طب سوزنی در فیزیوتراپی برای درمان چه عارضه هایی کاربرد دارد؟ کلینیک تخصصی درد امید درمان غیر جراحی دردهای اسکلتی عضلانی عصبی

سوزن‌های طب سوزنی دوچندان ظریف میباشند و باعث ایجاد درد در مریض نمی‌شود. کینفی و همکاران گزارش دادند که انجام

توسط HEKAYATFARDAYEEMAAA در 28 آبان 1401
سوزن‌های طب سوزنی دوچندان ظریف میباشند و باعث ایجاد درد در مریض نمی‌شود. کینفی و همکاران گزارش دادند که انجام طب سوزنی قبل از عمل جراحی، تاثیر جراحیِ تحریک عصب پس سری (Occipital nerve stimulation/ONS) را پیش‌بینی می‌کند. دوازده مریض اهمیت سندروم سردرد مقاوم و مزمن که به جهت جراحی ONS مطلوب بودند، اهمیت به کار گیری از طب سوزنی الکتریکی (100 هرتز، 30 دقیقه) قبل از ONS معالجه شدند. نتایج نشان دادند که انجام جراحی ONS در بعضا از بیمارانی که قبلاً طب سوزنی بر آن ها تاثیری نداشت، مؤثر بوده است. طب سوزنی ممکن میباشد یک وسیله تازه و کاربردی برای ارزیابی پیش از جراحی باشد. بدن برای دفع مواد مضر نیاز به آب داراست براین اساس نوشیدن میزان دوچندان مایعات دارای است. در طول درمان طب سوزنی بدن شما در درحال حاضر سم زدایی میباشد و مصرف مایعات به همین فرآیند کمک میکند. در اولی جلسه طب سوزنی پزشک معالج از شما درباه ی دمای بدن، درد، هضم، دفع، دیده ها، گوش ها، انرژی، الگوهای خواب و میزان مرغوب بودن زندگی از نظر فیزیکی، روحی و خل وچل سوال میپرسد. هنگامی که پزشک دسته تشخیص چینی را مشخص کرد، نقاط مربوط به نقص‌ شما را برای انجام طب سوزنی گزینش میکند. ممکن هست هنگام فروکردن سوزن در تن سوزش، گزش یا این که درد مختصری را احساس کنید. دسته‌بندی نشده استعمال طب سوزنی در همین بیماران منجر کمتر آزادسازی هورمون آزادکنندهٔ کورتیکوترپین در مغز می شود که در نتیجهٔ آن حساس کاهش مرحله کورتیزول خون، استرس در این بیماران هم کم می‌شود [۱۲]. به این ترتیب حیاتی توجه به مطالبی که گفته شد، بیماران در گیر به اختلالات گوارشی که به دنبال طب مکمل برای دردهای معده-رودهٔ خویش هستند، طب سوزنی می‌تواند برایشان کمک‌کننده و مفید باشد. متخصص طب سوزنی اساسی دقت به وضعیت بیمار، نقاطی را انتخاب می کند که بیشینهٔ تأثیر را بر مکانیسم کلی تن او بگذارد. به کارگیری طب سوزنی باعث ترشح مواد طبیعی ضددرد در تن می‌گردد که علاوه بر خواص سرکوب‌کنندگی درد، کمک به ارتقا ایمنی بدن، تعدیل متابولیسم و همچنین سیستم گوارشی می‌کند. در این طب حساس فروکردن سوزن‌های دوچندان رشته رشته به نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌های انرژی می داند می گردند به جهت تسکین درد یا این که معالجه اختلال خاصی از بیمار استعمال می‌شود.

طب سوزنی چیست، ۴۰ مزیت طب سوزنی

سر درد می‌تواند ناشی از عوامل متمایز نظیر استرس، فشار عصبی، انقباض ماهیچه ها شانه، گردن و سر، مشکلات عروقی، ضربه‌ و... از بین اشکال مختلف سر دردهای تنشی، میگرن و سردردهای ناشی از مشکلات گردن، نوع اولیه یعنی سردرد تنشی شایع ترین آیتم در بین بیماران است. در این گونه سر درد شدت درد غالبا ملایم تا میانگین می باشد و بیماران آن را به شکل سردردی نبض‌دار در دو طرف سر تعریف می‌کنند.
  • خوب ، نیکی ، قطعاً این رویه دردناکی نمی باشد که شما تصور می نمایید ، و اصلی توجه به این که بیش از ۲۵۰۰ سال گزینه مطالعه و تمرین قرار گرفته است.
  • در مشکلات و درد های ماهیچه ای و مفصلی به مهربانی عاقبت خواهد داد.
  • محققان در تلاشند ژن هایی را پیدا کنند که ممکن می باشد در تولید افسردگی نقش داشته باشند.
  • در صورتی که غدد لنفاوی سمت پستانِ مشغول تخلیه شده باشد، به علت تورم و گردش لنف نامناسب، درای نیدلینگ در اون اندام فوقانی ترجیحا نباید انجام شود.
اگر جراحتی در مراحل نخستین میباشد ، معمولاً خوب تر است از سوزن زدن به طور مستقیم اجتناب نمایید چون همین دستور ممکن میباشد التهاب بیشتری را در ناحیه ای که قبلاً تحریک شده باشد ساخت کند. در این شرایط اکثر وقت ها سوزن زدن به اندام برعلیه یا این که جایی دیگر در امتداد حوزه‌ جراحت چشم برای کمک به بهبودی موءثر هست ولی از تشدید آن پرهیز می‌شود. ممکن میباشد آن‌گاه از درمان وسوسه شوید که به سراغ غذاهای ریلکس تر بروید یا این که در مسیر منزل غذای آماده بگیرید ولی شما باید در برابر این تمایلات مقاومت کنید. حال احتمال دارد همین سؤال برایتان پیش آمده باشد که طب سوزنی چطور کار میکند. در ابتدا، متخصص طب سوزنی یک شرح‌حال درمورد وضعیت عمومی سالم و مشکلات جسمی از بیمار می‌گیرد. سپس، معاینه‌ای که بیشتر بر پایه نبض بیمار و رخ و رنگ زبان بیمار می باشد به یار بعضی معاینات دیگر انجام می‌دهد. فلسفۀ باستانی چینی دو نیروی ضد‌و‌نقیض به نام‌های Yang و Yan را در در اختیار گرفتن دنیا و بدن انسان مؤثر می‌داند. طب سنتی چینی هم به تبعیت از همین فلسفه معتقد است، سالم انسان زمانی حاصل می گردد که این دو نیرو حیاتی هم در تعادل باشند.

میگرن و انواع سردردها، راه‌های رهایی از سردردهای مزمن

در MRIبه فعالیت آمده از كمر اين بيماران نيز، بيرون زدگي (پروتروژن) ديسك يا ديسك هاي بين مهره اي همپا اصلی تنگ شدن كانال نخاعي ديده مي شود. اين نقاط قرارگرفته در بين بافت عضله ها را براي اولين توشه Hay-شرح داد. او نشان داد كه تزريق يك ماده بي حسي موضعي در اين نقاط خیر تنها از شدت هجوم ها مي كاهد بلكه تكرار حمله ها را هم كمتر مي كند. Plumدر ســـــال 1982 آمــــي تــــريــپــتــيــلــيــــن را مـوثـرتـريـن و كم ضررترين دارو در پـيـشـگـيـري مـيـگرن يافته است. 1964 Curran ِ Lanceهم نشان داده اند كه اين دارو در بين ديگر داروها بهترين تعیین براي سردرد تنشي است. تئوری طب سوزنی مدعی میباشد که همین نقاط مختص بر بر روی مسیرهای خاصی از بدن با اسم گذرگاهmeridian[۱۵] قرار دارا‌هستند که انرژی حیات که در زبان چینی به آن «چی» گفته می‌گردد در آن ها جریان دارد. طب سوزنی می‌تواند کلیدی تقویت سیستم ایمنی بدن به جنگ اصلی دست اندرکاران بیماری‌زا کمک کند. درمان طب سوزنی همچنین می‌تواند طول مدت سرماخوردگی را کمتر دهد و علائم ناتوان‌کننده‌ای را که سبب می گردد احساس بدبختی و پرهیز از کار را مراقبت کنید، کمتر دهد.

عوارض سوزن خشک یا طب سوزنی

کسی را که اشخاص گوناگون را معالجه می کرد، در در بین مردم به تیتر طبیب شناخته می شد و بر مطابق تجربیات خویش که به مرور زمانه کسب می کرد، روش های جدیدی به جهت درمان بیماری هایی که در گذشته، توان درمان آن ها را نداشت، پیدا می کرد. در صورت داشتن خلل خونریزی یا مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، احتمال خونریزی یا این که کبودی ناشی از سوزن‌ها ارتقا پیدا می‌کند. يافته‌هاي نهايي بررسي حاكي از آن هست كه طب سوزني تأثيري بر درد زايمان مجموعه مورد نداشت ولی بر وقار مادر در يك ساعت پس از طب سوزني مفید بود. آ‌زمايش به اين ترتيب بود كه پس از هر توشه ادرار مقدار ادرار باقيمانده در مثانه اندازه‌گيري مي شد. به طور کلی استفاده از هر نحوه درمانی مهم چندین از دلایل یار است. البته می قدرت گفت که به کارگیری از همین نحوه معالجه به نسبت روش های درمانی دیگر، از عوارض کمتری برخوردار است. در همین شیوه درمانی متخصصان اساسی مشخص و معلوم نمودن نقاط خاص بدن، سوزن‌های خود را فرو کرده و روان حسی را تحریک می‌کنند. یکی از از به نقل از وب سایت مجله ای مشکلات دستگاه گوارش بدن، جراحت معده می باشد که دربین افراد زیادی، اشاعه دارد. برای حل این ایراد می‌توان از درمان آسیب معده اساسی طب سوزنی کمک گرفت. از آنجا که همین روش درمانی به امداد متعادل ساختن جریان‌های انرژی، بیماری را معالجه می‌کند، مسیرهای حرکت انرژی از نحوه طحال به معده و روده تنظیم می‌شوند. در اوایل سال ۲۰۱۰، بیش از ۱۴ میلیون آمریکایی گزارش کردند که به طور مرتب از سوزن درمانی به عنوان قسمتی از مراقبت‌های بهداشتی خود به کارگیری می‌کنند. باستان‌شناسان سوزن‌های طلایی و نقره‌ای را در آرامگاه لیو شنگ با قدمتی حدود ۱۰۰ سال قبل از به دنیا آمدن پیدا کرده‌اند که اولین شواهد باستان‌شناسی طب سوزنی هستند. گرچه مشخص وجود ندارد که هدف چینی‌های باستان از استعمال همین سوزن‌ها چه بوده است. همینطور در تحقیقات تاریخ‌شناسان مومیایی ۵۰۰۰ ساله‌ای حساس خالکوبی‌های مختص یافت شده است. این نکته را مد نظر داشته باشید که قرار دادن نادرست سوزن می تواند سبب ساز ساخت درد در طول درمان شود. به این برهان بایستی که از یک پزشک معالج کارشناس در حوزه طب سوزنی برای درمان کمک بگیرید. طب سوزنی از دیرباز در میهن هایی نظیر چین، کره و ژاپن از حساس و دقت بسیاری برخوردار بوده است. بهترین دکتر معالج طب سوزنی در تهران اکثر زمان ها مردمان از تکنیک طب سوزنی به جهت معالجه بخش اعظمی از درد ها استعمال می کنند. اکثر وقت ها اطبای طب سنتی حساس در لحاظ گرفتن مسیرها (مریدین ها) در بدن شخص جریان و انرژی او را می یابند و دارای قرار دادن سوزن ها در نقاط خاصی در امتداد این نصف النهارها، جریان انرژی بیمار را متعادل می کنند.

تفاوت در بین طب‌سوزنی سنتی و مدرن چیست؟

لازم به ذكر می باشد كه طب سوزني در معالجه بيماران ديسك كمر هيچ‌گونه عارضه جانبي ندارد. طب سوزني مي تواند بهبود درد را از یکسری ماه تـا چـند سال در پي داشته باشد. اين درمان را مـي‌تـوان در صـورت لـزوم در فـواصـل زمـانـي طولاني مانند يك بار در ماه يا بيشتر انجام داد و به اين طريق اثر بخشي آن را تداوم بخشيد. طبـق اعـلام سـازمـان بهـداشـت جهـانـي و نيـز انستيتـوي جهـاني سلامت ،همه بيماران دچار به آرتروز از انجام دستکم يك زمان درماني طب سوزني در درمان بيماريشان سود مي برند . تکنیکی تمیز حساس استفاده از سوزن های بسته بندی شده برای هر شخص ، استریل شده و یکبار مصرف به کارگیری شود.

دکتر زهرا فرمانروا حسینی

در همین نحوه از سوزن های زیاد نخ نما و انعطاف پذیر از جنس استیل ضد حساسیت استفاده می شود که توسط پزشک معالج همین سوزن ها وارد تن شده تا به این طریق بتواند به جهت تسکین اشکال علامت ها امداد نماید و به حفظ و بازیابی تعادل بدن کمک نماید. یکی از از روش‌های دیرین و سنتی به جهت درمان، که زادگاه آن کشور چین است، طب سوزنی بوده که این ایام کاربرد متعددی دارد. در کشورهای مختلفی، از پاراگراف سرزمین ما، متخصصان متعددی در همین رشته، تخصص پیدا کرده و از آن برای درمان بیماری‌های متمایز امداد می‌گیرند. از آنجایی که این طریق درمانی سنتی، طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را زیر پوشش درمان قرار می‌دهد، استقبال از آن روز به روز عمده می‌شود. در ادامه، قصد داریم به بیماری‌هایی بپردازیم که به یاری طب سوزنی قابل معالجه هستند.

توضیح اجمالی در طب سوزنی

نواحی مشغول کلیدی سلولیت به استدلال نقص‌ در گردش خون دچار تورم و سفتی می شود و اما ارتقا وزن و کاهش وزن به شکل مستمر، رژیم غلط غذایی و پوشیدن لباس های تنگ و نامناسب از دیگر عارضه ها پیدایش سلولیت ها در تن است. اما از آنجا که کاهش جریان گردش خون یکی از دارای ترین و اهمیت ترین دست اندرکاران بروز سلولیت هاست، طب سوزنی می تواند مضاعف امداد کننده باشد. درمانگر طب سوزنی مهم یاری سوزن ها علاوه بر تحریک سوخت و ساز تن و ارتقاء متابولیسم بدن به خواسته کمتر وزن اهمیت بهبود جریان گردش خون در موضع سلولیت می تواند به کمتر و معالجه آن یاری کند. همین نحوه یکی از بهترین طرز های طبیعی و غیرتهاجمی در عالم به جهت درمان سلولیت است که هیچ عوارضی را به جهت مریض به ملازم ندارد. تحقیقات و بررسی‌های علمی وجود نیروی "چی" در تن را رد می‌کنند. در بعضا مورد ها هم متخصصان طب سوزنی درباره نحوه تشخیص بیماری و درمان‌هایی که می بایست صورت بگیرد اصلی نیز اختلاف حیث دارند.

شما بایستی از انجام چه فعالیت‌هایی پس از معالجه طب سوزنی پرهیز کنید؟

اگر سوزن‌ها غلط در جای خویش قرار بگیرد، سبب درد و بعد عفونت می‌شود، پس خوب تر هست قبل از انجام، سوزن‌ها استریل شوند. دستگاه‌های طبی به‌گونه‌ای تهیه میشوند که سوزن‌های استریل شده صرفا یک‌بار مصرف شوند.گرما، فشار و حجامت از پاراگراف روش‌های جایگزین سوزن درمانی است. احتمال دارد برای شما نیز جالب باشد که سوزن طب سوزنی از چه جنسی هست که درد چندانی ندارد؟ در پاسخ بایستی بگویم که سوزن های طب سوزنی از محصول فولاد ضد زنگ میباشد و به پنج نصیب نوک، بدن، ریشه، جور و دم. نوک سوزن طب سوزنی صاف می باشد و به جهت این غالبا موجب خراش یا این که بریدگی نخواهد شد. کلینیک طب سنتی دارای بکارگیری روش‌های تأیید شده سنتی ایرانی، پیروز به معالجه بیماری‌های متفاوت مغز و اعصاب، جاری و جاری و زنان و نازایی شده است. اثر ظریف طب سوزنی باید توسط یک کارآزمایی بالینی دو سو نابینا تأیید شود، البته تشکیل گروه شاهد در مطالعات طب سوزنی مشقت بار است. چاسوت و همکاران یک کارآزمایی متقاطع را در رابطه اهمیت اثرات طب سوزنی الکتریکی (Electro-acupuncture) بر روی سردرد تنشی مزمن گزارش دادند که شامل تحلیل نمونه زیستی بود. نمره مقیاس آنالوگ بصری در خیر بیماری که طب سوزنی الکتریکی انجام داده بودند بیش از 50 درصد کاهش یافته بود، ولی همین نمره هم در پنج بیماری که طب سوزنی به رخ دارونما انجام داده بودند هم کاهش پیدا کرده بود. فاکتور نورون زایی مشتق شده از مغز (Brain-derived neurotrophic factor) در سرم، ارتباط معکوسی اهمیت شدت درد و رتبه افسردگی داشت. یک مطالعه بالینی گسترده راجع به طب سوزنی به جهت سردرد در اتحادیه اروپا انجام شد.

تاریخچه و تکامل طب سوزنی الکتریکی

اين داروها کلیدی مهار ساختن پروستاگلاندين ها مي‌توانند علامتها آسم را تشديد كنند . همچنين در شـرايـط خاصي مانند سندروم نفروتيك يا نـارسـايي سلولي كبد يا نارسايي قلبي كه دفع ادرار متعلق به پروستاگلاندين میباشد ، مصرف ايـن داروهـا مـي تواند ارومي و ادم را افزايش دهد. بيماران غالبا بالاي 60 سال سن دارنـد، ولـي در بيش از 80% افراد بالاي 50 سال شواهد راديولوژيك آرتروز ديده مي‌شود. در نتيجه اين بيماري استخوان هاي مفاصل روي نیز ساييده مي شوند و اين سبب ساز سفتي، درد و محدوديت حركتي در مفاصل مي شود. علايم بيماري عمدتا شامل سفتي صبحگاهي هست كه معمولا پس از دقيقه راه و روش رفتن كاهش مي يابد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن