما

) ساختاری هماهنگ و متناسب با هر محيط

) پرداخت و رنگ آميزی جذاب

) یکنواختی بیشتر در گرمایش محیط نسبت به رادیاتورهای پره ای

) سهولت در نظافت رادیاتور به دلیل عدم وجود سطوح ناهموار

) زیبایی و ایمنی بیشتر برای کودکان

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن