چرا ورق کرکره به یکی از پرکاربردترین ورق های فلزی تبدیل شده است؟

همین شرکت با هدف ایجاد گونه های ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق روغنی و ورق استیل در سال 1372 احداث گردید. ورق گا

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 28 آبان 1401
همین شرکت با هدف ایجاد گونه های ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق روغنی و ورق استیل در سال 1372 احداث گردید. ورق گالوانیزه هفت الماس با ضخامت 0.3 الی 2 میلی‌متر و عرض 1000 و 1250 میلی‌متر می باشد. ایجاد فولاد از نحوه روند بسمر که در اواخر دهه هشتاد میلادی (1170 هجری شمسی) نقطه عطف عظیمی در ساخت انبوه فولاد خصوصا در کاربردهای ساختمانی پدید آورد. اگرچه پیش از آن نسل اول فولاد به این معنی که تیرآهن ها، ورق های فلزی در واقع این حرکت را آغاز کرده بودند. شاهد این ادعا نقشه های لئوناردو داوینچی از غلتک های اولیه نورد می باشد. لئوناردو داوینچی دانشمند/شاعر/نویسنده/هنرمند/اعجوبه ی مهندسی آن عصر بود که در زمینه های متفاوتی اقدام به طراحی می نمود. در تکنولوژی های نو خطوط تاندم را به خط اسیدشویی متصل کرده و روند مداوم اسیدشویی_ نورد سرد را تولید نموده اند. ورق آلومینیوم کاربرد های مضاعف زیادی داشته که نمونه هایی از آن می قدرت به تولید ظروف ، هیتسینک ، رادیاتور و دیگر انواع خنک کننده ها اشاره نمود . به جهت خرید ورق آلومینیوم باید توجه داشته باشید که ضخامت این دسته از فلز از 0.3تا 5 میلیمتر بوده که همین گزینه هم در بها آن تاثیرگذار خواهد بود . جواب مثبت است، به خصوص وقتی که برای مدت طولانی در معرض حالت آب و هوایی خورنده قرار بگیرند. ورق سقف فولادی گالوانیزه اهمیت یک لایه روی پوشانده شده می باشد تا اکسید نشود، با‌‌این حال، هنگامیکه پوشش بر روی شکسته شود، بستردر معرض دست اندرکاران خورنده قرار میگیرد و زنگ می‌زند.
  • خرید ورق فولادی مناسب به همین نیاز دارد که از اشکال ورق، کاربرد و ویژگی‌های هریک، استانداردها و راه‌های تشخیص کیفیت ورق شناخت داشته باشید.
  • از پاراگراف کارداران تاثیرگذار در بها نمای فلزی می‌توان به متاع فلز به کارگیری شده و متراژ نما اشاره کرد.
  • و برای برخی از صنایع، به کارگیری از فولاد ضد زنگ زیاد هزینه بر است.
  • از این قفسه ها می قدرت تقریباً هر دسته ماده صفحه ای غیر از ورق فلز، از جمله چوب، پلاستیک، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و کامپوزیت ها را ذخیره کرد.
  • ساخت ورق فلز مراحل تشکیل قطعات از یک ورق فلز اصلی پانچ، برش، استمپینگ و خم کردن است.
  • بهبود میزان مرغوب بودن تراز ورق که بدلیل جدا شدن و تمیز شدن لایه های اکسیدی از بر روی تراز ورق سیاه است.
این می تواند به معنای صرفه جویی در حدود قابل توجهی باشد که شما به دنبال سیستم ذخیره سازی قفسه ورق هستید. استفاده از قفسه های ذخیره سازی ورق فلزی عمودی به همین مفهوم هست که فقط یک کارمند به جهت بارگیری و تخلیه مواد ضروری است. یک اسید ضعیف نظیر سرکه سپید را به وسیله یک برس مویی غیرفلزی بر روی مرحله ورق گالوانیزه بکشید. چنانچه شوره سپید در دست گرفتن نشود منجر میگردد تا مرحله گالوانیزه به‌طور مداوم خورده شود که سبب ساز به باخت زودهنگام پوشش می‌گردد. درصورتیکه شوره سپید درمان نشود می‌تواند زیاد مخرب باشد چون وقتی لایه بر روی مصرف شده باشد خوردگی پایین لایه فولادی به سرعت ترقی می‌کند. در کلی ترین حالت ممکن، فولاد ها به چهار جور فولاد های کربنی، فولادهای آلیاژی، فولادهای ضد زنگ و فولادهای ابزار تقسیم می گردند. شاید بتوان رایج ترین کاربرد همین ورق ها را در تولید سقف های شیروانی دانست. بخصوص در بخشها پرباران، این ورق ها مورد ای مطلوب به جهت تولید سقف به حساب می آیند. ورق گالوانیزه خودرو در استان چهارمحال بختیاری حیطه سفید دست از توابع شهرستان بروجن احداث شده است. ورق گالوانیزه شهرکرد اساسی ضخامت 0.4 الی 2 میلی‌متر، عرض 800 الی میلی‌متر و لایه پوشش داده شده آن حاوی 99.8 درصد بر روی و 0.2 % آلومینیوم می باشد. کمپانی فولاد گالوانیزه کاشان در سال 1374 در شهرستان کاشان احداث گردید.

انواع ورق های فلزی و کاربرد آنها

این مواد خود به دو جور نیم ساخته و کل ساخته فلزی تقسیم می‌شوند. از لحاظ ظاهری نیز ورق گالوانیزه به سه مدل ورق گالوانیزه سوای گل، ورق گالوانیزه گل‌ریز و ورق گالوانیزه گل درشت تقسیم‌بندی می‌شود. این فعالیت همچنین باعث افزایش ممان اینرسی قطعه در نزدیکی انتهای فر شده می‌شود.در فرایند فر کردن لبه، پلیسه‌ها مدام باید به سمت خارج قالب سوق دهی شوند. همین نوع فولاد از لحاظ حفاظت و ماندگاری نیز به عنوان پوشش فلزی دوچندان مناسب و ریلکس است. ضخامت همین برگه ها باریک بوده و به صورت رول فرم در عرض های 100 و 125 میلی متری به مشتری عرضه می شوند. از قطب مثبت الکترود جریان مستقیم به کارگیری نمایید چون بخش اعظم گرما را به سمت سیم فلزی و بخش کاهش آن را به سمت فلز شالوده آزاد می‌کند. ممکن است بتوانید از آلیاژهای حافظه دار مانند نیتینول و غیره به کارگیری نمایید که نیز کشش فوق العاده و نیز خوی حافظه ای را صورت می دهند. برخی از آلیاژها حساس دمای تبدیل تا 50 مرتبه سانتیگراد هستند، که فرایند را آسان خیس می کند. گرمادهی فرآیندی هست که طی آن می توان دررفتگی ها را از دربین برد. دسته‌بندی نشده چرا که استعمال از دستگاه‌های خم‌کاری و همینطور چک دقیق محل خم شدن و ساخت زوایای مختلف، از نکاتیست که باید صد رد صد در خم‌کاری به طور کامل، رعایت شود. بعضی ورق های فلزی حساس طول و عرض معین و استاندارد در کارگاه ایجاد و به جهت عرضه به بازار آماده می شوند، که همین مدل ورق را ورق فابریک می نامند. بعدها ورق فابریک ظریف بوده و تراز ورق صاف(بدون باد) و فاقد شکستگی است. فولاد با بسیاری از گریدها، مشخصات، انواع و پوشش ها است.انجمن فولاد جهان بیش از ۳۵۰۰ کلاس متفاوت از فولاد را تا به اکنون شناسایی و نامگذاری کرده است. گوناگونی اشکال ،به همین معناست که فولاد می‌تواند به طور گسترده درساختمان ها ،لوازم خانگی ، وسایل نقلیه ،توربین‌های بادی ، و بخش اعظمی از کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد . روند گالوانیزیسیون به مراحل گالوانیزه کردن ورق فولادی گفته می شود. اکثر فلزات احتیاج به رسیدگی ندارند و یا هزینه ی محافظت آنان زیر است، در نتیجه مقرون به صرفه هستند. ۱ـ نقش بنا ای و عملکردی که به مقاومت و ایستایی ساختمان امداد میکنند. علاوه بر همین ورقهای فولادی مقاوم در برابر آب و هوا خاصیت مکانیکی و جوش لطف دارند. به خواسته حل همین مشکل، صفحات فولادی هوای فشرده ظهور پیدا کرده اند. تجربه نشان دیتا که در صورتی که به دنبال فرآورده کلیدی میزان مرغوب بودن هستید،‌ باید به سراغ ساخت کنندگان برتر بروید. مجتمع‌های فولاد ممکن است برخی فرایندهای فولادی خویش را به واحدهای کوچک بسپارند.

نمای آهنی :

ورق های فولادی که به نحوه گرم گالوانیزه می شوند، دارای ظاهری کدر و مات هستند. اما در طریق گالوانیزه سرد، ورق ها کلیدی ظاهر روشن تر و شفافی می باشند. همینطور ورق های گالوانیزه اساسی ضخامت های کمتر از ۰.۲ میلی متر و حتی بیشتر از ۵ میلی به نقل از وب سایت مجله ای متر هم در بازار پیدا می شوند، البته اغلب همین ورق های ایجاد مرز و بوم های دیگر همچون چین میباشند که وارد کشور ایران هم می شوند. ورق سیاه رول شده در عرض 1500،1250،1000 و 2000 میلی متر، ضخامت 1.5 الی 15 میلیمتر و در طول نا محدود ایجاد میگردد.

گالوانیزه شدن مهم به کارگیری از دمای بالا

از دیگر ویژگی‌ های این مقاطع، امکان اتصال تعدادی عدد از آنان به یکدیگر است. مزیت این گونه از ورق، همین است که جان بلندتر و قوی‌ تری نسبت به بال‌ ها دارد و در سرانجام در تیر ها آیتم به کار گیری قرار میگیرد. از طرف دیگر، به منجر این که این مقاطع فلزی، به سادگی کمانش یا این که خم میشوند، در ستون‌ها آیتم به کار گیری قرار نمیگیرند. به جهت برش انواع دایره ای باید نخست سوراخی روی فلز ساخت شده و اهمیت قیچی ورق بر راست بر یا چپ بر، برش تا رسیدن به دایره کامل ادامه دیتا شود. وارد کردن فشار بیش از میزان به همین قیچی ها در زمان برشکاری، ممکن هست موجب انحراف تیغه و حاشیه دار شدن برگه ها شود، درنتیجه اضطراری است میزان فشار وارده به قیچی، در ترازو مشخص و معلوم باشد. در ارتفاع استعمال از این ورق‌ها هیچ نوع ترک مواد، لایه‌برداری، ترکیدگی و قطع شدن برای روکش بر روی آنها حادثه نخواهد افتاد.

ورق گالوانیزه چیست و چه انواعی دارد؟

یکی دیگر از میهن های اصلی در زمینه واردات ورق های گالوانیزه از ایران، سوریه می باشد. همین سرزمین به ادله نزدیکی به جمهوری اسلامی ایران و دارا بودن حالت واردات این محصول، می تواند یک عدد از هدف های صادراتی همین متاع به جهت جمهوری اسلامی ایران باشد. همین در حالی است که روز به روز به کاربرد های ورق های گالوانیزه بیش تر می شود و بخش زیادی از مصالح اول صنایع متعدد را ورق های گالوانیزه تشکیل می دهند. علاوه بر کربن منگنز، سیلسیم، گوگرد و فسفر نیز از عناصر به فعالیت رفته در این فولادها است. از آنجایی که مرحله فلز در دمای بالایی فلز روی را دریافت می کند نوعی لینک و پیوند بین فلز بر روی و کریستالهای آهن صورت می گیرد. عاقبت چنین فرآیندی همین است که ورق گالوانیزه گرم حتی در رخ خراش برداشتن هم در گیر زنگ زدگی نخواهد شد به خاطر بهبود خواص مکانیکی مرحله ورق. ورق­ های گالوانیزه موجود در بازار از حیث نحوه تولید، ضخامت لایه روی و ظواهر با یکدیگر متعدد هستند. ورق گالوانیزه به طرز گرم به استدلال مقاومت اکثر در فضا­های گشوده یا این که فضاهایی که رطوبت آن بالا می باشد و دارای آب و هوای مرطوب هستند و خطر زنگ زدگی مضاعف بیشتر وجود دارد بیشترین کاربرد را دارد. جلای روغنی و چرب ورق های گالوانیزه چرب در واقع به خاطر لایه محافظتی ورق ها به جهت محافظت عمده فلز مبنا این ورق­ها می باشد.

نمای آلومینیومی:

در سطح بعدی که نورد خشن اسم دارد و سپس از سطح پوسته‌شویی انجام می‌شود، قطعه گزینه حیث یک‌سری توشه از دربین غلتک‌ها عبور داده می شود تا به بعد ها مورد نظر برسد. در زمان انجام این فرایند ضخامت تختال ۱۵ تا ۳۰ % کاهش پیدا می‌کند. مجموعه کارن پانل در تلاش است تا دارای استعمال از پایانی تکنولوژی روز دنیا، بتواند انواعساندویچ پانل سقفیوساندویچ پانل دیواریرا حیاتی میزان مرغوب بودن بالا ساخت و روانه بازار نماید. سقف عرشه فولادی اساسی مزایای متفاوتی هست که سبب شده برای کاربری های متمایز آیتم استفاده قرار گیرد. اهمیت توجه به نکته ها بالا، مقاطع فولادی دوبل به طور معمول در ستون سازه‌ های فولادی به کار میروند و موجب افزایش استحکام آن ها میشوند.

وزن ورق سیاه

برخی از بعد ها دارای که هنگام تهیه ورق فلز در قابل انعطاف افزار بایستی مورد دقت قرار گیرند عبارتند از ضخامت ورق فلز، ضریب K و شعاع خم. می بایست تحلیل شود که آیا این عوامل اهمیت ابزاری که در ساخت به کارگیری میشود مطابقت دارا هستند یا خیر. همین راهنما رهنمودهای مهمی‌را برای عملکرد خوب طراحی ارائه می‌دهد. بسته به کاربرد محصول، ورق فلزی مزایایی را ارائه می‌دهد؛ نیکی تنها نسبت به جایگزین‌های غیر فلزی، بلکه نسبت به سایر روش‌های ساخت. به طور مثال در مقایسه مهم ماشین‌کاری، به طور کلی هزینه مواد به طور قابل توجهی کاهش است. شمش‌ها مصالح اولیه‌ای هستند که در تولید انواع محصولات فولادی به عمل برده می‌شوند. شمش تختال متشکل از آهن، کربن، نیکل، مولیبدن، مس، کروم می‌باشد. همین شمش بدون حفره و ترک بوده و مناسب نورد برای تولید انواع تسمه، لوله و ورق است. ورق فلزی در صنعت خودرو و ساخت و ساز اسباب و اثاث خانگی کاربرد بخش اعظمی دارد. همچنین در صنایع گوناگون از گزاره صنعت ساختمان سازی و نیز به جهت تعمیر و حفظ آن از ورق فلزی به کارگیری می‌شود. در خم کاری ورق فلزی ، ممکن می باشد در اثر بی دقتی، ورق چین خوردگی یا شکاف خوردگی پیدا کند.

ورقهای آلومینیومی

هر کدام از همین موادسازنده در ایجاد یک خواص اختصاصی به شخص دخالت دارند. ورق‌هایی که در دمای بالا و از اسلب نورد شده به دست می‌آیند،‌ به عامل تحولاتی که در ساختار ماده شکل می‌دهد،‌ از استحکام بالایی برخوردار هستند. از آن به تیتر فلز شالوده به جهت ورق‌های گالوانیزه استعمال می‌کنند. به برهان خاصیت برش‌خوری بالا، برای تولید ماشین‌آلات و تجهیزاتی که به قطعاتی دارای گونه های و اندازه‌های گوناگون نیاز دارند، به کارگیری می‌شود. از استفاده‌های آن می‌توان به طراحی سقف، ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی اشاره کرد. همین واحد صنعتی در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسیده و در جهت ایجاد ورق‌های گالوانیزه براق، رنگ پذیر و جوش پذیر اهمیت کیفیت، عمل می‌کند. علاوه­بر ورق‌های گالوانیزه، همین شرکت به ایجاد ورق‌های گالوالوم که شرایط مقاوم شده‌ی ورق گالوانیزه می باشد را نیز درگیر است. این ورق‌ها پایداری فراوان بالایی دارا هستند و قیمت ورق فولادی حتی در رطوبت ۱۰۰ درصدی هم بدون زنگ زدگی، باقی می‌مانند. ورق‌های ایجاد شده در همین شرکت ارزش بسیار مناسبی دارا‌هستند و تکنولوژی‌های روز دنیا، به جهت ایجاد آن‌ها به عمل رفته است. جنس تولیدی این کارخانه یکی از از بهترین ورق گالوانیزه هایی میباشد که به طور تخصصی در صنعت های خودرو مورد به کار گیری قرار میگیرد. این نام بر مبنا میزان کربن موجود در ورق می باشد ، به طوری که St 33 ورق کمترین مقدار کربن و در عاقبت انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر میزان مرغوب بودن ها داراست و ورق ST52 مهم بیشترین میزان کربن و در نتیجه انعطاف پذیری بسیار کمی است. جداول استاندارد به جهت ورق های فلزی که از جنس‌های متفاوتی ساخت شده، فراهم شده‌اند. به طور معمول توصیه می‌گردد قبل از خرید همین جداول را مطالعه نمایید تا متوجه گردید که کمپانی تولیدکننده جنس را براساس چه استانداردی و اساسی چه بنیادی تولید کرده است. از استانداردهای ارائه شده به جهت تولید ورق فلزی می‌توان به استاندارد DIN آلمان، EN و JIS ژاپن اشاره کرد. مناسب نیست.برای براندن فلزات قطور آهن بر مطلوب تر است.با به کارگیری از قیچی ورق بر می قدرت برش دقیق و تمیز تر و دارای ضایعات قلیل تری داشت.قوی ترین تیغه ها در قیچی ورق بر می توانند ورق تا ضخامت 1.6 میلی متر را هم برش دهد. به جرات می توان گفت ورق استیل فنری بخش زیادی از محبوبیت خود را مدیون خاصیت و ویژگی ضد خوردگی یا این که ضد زنگ بودنش است. چرا که طراحی و ساخت بخش اعظمی از قطعات صنعتی و غیر صنعتی مدام اساسی مشکلات متعددی مواجه می‌شد. شما می توانید به روزترین قیمت ورق سیاه ساخت شده در همین کارگاه ها را از کارشناسان ما بپرسید. به ادله اینکه از شیوه پروسه نورد گرم تولید می شود، نسبت به اشکال شبیه خود، قیمت پایین‌ تری دارد. براین اساس تعیین مناسبی به جهت ساخت دستگاه ‌هایی دارای بعد ها بالا است. تولیدکنندگان ورق فلزی بعد ها و ظواهر محصولات خود را به اعتنا منتشر می کنند. قطعات در همین مرحله به منظور برداشتن زنگ ، پوسته و سایر اکسید های فلزی در حمام اسید کلریدریک (جوهر نمک یا HCL) غوطه ور می شوند. در همین فرآیند، حوضچه روی وجود ندارد، بلکه از یک جریان الکتریکی در یک محلول الکترولیتی به کار گیری می ‌شود که در آن یون ‌های بر روی به فلز مبنا انتقال می‌ یابند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن