محدودیت های کرونایی باردیگر به کیش برگشت

محدودیت های کرونایی باردیگر به کیش برگشت شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که بیماری کرونا که از چین آغاز شد در

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 25 تیر 1399
محدودیت های کرونایی باردیگر به کیش برگشت شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که بیماری کرونا که از چین آغاز شد در عرض چند ماه به تمام کره زمین سرایت کرده و تمامی کشورهای جهان را درگیر خود کند. اسفند ماه بود که اولین نتایج کرونا مثبت در ایران اعلام شد، با گزارش اولین سری از افراد مبتلا به ویروس کرونا در اسفند ماه شاهد اعمال برخی محدودیت ها برای کاهش شدت ابتلای مردم به کرونا بودیم. در ادامه آموزش هایی به صورت سراسری به کلیه مردم داده شد تا بتوانند با استفاده از ابزارهای پیشگیرانه مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده خود مراقبتی ویژه ای در برابر آلوده شدن به ویروس کرونا ایجاد کنند. با اوج گیری کرونا در اواخر اسفند و فروردین محدودیت های اعمال شده سختگیرانه تر شد به حدی که بسیاری از کسب و کارها به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل درامدند، همچنین محدودیت های ویژه ای برای سفرهای بین شهری  اعمال شد. کلیه این محدودیت ها سبب شد تا موج شیوع کرونا در کشور کنترل شود. یکی از جمله بخش های ایران که از اسفند ماه درگیر ویروس کرونا شد جزیره کیش بود. وضعیت کیش در فروردین و اردبیهشت به حدی وخیم اعلام شد که محدودیت ‌های بسیار ویژه ‌ای برای تردد به این جزیره اعمال شد.

 

 وضعیت کرونا در کیش به چه صورت است؟

در اواخر اردیبهشت ماه با کنترل ویروس کرونا، محدودیت های در نظر گرفته شده در جزیره کیش برداشته شد اما در خرداد و تیر شاهد شروع موج  جدید کرونا در کشور و جزیره کیش بودیم و همین امر سبب شد تا محدودیت های کرونایی بار دیگر به کیش بازگردد. بسیاری از کارشناسان و پزشکان وضعیت کیش را قرمز توصیف کرده و از مردم درخواست دارند تا با رعایت بهداشت فردی و پروتکل های بهداشتی حدالمقدور از خانه بیرون نرفته و با رعایت قرنطینه خانگی به قطع زنجیره گسترش شیوع کرونا کمک کند.    

محدودیت های کرونایی در کیش

با گسترش کرونا در کیش برخی محدودیت ها سختگیرانه تر از گذشته در این جزیره اعمال شد. بر اساس محدودیت های جدید اعمال شده که در جزیره کیش از تاریخ ۱۴ تیر اجرایی شد از ورود کلیه تورهای گردشگری مانند تور کیش لحظه آخر به کیش جلوگیری به عمل آمد. همچنین تمام ادارات، نهادها، سازمان ها و موسسات مالی و بیمه ‌ای شرکت ها و ادارات دولتی موظف به کاهش فعالیت نیرو های خود هستند. همچنین مقرر شد که کلیه ادارات و سازمان ها با ۵۰ درصد نیروهای خود در هر روز فعالیت داشته باشد.  همچنین فعالیت تمامی افراد کارمند که به بیماری زمینه ‌ای مبتلا هستند تا اطلاع ثانوی به صورت دورکاری در نظر گرفته شد.   آن دسته از افرادی که به صورت حضوری در محل کار خود حاضر هستند نیز ملزم به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی بوده و همگی می بایست در تمام تایم کاری از ماسک استفاده کنند. آن دسته از نیروهایی ک هاز ابتدایی تایم اداری از ماسک استفاده نکنند از ورود آنها به محیط کاری جلوگیری به عمل آمده و آن روز برای آن ها غیبت در کار درج خواهد شد. در کنار مشاغل اداری، کلیه فعالیت های مربوط به مراکز پذیرایی، بازارها و اصناف مختلف به جز اصناف تامین کننده موارد ضروری نیازهای روزمره مردم صرفا تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه مجاز به فعالیت هستند. همچنین فعالیت تمامی جنگ های شادی، گردهمایی ها، همایش ها و کشتی های تفریحی به مدت یک هفته از تاریخ ۱۴ تیر لغو شده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

کارهایی که لازم است برای عدم ابتلا به کرونا در کیش انجام دهید

همانطور که بارها شاهد گوشزد کردن موارد بهداشتی توسط مسئولین و تلویزیون بوده ایم برای عدم ابتلا به کرونا در کیش نیز لازم است تا برخی از موارد بهداشتی را بیش از پیش رعایت شوند. از جمله این موارد که لازم است تا برای عدم ابتلا به کرونا در کیش انجام شود زدن ماسک، پوشیدن دستکش، ضدعفونی کردن دست ها به طور مرتب توسط مواد ضدعفونی کننده، دوری از حضور در اماکنی که فضای آنها محدود و بسته است، عدم شرکت در مهمانی ها و مجالس، عدم دست دادن و روبوسی کردن با افراد مختلف و رعایت فاصله اجتماعی حداقل دو متری است. با رعایت کردن این موارد توسط هر شخص  می توان شاهد آن بود که گسترش ویروس کرونا نه تنها در کیش بلکه در تمام بخش‌های ایران به حالت کنترل شده درآمده و به مرور شاهد کاهش افراد مبتلا و مرگ ناشی از آلوده شدن به ویروس کرونا خواهیم بود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن