از موتور خارج شده و وارد لوله اولیههدرز میشوند

همچنین افرادی که علاقهمند به تغییر صدا در اگزوز خودرو هستند، باید بدانند که تغییر صدای ایجادشده از هدرز بسیار

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 7 شهریور 1400

همچنین افرادی که علاقهمند به تغییر صدا در اگزوز خودرو هستند، باید بدانند که تغییر صدای ایجادشده از هدرز بسیار ناچیز است و اگر دنبال صدای بیشتری هستند، باید علاوه بر هدرز، کیت اگزوز را نیز نصب کنند. اگر هدرزرا از برندی تهیه کنید که این موارد را به خوبی در ساخت رعایت کردهباشد، برای نصب آن به مشکلی برنخواهید خورد و به راحتی هرمکانیک یا اگزوزسازی میتواند این قطعه را برای موتور اتومبیل شما نصب کند. برای مثال باز کردن قطعاتی مثل پمپ هیدرولیک و یا دینام این پیشرانه کمی سخت و زمانبر است و این در حالی است که قطعهای مثل دینام را در اکثر پیشرانهها در دسترس قرار میدهند. این عمل یعنی هدایت و خارج کردن گاز های ناشی از احتراق ، در اکثر خورو های امروزی توسط مانیفولد ها انجام می گردد . از بحث خارج ماشین که بگذریم، برای داخل ماشین نیز تغییراتی میتوان ایجاد کرد تا داخل ماشین جذابتر شود.

یکی از اقداماتی که در بحث اسپرت کردن پژو پارس مطرح است، سیاه کردن ماشین است البته نه اینکه رنگ ماشین را تغییر دهند. در بحث موتوری که اصل موضوع تیونینگ است کارهای فوق العاده زیادی میتوان انجام داد، مثلا بستن هدرز روی ماشین که یکی از کارهای رایجی است که انجام میشود. درواقعهدرزها یکی از ساده ترین قطعات تیونینگی هستند که برای بهبود عملکرد پیشرانه موتورهای درون سوز از آنها استفاده میشود. اگر بخواهیم در مورد طراحی این موتور سیکلت سخن بگوییم ابتدا باید به نمای وحشی آن اشاره کنیم که هنگامی که از مقابل به آن می نگریم همه چیز بر ما معلوم می شود که این موتور سیکلت با راکب هرچند حرفه ای خود هم شوخی ندارد، طراحی چراغ های جلوی این موتور سیکلت به مانند نسل اول دو چراغ در مقابل هم با زاویه ای تند می باشد که درون آن دو چراغ های کریستالی زیبا، لامپ H7 قرار دارد و پرتو نور زیبای خود را شب به زیبایی نشان می دهد که مالک این موتور سیکلت آن را با نمونه زنون تعویض کرده و این باعث شده تا هرچه این موتور در نمای ظاهری وحشی بود دو برابر شود.

اما حجم ۱.۶ لیتری این پیشرانه در کنار فضای محدود درون محفظه پیشرانه پژو ۲۰۶ باعث شده است تا تعمیرات این پیشرانه کمی پردردسر بوده و بهاصطلاح کمی بددست باشد. GLS تیپ دیگری است که از پیشرانه دو لیتری بهره میگرفت. همچنین این پیشرانه را میتوان بهراحتی مورد تغییرات قرارداد تا خروجی بالاتری از آن گرفت که نصب هدرز و توربوشارژر از آن جمله هستند که این افزایش قدرت بسته به مقدار تغییرات میتواند از ۵ اسب بخار تا بالای ۱۰۰ اسب بخار برای یک خودرو با استفاده شهری باشد. پیشرانه TU5/JP4 یک موتور دو میلسوپاپ بالا با ۱۶ سوپاپ است که قدرت و گشتاور خوب در مقایسه با پیشرانههای موجود در کشورمان یکی از برگهای برنده آن است. قطر دهانه و کورس پیستون این پیشرانه ۱۶ سوپاپه با دو میلسوپاپ در بالا به ترتیب برابر با ۷۸.۵ میلیمتر و ۸۲ میلیمتر است و بر طبق آنیک نمونه دیزلی نیز ساخته شده است. راه اول که راه حل مشخص و واضحی است، برای آن باید یک ماشین تهیه کنید و سپس هرآنچه که نیاز دارید بر روی ماشین سوار کنید. اگر تصمیم به خرید پژو پارس اسپرت دارید دو راه دارید، اولین راه خرید یک پژو پارس نو یا دسته دوم است و سپس ارتقا آن بر اساس بودجه شماست و راه دوم خرید پژو پارس اسپرت دسته دوم است.

در این میان سیستم اگزوز ساخت سوپر اسپرینت ازجمله اولین و محبوبترینها در کشورمان خرید هدرز پراید به شمار میآید. از دیگر امتیازات این پیشرانه میتوان به استهلاک کم، آرام بودن در حین کارکرد و صدای اندک در زمان روشن بودن آن اشاره کرد. از دیگر معایب این پیشرانه باید به مشکلات روغنریزی از درب قالپاق روغن و شلنگهای بخار روغن اشاره کرد که باعث نشتی روی کویل و شمعهای پیشرانه میشود. از دست خارج نشدن ماشین باعث میشود تا راننده بتواند با خیال راحتتری نسبت به حالت عادی به سرعت ماشین بیافزاید. ولی توربو الکتریکی اگه آشنا پیداکنی تا ۲.۵ میلیون میتونی جمعش کنی تازه اگر خودت ببندیش که هزینت کمتر میشه((راحته بستنش فقط باید کامپیوتر ماشینو بدی دوباره با دوتا چیپی که پایین میگم بازنویسی کنه)) و از طرفی وقتی خواستی ماشینو بفروشی میتونی بازش کنی و برگردونیش به حالت کارخونه. ضمن اینکه اگر بیشینه گشتاور در دور پایینتری به دست میآمد هم مصرف و آلایندگی کمتری را شاهد بودیم و هم کشش خودرو در دورهای پایین بهتر بود. پیشرانه TU5 هرچند این روزها درگیر مسائل و مشکلاتی شده است که ناشی از کفیت پایینتر ساخت آن است اما در کل میتوان به این پیشرانه هنوز همرتبه مناسبی داد هرچند که این پیشرانه در مقایسه با پیشرانههای روز دنیا دیگر یک پیشرانه بهصرفه با بازده بالا و مصرف مناسب قلمداد نمیشود؛ اما در کل این پیشرانه نسبت به حجم خود بازده خوبی داشته و قدرت و گشتاور مناسبی با مصرف سوخت پایین در اختیار راننده میگذارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن